Harvest Moon DS: Island of Happiness
1511V

Harvest Moon DS: Island of Happiness

Harvest Moon DS: Island of Happiness
  • Premiery
  • Świat: 01.02.2007
  • Europa: 12.12.2008
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Symulator życia
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 3

Harvest Moon DS: Island of Happiness to gra określana mianem ‘symulatora życia’, w której, podobnie jak w pozostałych częściach serii Harvest Moon, odgrywa zarządzania farmą. Za produkcję odpowiadało Marvelous Entertainment, w Europie tytuł ukazał się za sprawą Rising Star Games.

W Island of Happiness mamy do wyboru dwie postacie - jest to albo chłopak imieniem Mark, albo dziewczyna Chelsea. Postać, w której buty wejdziemy, rozbija się wraz z członkami rodziny na bezludnej wyspie. Bezludnej, choć ze śladami nie tak dawnego życia. Celem naszego podopiecznego jest stworzyć "wyspę szczęśliwości”, która przyciągnie ludzi z powrotem.

 

Sednem rozgrywki ponownie jest zarządzania gospodarstwem rolnym, które tym razem stało się bardziej realistyczne. Uprawy wymagają światła słonecznego i wody - nadmiar jednego bądź drugiego spowoduje jednak, że nasza praca może pójść się kochać. Uzyskane plony są oceniane (najwyższa nota to S) od czego zależy ich cena przy skupie. Roślin, które możemy uprawiać, jest naprawdę sporo, a do tego dochodzą także zwierzęta oraz obowiązkowa dla cyklu minigra z łowieniem ryb. Co ciekawe, do sterowania używamy wyłącznie ekranu dotykowego.

 

Naszemu podopiecznemu towarzyszy wskaźnik wytrzymałości, od którego zależy zdolność do pracy. Mark/Chelsea nie jest robotem i nie może pracować cały dzień - od czasu do czasu musi też coś zjeść, by nabrać sił. Częścią tego systemu są przepisy, których z czasem odkrywamy coraz więcej. Żeby to uczynić, najpierw potrzebujemy składników, a następnie musimy się udać do restauracji lub kawiarni. Tu warto wszak dodać, że przybytki te nie są dostępne od razu. Dostęp do nich uzyskuje się po spełnieniu odpowiednich warunków.

 

Nie bez znaczenia w grze są także relacje z mieszkańcami świata gry. Po zapoznaniu się ze wszystkimi bohater/bohaterka mogą wejść w związek małżeński (jedna i druga strona ma sześć ‘opcji’ do wyboru), a następnie spłodzić potomstwo.

Podobne gry