Warhammer 40,000: Mechanicus
125V

Warhammer 40,000: Mechanicus

Warhammer 40,000: Mechanicus
  • Producent: Bulwark Studios
  • Wydawca: Kasedo Games
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 15.11.2018
  • Europa: 15.11.2018
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG taktyczny, Strategiczna
  • Liczba graczy: 1

Warhammer 40,000: Mechanicus to strategia turowa wyprodukowana przez Bulwark Studios i wydana przez Kasedo Games. Tytuł ukazał się pierwotnie na komputerach, a później trafił też na konsole PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch.

Akcja, jak sama nazwa wskazuje, rozgrywa się w uniwersum Warhammer 40,000. Produkcja Bulwark Studios pozwala nam pokierować poczynaniami Adeptus Mechanicus, grupy odpowiedzialnej za rozwój technologii Imperium, która naukę traktuje niczym pełnoprawną religię. Punktem wyjścia dla fabuły gry jest ich ekspedycja na planetę Silva Tenebris, gdzie mają pozyskać technologie pozostawione w prastarych grobowcach. Jak się jednak okazuje, nie będzie to proste. Adeptus Mechanicus będą się musieli bowiem zmierzyć z Necronami, tajemniczą rasą liczącą sobie dziesiątki milionów lat.

Pod względem rozgrywki Warhammer 40,000: Mechanicus to strategia turowa, której główne założenia nie odbiegają od klasyki gatunku. Podczas ekspedycji na Silva Tenebris rozgrywamy bitwy, które toczą się na trójwymiarowych mapach pokrytych kwadratowymi polami, po których poruszają się jednostki nasze i naszego przeciwnika. W trakcie zmagań bardzo ważną rolę odgrywają specjalne punkty określane jako “cognition”, które nabywamy na rozmaite sposoby, np. zabijając nieprzyjaciela bądź skanując pewne obiekty, a które pozwalają wykonać wiele dodatkowych czynności, takich jak możliwość wykonania dodatkowego ataku lub przyzwania na pole bitwy pomocników (jednostek tych jednak w odróżnieniu tech priestów nie da się rozwijać RPG-owymi metodami).

Tech priestów można modyfikować na rozmaite sposoby, zarówno zmieniać im wyposażenie, jak rozwijać umiejętności za sprawą sześciu drzewek rozwoju.

Wersja konsolowa, która ukazała się półtora roku później, zawierała popremierowe aktualizacje: tryb IronMan, permadeath czy szereg ustawień umożliwiających dostosowanie stopnia trudności do naszych potrzeb (grę początkowo krytykowano za to, że była zbyt łatwa).

Podobne gry