Kingdom Hearts Re: Chain of Memories

Kingdom Hearts Re: Chain of Memories

6,9
19 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 6.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG akcji
Śr. czas:
38 godzin
Premiery
Świat:
29.03.2007
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG akcji
Śr. czas:
38 godzin
Premiery
Świat:
29.03.2007

Kingdom Hearts Re: Chain of Memories - opis gry

Kingdom Hearts Re: Chain of Memories to gra z gatunku action-RPG wyprodukowana i wydana przez Square Enix na PlayStation 2 w 2007 roku. Wersja z konsoli Sony to gruntowny remake tytułu, który ukazał się pierwotnie na GameBoy Advance. Odświeżona wersja trafiła do Europy dopiero jako część składanki Kingdom Hearts 1.5 HD Remix.

Akcja Chain of Memories toczy się między wydarzeniami ukazanymi w części pierwszej i drugiej. Sora, Donald i Goofy napotykają na swej drodze tajemniczą postać ubraną w czarny płaszcz. Kieruje ich ona do wielkiego budynku zwanego w Castle Oblivion, gdzie bohaterowie tracą pamięć i wszystkie posiadane dotychczas umiejętności.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Zadaniem Sory będzie poznać tajemnicę miejsca do którego przybył. Poszczególne poziomy zamku składają się z jego wspomnień, toteż nie raz i nie dwa ponownie przypomnimy sobie rzeczy, jakie miały miejsce w pierwszej odsłonie serii. Od “jedynki” najbardziej Chain of Memories różni jednak rozgrywka opierająca się na użyciu kart - zarówno w walce, jak i poza nią.

 

Najbardziej unikalnym elementem gry jest tworzenie pomieszczeń (room creation). Budujemy je z kart, a ich użycie wpływa np. na siłę przeciwników, występowanie skrzyń ze skarbami i save pointów. Dość podobnie jest w kwestii systemu walki. Kierowana przez nas postać wykonuje czynności w czasie rzeczywistym, ale o wachlarzu jej umiejętności decyduje posiadana talia. Mowa w zasadzie o wszystkim, czyli atakach, przedmiotach, magii i summonach. Ilość kart, które możemy wyekwipować, zależna jest od poziomu doświadczenia.

 

Karty ponumerowane są cyframi od 0 do 9. Te pierwsze [z 0] mogą posłużyć do przełamania przeciwnika podczas starcia. Gracz może także tworzyć combosy składając je trzech kart oraz używać tzw. enemy cards zdobywanych po ubiciu zwykłych przeciwników lub bossów - mogą one podnieść ofensywne lub defensywne parametry, ew. zmodyfikować właściwości innych kart.

 

W Chain of Memories kierujemy dwiema postaciami, czyli Sorą i Riku. W obu przypadkach charakter rozgrywki wygląda inaczej. Sora zdobywa nowe karty wygrywając pojedynki lub kupuje je w sklepie Moogle’a. Przede wszystkim jednak może tworzyć własne talie. Riku wymaga przedsięwzięcia odmiennych działań. Jego talia zależna jest od poziomu, na którym gramy, ale w pewnych warunkach może aktywować tzw. dark mode, który daje dostęp do potężnych zdolności różnego rodzaju.

 

Zmiany, jakie zaimplementowało Square Enix w wersji Re, dotyczą oczywiście znacząco poprawionej grafiki, ale nie tylko tego. W niektórych scenach pojawił się voice-acting, poprawiono jakość ścieżki dźwiękowej, dodano funkcję Reaction Command (kontekstowe czynności wprowadzone po raz pierwszy w “dwójce”), a także scenki i walki nieobecne w oryginale z GBA.

Wideo - Kingdom Hearts Re: Chain of Memories

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper