Anodyne 2: Return to Dust

Anodyne 2: Return to Dust

8,0
4 oceny

Ocena wg platformy:

PS5 10.0
XSX|S -
NS 6.0
PC -
PS4 8.0
XONE -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Sean Han Tani
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Premiery
Świat:
12.08.2019
Europa:
12.08.2019
Producent:
Sean Han Tani
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Premiery
Świat:
12.08.2019
Europa:
12.08.2019

Anodyne 2: Return to Dust - opis gry

Anodyne 2: Return to Dust to gra action-adventure wyprodukowana przez Seana Hana Taniego i wydana przez Analgesic Productions. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S i Nintendo Switch. Był on kontynuacją Anodyne, choć w odróżnieniu od pierwowzoru znacząco różnił się stylistyką.

Fabuła nie ma większych związków z pierwszą częścią Anodyne. Główną bohaterką gry jest Nova, która w świecie New Theland pełni funkcję tzw. nano cleanera. Jej zadaniem jest oczyścić kraj z tajemniczego pyłu, który negatywnie odbija się na emocjach mieszkańców. Pomogą jej w tym dwie rzeczy: specjalne urządzenie służące do zasysania wspomnianego pyłu, a także zdolność pozwalająca bohaterce zmniejszyć jej rozmiary.

Dalsza część tekstu pod wideo

Względem poprzedniej części zaszły pewne zmiany. Po pierwsze, zmienił się styl narracji, który jest mniej abstrakcyjny i więcej informacji przedstawia wprost. Po drugie, znaczącym zmianom uległ styl graficzny. Standardowo, gdy Nova nie zmienia swoich rozmiarów, mamy do czynienia z trójwymiarową oprawą graficzną przywodzącą na myśl gry z czasów PlayStation 1 i Nintendo 64. Grafika ulega zmianie, kiedy bohaterka się zmniejsza. Wówczas gra przypomina 16-bitowe produkcje i pierwszą część Anodyne. Na tym jednak bynajmniej nie koniec. Nova może się zmniejszyć jeszcze bardziej, odwiedzając światy jeszcze mniejsze. Wówczas oprawa przypomina tę z czasów Atari.

Choć różnice między poszczególnymi światami są na pierwszy rzut oka spore, ale esencja rozgrywki nie ulega drastycznym zmianom. W świecie trójwymiarowym większy nacisk postawiony jest na eksplorację (Nova może się nawet przemienić w samochód i tym sposobem łatwiej pokonywać większe odległości), w dwuwymiarowych jest natomiast “gęściej” od aktywności w rodzaju walk czy rozwiązywania łamigłówek. Miniaturowe światy, co warto dodać, bazują na rozmaitych motywach, co przekłada się na rozgrywkę i zróżnicowanie wyzwań. 

Wideo - Anodyne 2: Return to Dust

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper