Final Fantasy VIII Remastered

Final Fantasy VIII Remastered

7,9
27 oceny

Ocena wg platformy:

NS 7.0
PC 8.8
PS4 8.1
XONE 6.0
Mobile 6.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
55 godzin
Premiery
Świat:
03.09.2019
Europa:
03.09.2019
Polska:
03.09.2019
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
55 godzin
Premiery
Świat:
03.09.2019
Europa:
03.09.2019
Polska:
03.09.2019

Recenzja redakcji

Final Fantasy VIII Remastered – recenzja gry. Nie wszystko remaster, co się świeci
Patryk Dzięglewicz

Patryk Dzięglewicz

7.5
Final Fantasy VIII Remastered – recenzja gry. Nie wszystko remaster, co się świeci
NS PC PS4 XONE

Final Fantasy VIII Remastered - opis gry

Final Fantasy VIII Remastered to japońska gra RPG wyprodukowana i wydana przez Square Enix. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch. Jest on remasterem gry, która pierwotnie ukazała się na PS1 i PC.

Jednym z charakterystycznych elementów świata FFVIII są tzw. gardeny, ośrodki szkoleniowe dla najemników zwanych SeeD, którzy następnie wynajmowani są przez zainteresowane państwa i organizacje do toczenia bitew i wojen. Głównym bohaterem gry jest Squall Leonhart, który szkoli się w Balamb Garden we wspomnianym celu. W przededniu ukończenia szkolenia sytuacja międzynarodowa sytuacja zaczyna być coraz bardziej napięta. Galbadia, jedno z najpotężniejszych państw na świecie, atakuje księstwo Dollet. By się bronić, wynajmuje ono SeeD z Balamb. Dla Squalla jest to pierwsza poważna operacja militarna, która jednocześnie będzie początkiem o wiele większej intrygi.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gameplay FFVIII na pierwszy rzut nie różni się mocno od poprzedniej części serii, czyli Final Fantasy VII. W skrócie: walki są turowe (o częstotliwości ataku decyduje wskaźnik ATB zapełniający się z czasem w trakcie starcia) i losowe. W rzeczywistości jednak twórcy wprowadzili kilka dość znaczących zmian. Nowa jest komenda Draw, która pozwala wysysać zaklęcia od przeciwników (można to również robić, jeśli podczas eksploracji znajdziemy odpowiednie źródełko). Wiąże się z tym też drugie novum: brak punktów MP. Zaklęcia nie mają kosztu - są one dostępne na sztuki.

Zmiany zaszły także w systemie rozwoju, który swoją drogą także ma dużo wspólnego z mechaniką Draw. Nasi podopieczni zyskują oczywiście doświadczenie, ale ich potencjał bojowy podnosimy podpinając czary pod parametry. Najprościej rzecz ujmując, im lepsze zaklęcie, tym większego boosta dostaniemy. Z drugiej strony - zużywanie czarów wiąże się ze spadkiem parametrów.

System rozwoju tyczy się też summonów. Zdobywają one mianowicie poziomy doświadczenia, które usprawniają siłę ich ataku. Summony, tutaj zwane GF (Guardian Forces), zdobywamy na różne sposoby: poprzez Draw, wygrywanie z nimi walk, poboczne questy itd.

Co ciekawe, w grze nie otrzymujemy pieniędzy za wygrywanie starć. Zamiast tego na nasze konto wpływa “pensja”. Jej wysokości zależy od rangi SeeD, a tę można zwiększyć rozwiązując quizy z pytaniami na najróżniejsze tematy.

Na uwagę zasługuje także karcianka Triple Triad - uchodzącą za jedną z najpopularniejszych i najbardziej lubianych minigier w historii serii Final Fantasy. Grając (i wygrywając) z napotkanymi NPC-ami, zdobywamy kart z wizerunkami np. potworów czy bohaterów.

Nowości

Oprócz poprawionej oprawy graficznej (np. nowe modele postaci) developer dodał też możliwość utrzymywania HP/ATB na maksymalnym poziomie, możliwość przyspieszenia rozgrywki trzykrotnie i wyłączenia losowych walk. 

Wideo - Final Fantasy VIII Remastered

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper