Yooka-Laylee and the Impossible Lair
319V

Yooka-Laylee and the Impossible Lair

Yooka-Laylee and the Impossible Lair
  • Producent: Playtonic Games
  • Wydawca: Team 17
  • Polski dystrybutor: Cenega
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 08.10.2019
  • Europa: 08.10.2019
  • Polska: 08.10.2019
  • Gatunek: Platformowa
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 3

Yooka-Laylee and the Impossible Lair to platformówka 2,5D wyprodukowana przez studio Playtonic Games i wydana przez Team 17. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PS4, Xbox One i Nintendo Switch. Był on kontynuacją Yooka-Laylee.

Impossible Lair to kontynuacja poprzedniej części Yooka-Laylee, trójwymiarowej platformówki inspirowanej serią Banjo-Kazooie. Rolę głównego złego znów przejmuje tu Capital B, który za pomocą urządzenia zwanego Hive Mind podbił królestwo pszczół. Zadaniem bohaterów jest pomóc pszczołom. W tym celu muszą oni oboje pokonać antagonistę, co będzie jednak najpierw wymagało znalezienia członków elitarnej gwardii Royal Beetalion, którzy rozpierzchli się na cztery strony świata.

Choć Impossible Lair to bezpośrednia kontynuacja Yooka-Laylee, gra różni się stylem rozgrywki. Tam mieliśmy mianowicie do czynienia z trójwymiarową platformówką, a tutaj z platformówką w stylu 2,5D, w której poruszamy się po ustalonej przez twórców ścieżce. Twórcy przygotowali dwadzieścia rozdziałów, a każdy rozdział to dwa levele. Łącznie jest ich więc czterdzieści. Przejście planszy oznacza uwolnienie jednej pszczoły, która następnie pełni funkcję tarczy w Impossible Lair, gdzie czeka na nas ostatni boss. Im więcej pszczół uratujemy, tym większe będą nasze szanse. Z Capital B możemy się zmierzyć praktycznie w każdym momencie.

Nasi podopieczni dysponują standardowymi jak na platformera umiejętnościami: biegają, skaczą, turlają się, pływają itd. W grze nie brakuje znajdzie, jak monet (pięć na każdej planszy) i piór pełniących funkcję waluty. Niektóre z nich są zmyślnie ukryte.

Oprócz dwuwymiarowych poziomów odwiedzamy też lokacje, w których zmienia się perspektywa i akcję przedstawia kamera zawieszona nad bohaterami. Wówczas gra przywodzi na myśl klasyczne odsłony The Legend of Zelda. Zmieniają się też wówczas założenia rozgrywki - pojawiają się np. łamigłówki. Eksplorując świat w ten sposób natknąć się możemy na toniki mogące zmodyfikować grę  (zwiększyć liczbę checkpointów, włączyć sonar przedstawiający ukryte pomieszczenia itd.).

Recenzje

Podobne gry