SKLEP
Heretic II
24V

Heretic II

Heretic II
  • Producent: Raven Software
  • Wydawca: Activision
  • Polski dystrybutor: Licomp Empirical Multimedia (Windows), Brak (Pozostałe)
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 31.10.1998
  • Europa: 1998
  • Polska: 12.03.1999
  • Gatunek: Strzelanina, Akcja
  • Liczba graczy: 1-16
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 12
  • przemoc

Heretic II to gra akcji z elementami strzelaniny TPP (Third Person Perspective) wyprodukowana przez Raven Software z technologicznym wsparciem id Software i wydana przez Activision 31 października 1998 w USA i w 1998 w Europie na komputery osobiste z systemem Windows. Wersja ta w Polsce, dzięki Licomp Empirical Multimedia, ukazała się 12 marca 1999 roku.

W późniejszym czasie ukazały się porty na Linuxa (3.02.1999, Loki Entertainment), AMIGA (10.07.2000, Hyperion Entertainment) oraz Macintosha (2002, Contraband Entertainment)

Produkcja jest kolejną odsłoną serii, która to zmienia część ważnych założeń, zostając przy tym osadzoną w świecie fantasy grą, gdzie poza walką z różnymi stworzeniami przyjdzie także rozwiązywać zagadki środowiskowe. W ramach wspomnianej walki wykorzystywane są bronie z okresu z naciskiem na długodystansowe, a to, co różnicuje grę względem poprzednika do inne ustawienie kamery (trzecia osoba zamiast pierwszej osoby). Z produkcją można zapoznać się w rozgrywce dla pojedynczego gracza albo sieciowej do 16 osób włącznie.

W ramach fabuły opowiedziana jest historia mająca miejsce po Heretic ze znanym z wcześniejszej odsłony Corvusem jako protagonistą. Zamieszkałą przez niego krainę nawiedziła pewna plaga zmieniająca jej mieszkańców w szaleńców, wskutek czego główny bohater zostaje zmuszony do ucieczki z miasta. W trakcie tych zdarzeń sam staje się jej ofiarą, niemniej ze względu na pewien przedmiot nie przemienia się w szaleńca. Wiedząc, że taki stan nie będzie trwał wiecznie, wyrusza w podróż celem znalezienia źródła tego zdarzenia oraz wyeliminowania go.

Produkcja spotkała się z ciepłym odbiorem, choć mimo tego głównie ze względu na zmianę perspektywy okazała się komercyjną porażką ze sprzedażą do kwietnia 1999 na poziomie mniejszym niż 30 tysięcy egzemplarzy.


Opis opracował: BZImienny

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme