Divine Divinity (PC)

Divine Divinity (PC)

Divine Divinity
  • Wersja:
  • Producent: Larian Studios
  • Wydawca: cdv Software Entertainment AG
  • Polski dystrybutor: CENEGA
  • Wersja językowa: Polska Pełna
  • Premiery
  • Świat: 13.09.2002
  • Europa: 13.09.2002
  • Polska: 09.12.2002
  • Gatunek: Otwarty świat, RPG akcji
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 7

Ocena społeczności

9.33 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Divine Divinity to pierwsza poważna produkcja typu Hack and Slash od belgijskiego dewelopera Larian Studios. Opisywana gra koncentruje się na niekończących się zmaganiach sił dobra ze złem w utrzymanym w klimatach fantasy świecie Rivellonu i stanowi podwaliny pod współczesną serię Divinity: Original Sin

Od najdawniejszych lat w świecie Rivellonu toczy się wojna sił dobra ze złem, w której raz po raz jedna ze stron uzyskuje przewagę, ale nadchodzi czas zmian. Plugawa organizacja Czarny Krąg rośnie  w siłę z każdym dniem i już niebawem może przypięczętować porażkę armii światłości w ostatecznej bitwie, kończąc  odwieczny konflikt i skazując świat na dominację chaosu. Gracz wciela się w Boskiego Pomazańca, wybrańca, który pod okiem czarodzieja Zandalora musi zjednoczyć wszystkich pozostałych sojuszników i powstrzymać siły zła przed zawładnięciem całym światem. 

Gra przenosi nas do średniowiecznego świata fantasy, gdzie korupcja, intrygi i skrajne ubóstwo są na porządku dziennym. Podczas rozgrywki walczymy z przeciwnikami, podejmujemy konwersację, wypełniamy zadania oraz dokonujemy ważnych wyborów. Miejsce naszych działań stanowią ogromne, wypełnione po brzegi zawartością mapy z dziesiątkami przeciwników, misji pobocznych, sekretów i postaci niezależnych. Każda z lokacji oferuje również całkiem inne krajobrazy czy architekturę. Na przykład w krasnoludzkich osadach utrzymanych w surowym, kamiennym stylu spotkamy się z izolacjonizmem i ksenofobią, a na biednych obrzeżach regionu ze slumsami, wraz z towarzyszącym im ubóstwem oraz wysoką przestępczością. Nie zabraknie również dzikich, obfitujących w naturę leśnych ostępów, tajemniczych, pełnych skarbów jaskiń czy podziemnych nekropolii ze stojącymi na naszej drodze całymi hordami nieumarłych.

Mechanika rozgrywki stanowi tradycyjne doświadczenie w stylu action RPG,  mamy więc do dyspozycji dziesiątki różnych broni podzielonych na kilka kategorii (sieczna, obuchowa, dystansowa, itd.), elementów pancerza, a także magię wraz z 32 dostępnymi czarami i aż 96 umiejętności. Dopełnieniem sfery ofensywnej jest mnogość "skilli" pozwalających na otwieranie zamków, teleportację czy kradzież kieszonkową, szczególnie przydatną w dużych miastach. Całość skupiona jest w kilku typowych klasach postaci, tj. wojownik, mag, łotrzyk, z których każda zapewnia zgoła odmienne doświadczenia z zabawy. Przewidziano także możliwość tworzenia postaci międzyklasowych  z umiejętnościami należącymi do dwóch lub nawet wszystkich trzech kategorii.

Tytuł napędza autorski silnik 2,5D Divinity Engine wraz z unikalną swego czasu, obsługą fizyki pozwalającą na przemieszczanie czy destrukcję niektórych elementów otoczenia, czego można z kolei użyć do odkrywania różnorakich sekretów w świecie gry, a nawet modyfikacji pola walki. 

Na uwagę zasługuje również doceniona nagrodami klimatyczna ścieżka dźwiękowa stworzona przez utalentowanego rosyjskiego kompozytora Kiryła Pokrowskiego, mającego swój udział również w późniejszych produkcjach z serii Divinity. 

 

  • Długi na kilkadziesiąt godzin wątek fabularny
  • Gigantyczny, wypełniony po brzegi aktywnościami świat
  • Niemal 100 umiejętności i aż 32 czary 
  • Mnogość rodzajów uzbrojenia i pancerza
  • Dziesiątki zadań pobocznych
  • Klimatyczna, wielokrotnie nagradzana ścieżka dźwiękowa

 


Opis opracował: GoDlike
Podobne gry