Submarine Titans

Submarine Titans

8,5
6 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Ellipse Studios
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Strategiczna
Liczba graczy:
1-24
Premiery
Świat:
08.08.2000
Europa:
08.08.2000
Polska:
28.09.2000
Producent:
Ellipse Studios
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Strategiczna
Liczba graczy:
1-24
Premiery
Świat:
08.08.2000
Europa:
08.08.2000
Polska:
28.09.2000

Submarine Titans - opis gry

Submarine Titans to kolejna po Ancient Conquest strategia czasu rzeczywistego australijskiego dewelopera Ellipse Studios. Wcielamy się w niej w oficera jednej z trzech frakcji próbującego zapewnić przetrwanie swoim ludziom pod powierzchnią wody po globalnej apokalipsie.

Gra koncentruje się na zmaganiach trzech frakcji  po globalnej apokalipsie w 2047 roku, kiedy to ogromna kometa uderzyła w Ziemię niszcząc większość planety. Pozostałe przy życiu kilkadziesiąt tysięcy osób musiało zmierzyć się z katastrofami naturalnymi na ogromną skalę, które doprowadziły do znacznego podniesienia poziomu mórz i oceanów zmuszając ludzkość do zamieszkania w głębinach, pod powierzchnią wody. Po pokonaniu trudności pozostali przy życiu ludzie odkrywają nowy minerał - Corium 276, przyniesiony przez kometę, staje się przyczyną nowej, niespotykanej dotąd w historii świata, podwodnej wojny w której udział początkowo biorą jedynie dwie frakcje ludzi, a później dołączają także zaawansowani technicznie kosmici. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Długa kampania składająca się z 30 misji (po dziesięć dla każdej frakcji) starcza na minimum kilkadziesiąt godzin zabawy. Produkcja czerpiąc całymi garściami z takich tytułów jak StarCraft zapewnia szereg tradycyjnych dla gier RTS elementów. Skupiamy się na budowie baz, wydobyciu surowców i nękaniu naszych przeciwników. Poszczególne ugrupowania znacząco różnią się od siebie stylem prowadzenia rozgrywki. Każda z nich posiada w swoim arsenale mnogość różnorakich broni, jednostek i budynków, pozwalających na dużą swobodę w doborze taktyki przez gracza. W trakcie budowy bazy czy armii trzeba będzie więc podjąć wiele trudnych decyzji, które zaważą na sukcesie naszej misji. Na przykład budynki obronne z ciężkimi torpedami świetnie poradzą sobie z dużymi łodziami lecz pozostają bezsilne w przypadku ataku dużą grupą, szybkich statków, które z łatwością unikną ich ostrzału. 

Nie bez znaczenia pozostaje też kwestia rozwoju technologicznego i odkrywania kilkudziesięciu nowych rodzajów broni, jednostek i budynków zapewniających przewagę nad oponentami. Zaimplementowany system amunicji nie pozwala również zapomnieć o utrzymywaniu zdrowej gospodarki i dozbrajaniu statków, w innym wypadku pozornie trywialna bitwa ze słabym wrogiem może zakończyć się błyskawiczną klęską gdy naszym oddziałom zabraknie torped czy pocisków. 

Na uwagę zasługuje również wysoki poziom trudności, który może początkowo stanowić wyzwanie nawet dla weteranów gier z tego gatunku. Sporo misji będziemy musieli rozgrywać wielokrotnie, za każdym razem jeszcze dokładniej planując rozgrywkę by uniknąć nawet najmniejszych błędów, na które w przygotowanych przez ekipę Ellipse Studios scenariuszach często nie ma miejsca. 

Tytuł napędza typowy dla tego okresu silnik 2D stworzony na potrzeby gry. Producent przewidział możliwość tworzenia własnych map i scenariuszy poprzez edytor ST Editor, a nawet modyfikacji zachowań sztucznej inteligencji każdej z frakcji dzięki edytorowi AI. Ciekawostką jest fakt dodania przez dewelopera specjalnego trybu dynamicznie generowanych misji, gdzie możemy bez końca bawić się w niepowtarzalnych, tworzonych przez komputer scenariuszach. 

Oprócz tradycyjnej wydanej w 2000 roku edycji odświeżona wersja produkcji przystosowana do działań na nowych systemach operacyjnych jest również dostępna na GOG.

  • Trzy znacząco różniące się stylem rozgrywki frakcje
  • 30 długich misji z wymagającym poziomem trudności
  • Tryb multiplayer do aż 24 graczy
  • Tradycjny tryb potyczki oraz losowo generowanych map zapewniających niekończący dopływ niepowtarzalnych, generowanych dynamicznie misji. 
  • Edytor map i edytor AI pozwalający na tworzenie własnych scenariuszy

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper