GRID

GRID

6,8
42 oceny

Ocena wg platformy:

PC 6.7
PS4 6.8
XONE 7.0
STADIA -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Codemasters
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Wyścigi
Śr. czas:
38.5 godzin
Liczba graczy:
1-16
Premiery
Świat:
11.10.2019
Europa:
11.10.2019
Polska:
11.10.2019
Producent:
Codemasters
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Wyścigi
Śr. czas:
38.5 godzin
Liczba graczy:
1-16
Premiery
Świat:
11.10.2019
Europa:
11.10.2019
Polska:
11.10.2019

Recenzja redakcji

GRID - recenzja gry. Codemasters wpada w poślizg
7.0
GRID - recenzja gry. Codemasters wpada w poślizg
PC PS4 XONE

GRID - opis gry

GRID to gra wyścigowa wyprodukowana i wydana przez brytyjskie studio Codemasters. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych, konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz platformie Google Stadia. 

GRID to dziesiąta odsłona serii TOCA, której pierwsza część ukazała się w 1997 roku na PlayStation. Produkcja Codemasters oferuje model jazdy stanowiący połączenie symulacji i czystych zręcznościówek. Do naszej dyspozycji brytyjskie studio oddało ponad siedemdziesiąt samochodów (tyle było ich udostępnionych na premierę), które podzielono na pięć kategorii: GT, Touring, Muscle, Stock oraz Super Modified. Wśród nich znajdziemy zaś licencjonowane modele, jak chociażby Porsche 911 RSR, Ferrari 488 GTE czy Ford GT40. Samochody można modyfikować/tuningować, lecz możliwości w tej dziedzinie nie należą do bardzo rozbudowanych.

Dalsza część tekstu pod wideo

Główną atrakcją gry jest tryb kariery, który umożliwia nam wybór sześciu ścieżek prowadzących na szczyt. Zasady nie odbiegają od podobnych trybów z innych gier wyścigowych: mając ograniczone środki, kupujemy samochód na star, realizujemy wytyczne zespołu (co najczęściej oznacza zajęcie odpowiedniego miejsca na mecie) i pniemy się po kolejnych szczebelkach wyścigowej hierarchii. Z czasem da się też zatrudnić drugiego kierowcę, któremu można wydawać proste komendy w trakcie rywalizacji. 

Na uwagę zasługuje system Nemesis, z którym mamy do czynienia, kiedy utrudniamy rywalom życie na torze. Jeśli przesadzimy (np. uderzając w kogoś), kierowca sterowany przez sztuczną inteligencję może spróbować nam się zrewanżować. 

Zawody odbywają się w dwunastu lokacjach, a jedna lokacja to kilka wariantów tras (wszystkich jest więc ponad osiemdziesiąt). Ścigać możemy się nie tylko po ulicach miast (jak Hawana czy Szanghaj), ale też po zamkniętych torach. Do tego dochodzą również zmienne warunki pogodowe.

Oprócz trybu kariery twórcy przygotowali także inne atrakcje, np. wyzwania Fernando Alonso, dwukrotnego mistrza świata Formuły, który przy produkcji GRID pełnił funkcję konsultanta. 

Wideo - GRID

Komentarze (27)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper