Battlefield 1942
167V

Battlefield 1942

Battlefield 1942
  • Producent: Digital Illusions CE (DICE)
  • Wydawca: Electronic Arts (Windows), Aspyr Media (Macintosh)
  • Polski dystrybutor: Electronic Arts Polska (Windows), Brak (Macintosh)
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 10.09.2002
  • Europa: 20.09.2002
  • Polska: 25.09.2002
  • Gatunek: Strzelanina FPP
  • Liczba graczy: 1-64
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 16
  • przemoc

Battlefield 1942 to strzelanina z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez Digital Illusions CE i wydana przez Electronic Arts 10 września 2002 w USA i 10 dni później w Europie na komputery osobiste z systemem Windows i 28 czerwca 2004 w USA na Mac OS X. Wersja na Windowsa na terenie Polski, dzięki EA Polska, ukazała się 25 września 2002 roku. Jest to pierwsza odsłona serii Battlefield.

Planowano także wersję na Xbox, ale finalnie została anulowana na rzecz dalszego poszerzania uniwersum.

Produkcja jest osadzoną w okresie II wojny światowej strzelaniną, w ramach której rozgrywka dla pojedynczego gracza została wyeliminowana na rzecz bardziej rozbudowanej rozgrywki sieciowej w której udział może brać do 64 graczy. Wśród dostępnych teatrów działań mamy: Pacyfik, front Europejski, front Włoski, front Wschodni oraz Afrykę, a z trybów m. in. znany w serii Podbój.

Gracz wciela się więc w przedstawiciela jednej z dostępnych w danej mapie nacji Państw Osi albo Aliantów, a następnie wybiera jedną z klas:  Scout, Assault, Anti-Tank, Medic albo Engineer.  To, co wyróżnia produkcję Szwedów na tle dostępnych ówcześnie strzelanin, to nacisk położony na kooperację oraz różnej maści pojazdy, zarówno samoloty jak i czołgi. Gra korzysta z technologii Refraction Engine, która to zasilała produkcję Refraction Games - Codename Eagle.

Battlefield 1942 spotkał się z bardzo ciepłym odbiorem zyskując noty na średnim poziomie 90 procent, dodatkowo okazała się sprzedażowym hitem i dzięki niej do sierpnia 2006 udało się wydawcy/deweloperowi zarobić około 27 miliona dolarów. Produkcja chwalona była głównie za podejście do rozgrywki sieciowej. W listopadzie 2012 gra została udostępniona na Origin, gdzie można ją pobrać za darmo.


Opis opracował: BZImienny

Podobne gry