Codename Eagle
151V

Codename Eagle

Codename Eagle
  • Producent: Refraction Games
  • Wydawca: Take-Two Interactive, TalonSoft
  • Polski dystrybutor: Play-It
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 15.11.1999
  • Europa: 15.11.1999
  • Polska: 01.10.2000
  • Gatunek: Strzelanina FPP
  • Liczba graczy: 1-24/32
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 16

Codename Eagle to strzelanina z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez Refraction Games i wydana przez Take-Two Interactive 15 listopada 1999 roku w Wielkiej Brytanii i w lutym 2000 roku w USA jedynie na komputery osobiste z systemem Windows. Na terenie Polski, dzięki Play-It, produkcja ukazała się 1 października 2000 roku. 

Produkcja jest strzelaniną osadzoną w alternatywnej rzeczywistości XX wieku, gdzie I wojna światowa nigdy nie miała miejsca, a Imperium Rosyjskie trwało w najlepsze. Graz będzie więc przemierzał rozległe obszary zarówno pieszo jak i w różnych pojazdach i przyjdzie mu walczyć z różnymi przeciwnikami głównie w zimowej scenerii. Z tą grą można zapoznać się w składającej na 12 misji kampanii albo rozgrywce z innymi osobami - do 24 w przypadku internetu i do 32 w przypadku LAN.

W ramach fabuły opowiedziana jest historia osadzona w 1917 roku. Po śmierci cara na tron wstępuje Piotr, który w odróżnieniu od spokojnego ojca, jest żądnym krwi zdobywcą zagrażającym równowadze regionu. Wtedy to sąsiadujące z nim kraje decydują się założyć elitarny oddział komandosów - Shadow Command. Gracz wciela się w najbardziej doświadczonego członka tej organizacji o pseudonimie Red. Oddział ten zostaje następnie wysłany za linie wroga celem sabotażu oraz eliminacji bardziej wpływowych osób.

Produkcja spotkała się z chłodnym odbiorem ze strony recenzentów, którzy to mimo pozytywnego stosunku do mechaniki rozgrywki krytykowali chociażby system sztucznej inteligencji, klimat, czy warstwę graficzną. Mimo tego stanu rzeczy, produkcja przykuła uwagę innego szwedzkiego dewelopera, znanego dzisiaj jako EA DICE, który to w 2000 zdecydował się zakupić studio, a następnie wykorzystać jego doświadczenie oraz technologię przy produkcji własnej strzelaniny. Gra ta ukazała się w 2002 jako Battlefield 1942 i zapoczątkowała serię, która rozreklamowała studio.


Opis opracował: BZImienny