ParaWorld
88V

ParaWorld

ParaWorld
  • Producent: SEK Ost
  • Wydawca: Deep Silver
  • Polski dystrybutor: Nicolas Games
  • Wersja językowa: Polska Pełna
  • Premiery
  • Świat: 15.09.2006
  • Europa: 15.09.2006
  • Polska: 06.12.2006
  • Gatunek: Strategiczna, RTS
  • Liczba graczy: 1-8
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 12
  • wulgarny język
  • przemoc

ParaWorld jest strategią czasu rzeczywistego wydaną 15 września 2006 roku (6 grudnia w Polsce), której akcja dzieje się w ParaWorld - alternatywnym uniwersum zamieszkałym przez wymarłe zwierzęta oraz plemiona.

Fabuła ParaWorld obraca się wokół trójki naukowców: geologa Antony'ego Cole'a, biolog Stiny Holmlund i fizyka Béli Andrása Benedeka. Podczas swoich badań natrafili oni na dowody, które mogłyby świadczyć o istnieniu alternatywnego świata. Proszą więc o wsparcie przywódcy organizacji SEAS. Tak bohaterowie trafiają do ParaWorld - alternatywnej rzeczywistości, gdzie ludzie egzystują razem z, mogłoby się wydawać, wymarłymi gatunkami zwierząt (wliczając w nie choćby dziką świnię, mamuty, triceratopsy czy tyranozaury). Okazuje się, że sam przywódca chciał się pozbyć bohaterów, gdyż widział w nich zagrożenie dla swoich interesów. Teraz zadaniem trójki naukowców jest znalezienie drogi ucieczki z tego świata.

W grze przejmujesz kontrolę nad jednym z trzech plemion i możesz poprowadzić szeroki wachlarz jednostek: od zwykłych wojowników, aż po potężne jednostki pokroju tyranozaura. Każda z nich ma swoje specjalizacje, jak również i słabości. Dla przykładu robotnik jest dobry w zbieraniu surowców i budowaniu nowych obiektów, ale jest beznadziejny w walce. Triceratops oraz tyranozaur wykazują się niesamowitą siłą ataku i są skuteczni zarówno przeciwko normalnym jednostkom, jak i budynkom. Do budowania i ulepszania jednostek niezbędne są surowce. Są one rozsiane po większości map, a samo mięso można też zdobyć z zabitych dzikich zwierząt. Te dzielą się na trzy typy pod względem zachowań: płochliwy (ucieka w momencie zagrożenia), neutralny (jeśli go zaatakujemy, będzie próbował się bronić) i agresywny (atakuje natychmiast w momencie wypatrzenia jednostki). Co ciekawe, w instrukcji do gry znajdują się krótkie informacje na ich temat.

Poza kampanią rozgrywkę można przeprowadzić na sporej ilości map, stawiając przeciwko sobie dwie lub więcej drużyn (kierowanych przez AI albo drugiego człowieka w trybie online). Jeśli stawiasz 3 lub więcej drużyn do walki, możesz również zawierać sojusze. Przygotowano trzy typy rozgrywki: klasyczny Deathmatch, Obrońca (gracz, który zostanie w ten sposób oznaczony, musi odpierać ataki przeciwnika przez określony czas) i Dominacja (określone z początku pozycje muszą zostać podbite tudzież obronione przed innymi graczami).


Opis opracował: Placek17