The Legend of Zelda: Link's Awakening (NS)

The Legend of Zelda: Link's Awakening (NS)

The Legend of Zelda: Link's Awakening
  • Wersja:
  • Producent: Grezzo Co.
  • Wydawca: Nintendo
  • Polski dystrybutor: Conquest Entertainment
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 20.09.2019
  • Europa: 20.09.2019
  • Polska: 20.09.2019
  • Gatunek: Akcja
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 7

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

The Legend of Zelda: Link’s Awakening to gra action-adventure wyprodukowana przez studio Grezzo i wydana przez Nintendo. Tytuł ukazał się na konsoli Nintendo Switch. Był to remake gry pierwotnie wydanej na Game Boyu w 1993 roku.

Fabuła Link’s Awakening wyróżnia się na tle wielu innych części cyklu tym, że akcja gry nie rozgrywa się w krainie Hyrule. Zamiast tego rzecz dzieje się na wyspie Koholint, gdzie główny trafia po wydarzeniach przedstawionych w A Link to the Past. Konkretnie rzecz biorąc, jego statek rozbija się, a on musi znaleźć sposób, by wrócić do domu. Wkrótce okazuje się, że jest jeden sposób: należy obudzić legendarną rybę śpiącą na szczycie góry. Nie będzie to jednak proste. Główny bohater potrzebuje bowiem do zrealizowania tego celu ośmiu magicznych instrumentów, to zaś jest równoznaczne z odwiedzeniem ośmiu dungeonów.

Podobnie jak miało to miejsce w oryginale, w remake’u kamera zawieszona jest nad głównym bohaterem. Schemat rozgrywki nie odbiega od tego z poprzednich części serii The Legend of Zelda: nasz podopieczny odwiedza różne dungeony (stopniowo stają się one coraz bardziej skomplikowane), rozwiązuje tam zagadki, zdobywa nowe przedmioty/gadżety, które pozwalają mu radzić sobie z wyzwaniami, wykonuje zadania poboczne itd. Przez większą część czasu śledzimy wydarzenia z perspektywy top-down, ale w wybranych momentach (sekcjach zręcznościowych) bohatera obserwujemy również z boku. 

W remake’u wprowadzono różne zmiany i nowości (nie wliczając uwspółcześnionej oprawy graficznej). Niektóre przedmioty, jak miecz czy tarcza, są wyekwipowane cały czas, co zwalnia przyciski; zwiększono maksymalną liczbę serduszek informujących o stanie zdrowia Linka (jest ich 20, a nie 14 jak było w pierwowzorze); zmodyfikowano też niektóre minigry, jak operowanie dźwigiem (w tym przypadku postarano się o bardziej realistyczną fizykę). Co warto też dodać, w grze pojawia się Color Dungeon z Link’s Awakening DX (reedycji wydanej na Game Boy Color).

Największa nowość to jednak edytor dungeonów. Wraz z postępami otrzymujemy kolejne części lochów, a z tych możemy następnie tworzyć własne lokacje tego typu. Ich przechodzenie na czas pozwala nam pozyskiwać różne nagrody.

Podobne gry