Devil Engine

Devil Engine

4,7
3 oceny

Ocena wg platformy:

NS 3.5
PC 7.0
PS4 -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Protoculture Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina
Premiery
Świat:
21.02.2019
Europa:
21.02.2019
Producent:
Protoculture Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina
Premiery
Świat:
21.02.2019
Europa:
21.02.2019

Devil Engine - opis gry

Devil Engine to scrollowana strzelanina (tzw. shmup) wyprodukowana przez studio Protoculture Games i wydana przez Dangen Entertainment. Tytuł ukazał się najpierw na PC oraz Nintendo Switch, a później trafił też na PS4.

Rozgrywka - Devil Engine

Dalsza część tekstu pod wideo

Devil Engine to dość klasyczna scrollowana strzelanka inspirowana podobnymi grami z ery sprzętów 32-bitowych. Podczas rozgrywki kontrolujemy niewielki statek kosmiczny Andraste, którym musimy stawić czoło przeważającym siłom wroga. Twórcy przygotowali sześć poziomów.

Gra promowana była jako duchowy spadkobierca serii Thunder Force. Tak jak i w jej przypadku, mamy tu do czynienia z bardzo wysokim stopniem trudności, który może dać się we znaki nawet weteranom shmupów. Do dyspozycji posiadamy trzy rodzaje broni. Są to pociski rozpryskujące się po wystrzeleniu, słabe, ale pozwalają nam sobie radzić z większymi grupami nieprzyjaciół, laser oraz pociski samonaprowadzające. Do tego dochodzą także dopałki, które pojawiają się na planszach w miarę regularnie.

Unikatowym elementem rozgrywki jest w Devil Engine mechanika “Burst”. W praniu rzecz wygląda następująco: wciskając stosowny przycisk włączamy osłonę, która absorbuje pociski nieprzyjaciół. Pozwala to nabijać mnożnik, co ma przełożenie nie tylko na zdobycz punktową. Im wyższy mnożnik, tym większa szansa, że zgarniemy dodatkowe życia i bomby. Rozwiązanie to ma też jednak pewien minus: pociski należy absorbować kiedy jest ich dużo, w przeciwnym wypadku mnożnik się wyzeruje.

Gra jest trudna, ale też pewne ułatwienie w stylu roguelike. Po wpadce przejmujemy dorobek punktowy z poprzedniej sesji, co czyni kolejne podejścia mniej wymagającymi. Wraz z czasem możemy też odblokowywać bonusową zawartość: statki, utwory muzyczne, plansze itd.

Co warto dodać, muzykę do Devil Engine skomponował Hyakutarou Tsukumo (m.in. Thunder Force). 

Wideo - Devil Engine

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper