Way of the Warrior

Way of the Warrior

7,0
1 oceny

Ocena wg platformy:

3DO 7.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Naughty Dog
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Liczba graczy:
1 albo 2
Premiery
Świat:
30.08.1994
Producent:
Naughty Dog
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Liczba graczy:
1 albo 2
Premiery
Świat:
30.08.1994

Way of the Warrior - opis gry

Way of the Warrior to bijatyka wyprodukowana przez Naughty Dog i wydana przez Universal Interactive Studios 30 sierpnia 1994 w USA i w 1995 w Japonii jedynie na 3DO Interactive Multiplayer (w skrócie 3DO), choć planowo także wersję na maszyny do grania (Arcade). Produkcja niemal doprowadziła do bankructwa studia, a jej budżet wynosił 100 tysięcy dolarów.

Produkcja jest przedstawicielem popularnego wtedy gatunku, głównie za sprawą serii Mortal Kombat oraz Street Fighter. Gracz zatem wciela się w zawodnika, który mierzy się z innymi na różnych arenach. Z powodów finansowych część animacji była nagrywana w mieszkaniu twórców, a ich twarze posłużyły za stworzenie grywalnych postaci. Pierwsza z tych rzeczy była przyczyną  zdziwienia ze strony sąsiadów, którzy ze względu na scenerię myśleli, że kręcone są sceny do filmów dla dorosłych.

Dalsza część tekstu pod wideo

Każda z postaci ma swój unikatowy zestaw ruchów, "cień" oraz ruch wykończeniowy przywodzący na myśl kultowe "fatality". Gra odznacza się ładną jak na rok oprawą graficzną, a studio ze względu na budżet musiało zrezygnować m. in. z sesji "motion capture". Z tą produkcją można zapoznać się zarówno z rozgrywce dla pojedynczego gracza jak i rywalizacyjnej. W ramach fabuły opowiedziana jest historia dziewięciu wojowników, którzy dążą do pokonania dwóch bytów celem bycia wpisanym do "The Book of the Warrior", a tego zaszczytu może dostąpić tylko jeden z nich.

Produkcja spotkała się z nieprzychylnym odbiorem zyskując noty na średnim poziomie około 50 procent. Choć warstwa wizualna była przedmiotem pochwał, uwadze recenzujących nie uszło fatalne sterowanie, projekt postaci czy długie ekrany ładowania. Mimo tych problemów, firmie udało się nawiązać kontakt z Universal Interactive Studios, którzy to zdecydowali się na wsparcie finansowe firmy w zamian za trzy projekty. Ówczesny szef wydawcy, Mark Cerny, mając bliski kontakt z Sonic the Hedgehog 2, zasugerował skupić się nad tego typu grami. W efekcie tego narodziła się kultowa seria Crash Bandicoot, która rozreklamowała studio.

Wideo - Way of the Warrior

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper