Ultima III: Exodus (NES)

Ultima III: Exodus (NES)

Ultima III: Exodus
  • Producent: Origin Systems
  • Wydawca: ORIGIN Systems
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 15.06.1983
  • Europa: 1985
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak

Ocena społeczności

-0 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Ultima III: Exodus to RPG wyprodukowane i wydane przez nową firmę twórcy serii znaną jako ORIGIN Systems. Produkcja po raz pierwszy w USA ukazała się 15 czerwca 1983 roku, a w przypadku Europy dwa lata później. W 2011 gra trafiła do cyfrowej dystrybucji.

Produkcja wprowadza poważne zmiany do mechaniki rozgrywki, choć wciąż pozostaje przy tym RPG-iem osadzonym w świecie fantasy. Tym razem zdecydowano się na przemodelowanie modelu walki, ponieważ zamiast jak to było wcześniej samotnie, główny bohater podróżuje w grupie kilku postaci. Wspólnie walczą z potworami, rozmawiają czy szukają skarbów, choć podczas podróży po miejscu centralnym reprezentowani są przez jeden punkt. Przed wyruszeniem w drogę bohater wybiera jedną z jedenastu dostępnych klas, która to jest rozwijana poprzez eliminację wrogich stworów, oraz jedną z pięciu dostępnych ras. Kiedy gracz osiągnie wybrany próg, musi udać się do Lorda Britisha (alter ego ojca serii) i spożytkować doświadczenie, musi przy tym pamiętać o progu - 25 poziom.

Istotnym elementem pozostały przy tym wyprawy do lochów, które prezentują ładną jak na rok wydania oprawę graficzną. Każdy z nich jest w pewien sposób istotny, ma osiem warstw z określonymi potworami oraz łupem - np. zbroją albo złotem. Z tą produkcją można zapoznać się jedynie w rozgrywce dla pojedynczego gracza.

W ramach fabuły opowiedziana jest historia będąca kontynuacją tej z Ultimy II, wciąż osadzona w Sosarii. Okazało się bowiem, że antagoniści dwóch pierwszych odsłon zostawili za sobą potomka - czającego się w podziemiach Exodusa. Zadaniem gracza jest więc znaleźć i pokonać ten byt, zanim dokona poważniejszych szkód.

Produkcja doczekała się niezliczonych wersji, a ich rozkład jest następujący:

  • 1983 - Apple II (USA), Atari 8-bit, Commodore 64 (USA),
  • 1985 - Apple II (Europa), MS-DOS, PC-88 (Japonia), PC-98 (Japonia)
  • 1986 - Amiga, Atari-ST, Commodore 64 (Europa), FM-7 (Japonia), Macintosh,
  • 9.10.1987 - NES (Japonia)
  • 1988 - MSX (Japonia)
  • 1989 - MSX (reedycja, Japonia), NES (USA), PC-98/PC-88 (Japonia, reedycja), Sharp X1 (Japonia), MS-DOS, Commodore 64, Apple II, we wszystkich przypadkach jako część Ultima Trilogy
  • 1992 - MS-DOS, jako część Ultima I-VI series
  • 1998 - PC, jako część Ultima Collection
  • 2011 - Windows (GoG, dystrybucja cyfrowa),
  • 2012 - Macintosh (GoG, dystrybucja cyfrowa),
  • 2014 - Windows (Origin, dystrybucja cyfrowa)

Opis opracował: BZImienny
Podobne gry