Neko Navy
387V

Neko Navy

Neko Navy
  • Producent: DeathMofuMofu
  • Wydawca: Fruitbat Factory
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 14.06.2017
  • Europa: 14.06.2017
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina
  • Liczba graczy: 1
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak

Neko Navy to scrollowana strzelanka (shmup) wyprodukowana przez niezależne japońskie studio DeathMofuMofu i wydana przez Fruitbat Factory. Tytuł ukazał się początkowo na komputerach, a później trafił też na Nintendo Switch.

Neko Navy nie zaprząta sobie głowy opowiadaniem żadnych wymyślnych historii. W grze przejmujemy kontrolę nad latającymi kotami, które przebijają się przez kolejne plansze najeżone przeszkadzajkami wszelkiej maści. Przy czym, warto dodać, motywy są tu bardzo surrealistyczne, nie tworząc spójnej wizji wiata. Do wyboru mamy trzy stopnie trudności: Easy, Hard oraz Death. Nawet jednak ten najniższy jest w stanie dać się we znaki doświadczonym fanom shmupów. Poza tym wybieramy też postać z trzech dostępnych na starcie (po spełnieniu określonych warunków odblokować można kolejne). Różnią się one nieco umiejętnościami.

Podobnie jak w większości shmupów, clou zabawy w Neko Navy to nabijanie punktów. Otrzymujemy je nie tylko za samo eliminowanie przeciwników, ale też np. za eliminowanie z bliskich odległości czy jako bonus za przejście levelu bez utraty życia. Na uwagę zasługują specjalne umiejętności kotów, które działają trochę na zasadzie bomb z innych podobnych tytułów, a które oczyszczają ekran z przeszkadzajek. Użycie tego ataku reguluje specjalny wskaźnik, który zapełnia się automatycznie po upływie czasu. Jeśli chodzi o podstawową trójkę, kot Chiyoko ma do dyspozycji standardową bombę, Mugi kulę ognistą, a Miracle miotacz płomieni.

Oryginalny jest w Neko Navy patent z życiami/kredytami. Nowe otrzymujemy nie poprzez zgarnianie ikonek podczas rozgrywki czy po nabiciu pewnej liczby punktów, tylko po upływie czasu. Kampania składa się z siedmiu leveli.

Wydana w późniejszym czasie wersja z Nintendo Switch doczekała się pewnych zmian w balansie i nowego trybu, swego rodzaju survivalu, w którym próbujemy przeżyć jak najdłużej na jednym życiu. 

Podobne gry