Resonance of Fate 4K/HD Edition
305V

Resonance of Fate 4K/HD Edition

Resonance of Fate 4K/HD Edition
  • Producent: Tri-Ace
  • Wydawca: tri-Ace
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 18.10.2018
  • Europa: 18.10.2018
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 16

Resonance of Fate (remaster) to japońska gra RPG wyprodukowana i wydana przez studio tri-Ace. Tytuł ukazał się na komputerach oraz PlayStation 4. Był on remasterem gry, która pierwotnie ukazała się na PS3 i Xboxie 360.

Głównie założenia nie uległy zmianie. Remaster oferuje przede wszystkim poprawioną oprawę audiowizualną. W tytule poznajemy losy postapokaliptycznego świata, w którym powierzchnia ziemi została silnie skażona przez gazy pochodzenia biologicznego, co doprowadziło do śmierci większości ludzi na globie. Pozostała garstka ludzkości zbudowała gigantyczną konstrukcję służącą do oczyszczania powietrza w pobliżu. Akcja Resonance of Fate rozpoczyna się  wiele wieków po skonstruowaniu ogromnej wieży, w której schronili się ludzie. W trakcie zabawy poznajemy losy trójki bohaterów - Zephyra, Vashyrona oraz Leanne. Bohaterowie zarabiają na życie działając w ramach najemnej grupy założonej przez Vashyrona, która podejmuje się m.in. akcji o charakterze zbrojnym.

Osią zabawy w Resonance of Fate są walki. Ich najciekawszym elementem jest system tri-Attack, który łączy elementy znane z role-playów turowych oraz real-time'owych. Każda z postaci ograniczona jest wyczerpującą się pulą punktów akcji. Przed atakiem musimy najpierw "naładować" naszą ofensywę (kilkukrotne ładowanie znacznie wzmocni siłę ataku). Postaci mogą poruszać się po arenie potyczek swobodnie lub po wyznaczonych torach. Kluczowe w tym miejscu jest wykorzystywanie ataków specjalnych (Hero Actions). System walki w Resonance of Fate chwalony był przez dziennikarzy za wysokie wyrafinowanie i skomplikowanie. Z drugiej strony jednak takie połączenie mechanizmów rozgrywki z RPG-ów turowych i real-time'owych nie wszystkim się podobało. Tytuł był w związku z tym również krytykowany za zbyt duży poziom trudności i niejasne mechanizmy gameplayowe.

Gra wyróżniła się ładną oprawą wizualną i dobrą muzyką (za jej skomponowanie zabrał się Motoi Sakuraba, autor utworów do m.in. serii Valkyrie Profile oraz Star Ocean). Lokacje, które eksplorujemy wystylizowane są na styl modernistyczny oraz gotycki. W trakcie walk trzyosobowa drużyną kamera robi natomiast efektowne najazdy, co podbija efektowność graficzną tytułu.

Podobne gry