Shining Wisdom
64V

Shining Wisdom

Shining Wisdom
  • Premiery
  • Świat: 11.08.1995
  • Europa: 07.04.1996
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Akcja
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie

Shining Wisdom to gra akcji wyprodukowana przez Sonic! Software Planning (przemianowane później na Camelot Software Planning) i wydana przez Sega 11 sierpnia 1995 w Japonii i 7 kwietnia 1996 w Europie jedynie na konsolę Sega Saturn, choć produkcja była pierwotnie tworzona na Sega Mega Drive.

Produkcja jest kolejną odsłoną serii Shining, która to zmienia styl walki z turowego na rzecz tego w trybie rzeczywistym - w efekcie tego refleks staje się równie istotny, co planowanie. Gracz także kontroluje jedną postać, a styl rozgrywki przypomina ten znany z serii The Legend of Zelda. Deweloper zaimplementował przy tym mechanikę, gdzie istotnym elementem walki są kombinacje odpowiednich przedmiotów oraz "kul". Z tą produkcją można zapoznać się jedynie w rozgrywce dla pojedynczego gracza.

W ramach fabuły, na kontynencie Parmecia w krainie Odegan, opowiedziana jest historia Marsa, który - dzięki reputacji ojca - trafił na zamek Odegan. Tam też w efekcie jego kłamstw staje na drodze czarodzieja Pazorta. Wspomniany mroczny elf wraz z poplecznikami dąży do zniszczenia świata poprzez przyzwanie giganta Seeega (w wersji na amerykański rynek The Dark Giant), a Mars jako jedyny jest ich w stanie powstrzymać.

Recenzenci z EGM (Electronic Games Monthly) skrytykowali brak oryginalności oraz przestarzałą warstwę wizualną i ocenili grę na 55/100, podczas gdy Sega Saturn Magazine dał grze 88/100.


Opis opracował: BZImienny