Dark Souls Trilogy (PS4)

Dark Souls Trilogy (PS4)

Dark Souls Trilogy
  • Producent: From Software
  • Wydawca: Bandai Namco
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 19.10.2018
  • Europa: 01.03.2019
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG akcji, Kolekcje

Ocena społeczności

103 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Dark Souls Trilogy to składanka zawierająca trzy części serii Dark Souls wraz ze wszystkim wydanymi do nich popremierowymi rozszerzeniami. Kolekcja dostępna była na konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Gry wchodzące w skład kolekcji to: Dark Souls Remastered, Dark Souls II: Scholar of the First Sin i Dark Souls III: The Fire Fades Edition.

Dark Souls Remastered

Wersja Remastered nie zmieniła założeń względem pierwowzoru z PS3/X360/PC, oferując przede wszystkim poprawioną oprawę graficzną.

Poza tym system walki pozostał niezmieniony. Nadal gracz musi - w przeciwieństwie do innych RPG-ów akcji - uważać na każdy zadawany sztych i uważnie blokować lub parować ciosy wyprowadzane przez adwersarzy (śmierć może nastąpić po przyjęciu jednego ataku wroga). Tym razem świat gry jest większy i mniej liniowy - możemy od początku wybrać kilka alternatywnych ścieżek. Gra stawia też większy nacisk na sieciową funkcjonalność, która pozwala w pewnych momentach rozgrywki na co-op, walki player vs player i inne interakcje (np. ostrzeżenia o niebezpieczeństwie).

Rozgrywka w Dark Souls oparta jest o system punktów kontrolnych (gra nie ma jednego centralnego "huba", tak jak Demon's Souls) . Po aktywacji punktu kontrolnego nasza postać będzie się przy nim pojawiać w przypadku gdy zostanie uśmiercona. Po każdej śmierci bohatera odradzają się również wszyscy zwykli wrogowie, a gracz traci uzbierane "dusze" (rodzaj waluty w świecie Dark Souls). Tak jak w Demon's Souls, gracz otrzymuje jedną szansę na dotarcie do miejsca zgonu postaci. Jeśli w trakcie tek wyprawy zostanie znów pokonany, punkty doświadczenia zostają utracone na stałe.

Tytuł wyróżnia się mrocznym klimatem, który odwołuje się do stylistyki grozy, horroru (wygląd przeciwników, zniszczona architektura). Fabuła zaprezentowana jest w szczątkowej formie - gracz musi sam interpretować lakonicznie prezentowane zdarzenia.

Dark Souls II

Akcja Dark Souls 2 rozgrywa się w krainie Drangleic. Gracz wciela się w postać przywróconego do życia bohatera, którego zadaniem będzie pozbycie się klątwy. Trzecia odsłona cyklu From Software nie porzuca swojego charakterystycznego stylu narracji. Intryga rozwija się w sposób subtelny - nowe informacje wypływają na wierzch nie dzięki cut-scenkom, lecz opisom przedmiotów lub interakcji z napotkanymi NPC-ami. Innymi słowy, to gracz ma w ręku wszystkie części układanki i od niego zależy jak je sobie ułoży.

Postać tworzymy oczywiście sami, mogąc wybrać płeć, cechy fizyczne czy klasę od której zależy z jakimi statystykami i ekwipunkiem wystartujemy. Akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Świat, który będziemy eksplorować, jest z grubsza tej samej wielkości co w pierwszym Dark Souls, choć twórcy dali nam tym razem więcej swobody w kreowaniu własnej przygody. Stopień trudności nie uległ obniżeniu - podróżując przez Drangleic będziemy przebijać się przez pełne niebezpieczeństw miejsca, walcząc ze zwykłymi przeciwnikami oraz bossami (wg twórców ich AI zostało poprawione), i ginąc przy tym wielokrotnie. Zaszlachtowane maszkary pozostawiają po sobie dusze, które w DSII służą jako waluta lub środek do rozwoju parametrów postaci. Nowością jest ograniczona liczba respawnów - zabity pewną ilość razy przeciwnik znika na dobre.

Dark Souls III

Akcja toczy się w królestwie Lothric, a my wcielamy się w bezimiennego nieumarłego wojownika, którego zadaniem jest powstrzymać zbliżającą się wielkimi krokami apokalipsę mającą być wynikiem zmagań sił światła i ciemności. W tym celu musi on jednak najpierw pokonać wszystkich Władców Pogorzelisk (Lords of Cinder).

Rozgrywka, rzecz jasna, czerpie z poprzedników wprowadzając tu i ówdzie nowe rozwiązania. Do wyboru na wstępie mamy dziesięć klas różniących się charakterystyką - każdy gracz może wybrać taką, którą będzie odpowiadać ich stylowi. Po drodze znajdziemy rozmaite rodzaje oręża jak łuki, bomby czy miecze. Nowy-stary jest wskaźnik energii magicznej powracający z Demon's Souls. Reguluje on użycie zaklęć i niektórych skilli związanych z broniami (skille tego typu to, swoją drogą, tutejsza nowość), kurcząc się po każdorazowym ich ‘odpaleniu’.

W Dark Souls III znajdziemy mniej lokacji niż w Dark Souls II a poza tym są one bardziej liniowe. Z drugiej strony poszczególne miejscówki tworzą bardziej spójny artystycznie świat (za którego brak “dwójka” była krytykowana).

Podobne gry