Nelke & the Legendary Alchemists: Ateliers of the New World

Nelke & the Legendary Alchemists: Ateliers of the New World

4,0
1 oceny

Ocena wg platformy:

NS -
PC -
PS4 -
PS Vita 4.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Gust
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
31.01.2019
Europa:
29.03.2019
Producent:
Gust
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
31.01.2019
Europa:
29.03.2019

Recenzja redakcji

Nelke & the Legendary Alchemists: Ateliers of the New World - recenzja. Lekcja kapitalizmu
Patryk Dzięglewicz

Patryk Dzięglewicz

6.5
Nelke & the Legendary Alchemists: Ateliers of the New World - recenzja. Lekcja kapitalizmu
NS PS4

Nelke & the Legendary Alchemists: Ateliers of the New World - opis gry

Nelke and the Legendary Alchemists: Atelier of a New Land to japońska gra RPG wyprodukowana przez studio Gust i wydana przez Koei Tecmo. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation Vita i Nintendo Switch. Był on spin-offem serii Atelier.

Atelier of a New Land różni się w założeniach od głównych odsłon cyklu. Przede wszystkim główna bohaterka gry, Nelke Von Lestamm, nie para się alchemią w odróżnieniu od bohaterek poprzednich części serii Gust. Jest arystokratką, absolwentką czołowej akademii ze stolicy, która z alchemii rezygnuje, gdyż nie radzi sobie z nią zbyt dobrze. Zamiast tego zostaje wysłana na prowincję do mieściny o nazwie Westwald, którą mą administrować. To jednak tylko jedno z jej zadań. Drugie polega na odnalezieniu legendarnego drzewa Granzweit. Jego owoce posiadają bowiem dar spełniania życzeń.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zarządzania miastem to tym razem nasze podstawowe zadanie. Przypomina ono uproszczoną grę strategiczną. Używając różnych surowców (odnajdujemy je sami lub pozyskujemy w mieście), rozwijamy Westwald: budujemy pracownie, sklepy, a także inne przydatne dla miejscowej społeczności obiekty. Następnie zaś przydzielamy mieszkańców, by się nimi zajmowali.

Rozgrywka podzielona jest na tury, a każda tura stawia przed nami jakieś inne wytyczne. Tura z kolei dzieli się na dwie części: święta (dni wolne) i zwykłe dni tygodnia. Podczas świąt gra Gust przypomina tradycyjnego jRPG-a. Nelke może odwiedzać mieszkańców Westwald, nawiązując z nimi relacje, oraz zapuszczać się w bardziej niebezpieczne regiony, by gromadzić materiały i walczyć z potworami (system walki jest przy tym dość standardowy; starcia są turowe, a towarzyszami głównej bohaterki kieruje sztuczna inteligencja). W zwykłe dni tygodnia zajmujemy się natomiast zarządzaniem miastem.

Co warto dodać, Atelier of a New Land jest spin-offem celebrującym historię całej serii, w związku z czym w grze pojawiają się gościnnie liczne postacie znane z poprzednich jej odsłon.

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper