Fallout: New Vegas

Fallout: New Vegas

Ocena wg platformy:

PC 8.6
PS3 8.1
X360 8.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Obsidian Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Otwarty świat,   RPG akcji
Śr. czas:
80 godzin
Premiery
Świat:
19.10.2010
Europa:
22.10.2010
Polska:
22.10.2010
Producent:
Obsidian Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Otwarty świat,   RPG akcji
Śr. czas:
80 godzin
Premiery
Świat:
19.10.2010
Europa:
22.10.2010
Polska:
22.10.2010

Fallout: New Vegas - opis gry

Sukces komercyjny Fallout 3 był na tyle duży, że Bethesdzie zależało na dalszym i szybkim wykorzystaniu intratnej licencji pozyskanej od Interplay Enertainment. Do tworzenia Fallout: New Vegas, opartego na silniku wykorzystanym w trzecim Falloucie, zaproszono Obsidian Entertainment, z Joshem Sawyerem i Chrisem Avellonem na czele (który pracował wcześniej m.in. nad Fallout 2, Planescape: Torment).

Obsidian zgodnie z obietnicami dopracowało mechanikę rozgrywki znaną z trzeciego Fallouta. W szczególności przyjrzano się systemowi VATS, którego w New Vegas nie można już tak bezkarnie nadużywać. Największe zmiany dotyczą postaci, które mogą towarzyszyć głównemu bohaterowi. Możemy nimi zarządzać poprzez specjalne, intuicyjne menu. W grze zrezygnowano też z globalnego systemu naliczania punktów moralności ("Karma"). Na jego miejsce wprowadzono mechanizm lokalnej reputacji - każda z wielu napotykanych frakcji w Fallout: New Vegas może mieć inny stosunek do postaci gracza (w zależności od naszych czynów w danym regionie). Duże zmiany zaszły również w temacie scenariusza gry. Obsidian udało się stworzyć znacznie bogatsze i rozwinięte dialogi, niż w trzecim Falloucie.

Fundamenty gry pozostają jednak identyczne jak w Fallout 3. W tytuł możemy grać jak w zwykłą strzelaninę, ale znacznym ułatwieniem gameplayu jest korzystanie z systemu aktywnej pauzy w postaci VATS. Po inicjacji VATS możemy na spokojnie zdecydować w jaką część ciała adwersarza będziemy celować (i jaka szansa istnieje na trafienie).

Fallout New Vegas, rozgrywające się w 4 lata po wydarzeniach Fallout 3, na Pustyni Mojave i w okolicach post-apokaliptycznego Las Vegas, wprowadza kojarzącą się z Fallout 2 swobodę w rozwiązywaniu napotykanych problemów w trakcie questów. Tytuł w związku z tym cieszy się dużą popularnością wśród miłośników RPG, nawet pomimo tego, że zaraz po premierze 22 października 2010 r. wielu graczom doskwierały poważne bugi, utrudniające dokończenie misji pobocznych.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - Fallout: New Vegas

Komentarze (32)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper