Spyro Reignited Trilogy (XONE)

Spyro Reignited Trilogy (XONE)

Spyro Reignited Trilogy
  • Producent: Toys for Bob
  • Wydawca: Activision
  • Polski dystrybutor: Cenega
  • Wersja językowa: Polska Pełna
  • Premiery
  • Świat: 13.11.2018
  • Europa: 13.11.2018
  • Polska: 13.11.2018
  • Gatunek: Platformowa, Kolekcje
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 7
  • przemoc

Ocena społeczności

8.510 głosów
-

Ocena PPE.pl

8.5 Czytaj recenzję

Spyro Reignited Trilogy to trójwymiarowa platformówka wyprodukowana przez studio Toys for Bob i wydana przez Activision. Tytuł ukazał się na najpierw PlayStation 4 i Xbox One, a potem trafił również na PC oraz Nintendo Switch. Produkcja zawierała trzy pierwsze części z serii Spyro, które pierwotnie ukazały się na pierwszej konsoli Sony.

Trylogia to, jak wspomniano na wstępie, kolekcja trzech pierwszych gier z serii Spyro, które ukazały się jeszcze na pierwszym PlayStation, a za których produkcję odpowiadało cenione studio Insomniac. Nowe wersje tych gier nie oferują niczego nowego pod względem zawartości, ale są zbudowanymi od podstaw remake’ami. Uwspółcześniona została oprawa graficzna, oprawa audio (ponownie nagrano także kwestie aktorów), sterowanie, praca kamery itd.

Spyro the Dragon

Gracz przejmuje tu kontrolę nad małym fioletowym smokiem, który, jak się okaże, ze względu na swoje filigranowe rozmiary jako jedyny ocalał po ataku Gnasty Gnorca. Gnorc wszystkich jego pobratymców przemienił w kryształy, toteż wytyczne są jasne niczym słońce: Spyro podróżując przez rozmaite krainy musi ich uwolnić przy okazji zbierając jak najwięcej skradzionych diamentów i odnajdując smocze jaja.

Światów jest sześć - oczywiście każdy kolejny trudniejszy od poprzedniego. W każdym z nich mamy bazę wypadową, z której wybieramy poziomy do przejścia. Są to levele zwyczajne, w których eksplorujemy trójwymiarowe lokacje w poszukiwaniu wymienionych wyżej rzeczy, wyzwanie testujące naszą umiejętność latania (musimy np. przelecieć przez obręcze mieszcząc się w czasie albo zlikwidować wyznaczone cele) i walka z bossem. Spyro próbując sprostać swemu zadaniu skacze, szybuje, zieje ogniem lub taranuje przeciwników “z byka”. Towarzyszy mu przy tym ważka o imieniu Sparx, która, a raczej który, daje rozeznanie o stanie zdrowia naszego podopiecznego. Gdy go nie ma, czyli gdy dostaliśmy stosowną ilość bęcków, oznacza to, że smok pozostał na jeden strzał. Generalnie zaliczenie gry na 100% (czyli ze znalezieniem absolutnie wszystkich świecidełek) wymaga cierpliwości i umiejętności, ale jesteśmy za to wynagrodzeni alternatywnym zakończeniem oraz bonusową miejscówką.

Spyro 2: Gateway to Glimmer

Spyro nie odwiedzi już smoczych krain znanych z pierwowzoru. Tym razem przyjdzie mu się przenieść do wspomnianego, dalekiego Avalaru, gdzie bałaganu postanowił narobić dosiadający dinozaura czarnoksiężnik Ripto. Akcja w “dwójce” ma miejsce rok po wydarzeniach ukazanych w oryginale, jednak fabularnie punktów wspólnych dla obu gier niemalże nie ma. Poznamy zatem zupełnie nowe postacie, zaś spośród starych zachowają się wyłącznie główny bohater oraz jego pomocnik, ważka Sparx.

Avalar tworzą trzy krainy, a w każdej z nich otrzymamy dostęp do kilku typów poziomów - zwyczajnych, w których musimy znaleźć odpowiednią ilość diamentów, wyzwań (speedway) i lochu, gdzie czyhają na nas najpotężniejsi pomagierzy Ripto. Lokacje są większe i bardziej złożone niż wcześniej, większy nacisk położono na eksplorację, a co z tym idzie istotne jest wykonywanie opcjonalnych zadań pobocznych, na które możemy trafić zaglądając w każdy możliwy kąt.

Zestaw ruchów fioletowego smoka nie uległ większym zmianom. Nadal może on ziać ogniem, taranować przeszkody “z byka” i szybować. Z biegiem czasu zyskuje też dostęp do nowych zdolności - pływania, wspinania się i walenia głową w podłoże. Umiejętności te będą musiały być należycie wykorzystanie, gdyż wielu przeciwników w “dwójce” to większe zakapiory wymagające znalezienia na nich sposobu. Dodatkowo w Spyro 2 porozmieszczano specjalne "bramki", które usprawniają posiadane umiejętności, dzięki czemu będziemy mogli dostać się do niedostępnych normalnie miejsc lub wypełnić pewne zadania. Bramki są początkowo nieaktywne, ale ten stan rzeczy możemy zmienić pokonując napotykanych wrogów.

Spyro: Year of the Dragon

Tym razem mały fioletowy smok odwiedzi tzw. Forgotten Lands, w których zła wiedźma porozmieszczała uprzednio skradzione jaja jego pobratymców. Spyro ma ich do odnalezienia 150 na 37 poziomach. Tak jak poprzednio, dostęp do nich mamy poprzez swoiste bazy wypadowe.

Smocze jaja zdobywamy wypełniając rozmaite questy albo po prostu je odnajdując w trakcie eksploracji. Aby poczynić postępy nie musimy zdobywać ich wszystkich - wystarczy tylko pewna ilość. W grze oczywiście zbieramy również diamenty, które służą do przekupywania tzw. Moneybagsów - w ten sposób uwalniamy crittersów oraz otrzymujemy dostęp do nowych lokacji.

Crittersy to prawdopodobnie największa zmiana względem poprzednich części Spyro. Tym terminem określa się grywalne postacie, dzięki którym możemy pokonywać niektóre sekcje niektórych poziomów. Są wśród nich między innymi kangurzyca Sheila (potrafi wykonać podwójny skok) oraz latający bez ograniczeń pingwin Sgt. Byrd.

Wachlarz umiejętności Spyro nie zasadniczym zmianom. Potrafi on ziać ogniem, taranować, szybować, pływać, używać "bramek" usprawniających zdolności itd. Nadal towarzyszy mu ważka Sparx, który informuje o stanie zdrowia - jeśli zniknie, oznacza to, iż naszego podopiecznego powali jeszcze tylko jedno uderzenie. Sparxa można ‘zregenerować’ zjadać foddery, stały element fauny Forgotten Lands.

Rozgrywkę urozmaicają minigry, w których możemy pokierować różnymi postaciami. Część z nich będzie znana graczom, którzy zaliczyli Spyro 2, ale dodano też trochę zupełnie nowych atrakcji, takich jak jazda na deskorolce, boks, czy wyścigi.

Podobne gry