Jak and Daxter: Zaginiona granica

Jak and Daxter: Zaginiona granica

7,3
97 oceny

Ocena wg platformy:

PSP 7.4
PS2 7.2

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
High Impact Games
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
9 godzin
Premiery
Świat:
03.11.2009
Europa:
20.11.2009
Polska:
04.12.2009
Producent:
High Impact Games
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
9 godzin
Premiery
Świat:
03.11.2009
Europa:
20.11.2009
Polska:
04.12.2009

Jak and Daxter: Zaginiona granica - opis gry

Jak and Daxter: Zaginiona Granica jest grą platformową z elementami strzelaniny wyprodukowaną przez High Impact Games i wydaną przez Sony w listopadzie 2009 roku na PlayStation Portable oraz PlayStation 2. Zaginiona Granica jest spin-offem serii Jak and Daxter.

W Zaginionej Granicy Jak, łasica Daxter oraz dobra znajoma dwójki bohaterów, Keira, przemierzają wspólnie kolejne lokacje w poszukiwaniu zielonej substancji Eco. Udają się więc do tytułowej krainy Lost Frontier, gdzie podobno poszukiwanej sfery jest pod dostatkiem. Cały problem polega na tym, że nie tylko oni podążają jej tropem - chcą ją bowiem zagarnąć także powietrzni piraci. Podobnie jak w „dwójce” i „trójce”, świat gry jest otwarty i przypomina nieco karykaturę Grand Theft Auto, przy czym poziom trudności jest niższy niż w dwóch wcześniejszych odsłoanch na PS2. Deweloper nie zapomniał jednak za co gracze polubili pierwszą odsłonę serii, dlatego również w Zaginionej Granicy obecne są kolorowe plansze o żywej kolorystyce, podobnie jak spora ilość sekcji zręcznościowych oraz zagadki logiczne.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Najnowsza edycja na PSP oraz PS2 wprowadza między innymi walki powietrzne i możliwość pokierowania wehikułami lotniczymi. Całą rozgrywkę można podzielić więc w zasadzie na trzy części składowe: standardowe sekcje platformowo-strzelankowe jak w poprzednich częściach serii, fragmenty latane oraz levele Daxtera. Pojawiła się także mapka z zaznaczonymi celami - po wybraniu konkretnej misji najczęściej wszystko sprowadza się do przebicia się przez poziom, wyeliminowania pojawiających się na drodze oponentów, a od czasu do czasu zawalczenia z bossem. System kontroli samolotów jest oczywiście arcade'owy, ale w akcji sprawdza się znakomicie. Samoloty mają podstawowy karabinek oraz rakiety samonaprowadzające na cel, a kolejne bronie można dokupić w specjalnym sklepiku. Autorzy przygotowali zróżnicowane misje, ale większość polega na zestrzeleniu albo odrzutowców wroga, albo działek na wielkim krążowniku należącym do nieprzyjaciela. Pewnym urozmaiceniem są minigierki, które można aktywować podczas lotu. Różnica pomiędzy wersjami na handhelda i PlayStation 2 ogranicza się tylko do sterowania.

 

Jak and Daxter: Zaginiona Granica prezenuje się schludnie, choć nie jest to czołówka gier na obie platformy. Warto wspomnieć o polskiej wersji językowej, o którą postarał się polski oddział Sony. Niekwestionowaną gwiazdą jest tutaj Cezary Pazura, który podkłada głos pod Daxtera.

Wideo - Jak and Daxter: Zaginiona granica

Komentarze (19)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper