SKLEP
The Caligula Effect: Overdose
728V

The Caligula Effect: Overdose

The Caligula Effect: Overdose
  • Producent: Historia
  • Wydawca: NIS America
  • Wersja językowa: Japońska
  • Premiery
  • Świat: 17.05.2018
  • Europa: 2019
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1

The Caligula Effect: Overdose to japońska gra RPG wyprodukowana przez studio Historia i wydana na Zachodzie przez NIS America. Tytuł ukazał się na PlayStation 4, PC i Nintendo Switch. Overdose to remake wydanego wcześniej tylko na PlayStation Vita The Caligula Effect.

Fabuła nie uległa zmianie. Gra bierze na blat temat problemów psychicznych współczesnych ludzi. “Efekt Caliguli” odnosi się do czegoś, co np. bardzo chcielibyśmy zobaczyć, ale zobaczyć nie możemy. Akcja rozgrywa się w Mobiusie, wirtualnej rzeczywistości, w której każdy jest wzorowym uczniem i uczestniczy w życiu szkolnym. Jej mieszkańcy, szukając pocieszenia i ucieczki, dawno już zapomnieli o prawdziwym świecie. Większość zadowala się sielskim życiem umilanym przez występy muzyczne μ. Z kilkoma wyjątkami. Z różnych powodów kilkoro bohaterów uświadamia sobie swoje położenie i postanawia wrócić do szarej rzeczywistości, ale nie będzie to łatwe. Na ich drodze staną nie tylko inni uczniowie z wypranymi mózgami, ale też źli producenci, μ oraz własne nieprzepracowane traumy.

Caligula Overdose wprowadza szereg nowości i modyfikacji mających usprawnić formułę średnio ocenianego pierwowzoru. Nie tylko poprawiono oprawę graficzną i dodano nowe utwory muzyczne, ale też znacząco rozbudowano scenariusz (odpowiada za niego scenarzysta pierwszych dwóch części serii Persona), dodano nowe postacie (w Overdose grać można także dziewczyną), zakończenia, ale też poczyniono zmiany w mechanice.

Caligula to zasadniczo rzecz biorąc japoński eRPeG, w którym przemierzamy dungeony, ale de facto najważniejszym elementem rozgrywki jest nawiązywanie relacji z innymi mieszkańcami Mobiusa. Łącznie jest ich wszystkich ponad 500. Nasze szeregi, to znaczy grupa tych, którzy chcą wrócić do domu, są początkowo skromne, ale z czasem mogą się rozrosnąć. Oczywiście nie jest to takie proste, bo zawarcie relacji wymaga spełnienia odpowiednich warunków, np. posiadania wokół siebie konkretnej osoby. Każdy z ‘uczniów’ ma też jakieś swoje problemy, które możemy spróbować rozwiązać w trakcie questów. Podobnie jak w nowszych częściach serii Persona, tutaj też pogłębianie relacji nagradzane jest scenami dialogowymi pozwalającymi lepiej zrozumieć postacie i ich problemy.

System walki nazwany został Imaginary Chain. W edycji Overdose jego podstawowe zasady nie uległy zmianie, jednak nie omieszkano też wprowadzić zmian, które np. czynią rozgrywkę bardziej przystępną. W założeniach tutejszy system ma łączyć elementy zręcznościowe z koniecznością strategicznego planowania ruchów. Bardzo ważne jest klecenie combosów. Jeśli chcemy wyprowadzić udaną, niszczycielską sekwencję ciosów, musimy brać pod uwagę timing (gra posiada funkcję pozwalającą na przeprowadzenie symulacji przed rozpoczęciem takiego ataku). Każda postać, z którą da się nawiązać relacje, może być grywalna.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme