Izuna: The Legend of the Ninja
311V

Izuna: The Legend of the Ninja

Izuna: The Legend of the Ninja
  • Producent: Success
  • Wydawca: 505 Games
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 08.06.2006
  • Europa: 12.10.2007
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG, Roguelike
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 7
  • przemoc

Izuna: The Legend of the Ninja (w USA Izuna: Legend of the Unemployed Ninja) to japońska gra RPG w konwencji dungeon crawlera wyprodukowana przez studio Success i wydana w Europie przez 505 Games. Tytuł ukazał się na konsoli Nintendo DS.

Tytułowa różowowłosa Izuna to wojowniczka ninja (konkretnie kunoichi), która wraz ze swoim klanem trafiła na bezrobocie. Powód? Jej wcześniejszy mistrz Mugen uznał, że ninja to przeżytek. Po długiej podróży klan odnajduje w końcu wioskę, w której jego członkowie mogliby zamieszkać. Jak to jednak zwykle bywa, sprawy się komplikują. Podczas pobytu w gospodzie Izuna zostaje wykopana, by znaleźć szefa Grandbossa zanim ten narobi szkód. Jej wzrok przykuwa kryształ, który bohaterka próbuje zwędzić, co ma bardzo poważne konsekwencje. W ten sposób doprowadza bowiem do rozzłoszczenia bóstw, które rzucają klątwę na miejscowych. W efekcie tubylcy zaczynają bardzo dziwnie się zachowywać, podobnie zresztą jak towarzysze Izuny.

Zadaniem bohaterki jest odkręcenie sytuacji, do której doprowadziła. W tym celu musi ona odwiedzić świątynie różnych lokalnych bóstw, które rzuciły klątwę na mieszkańców wioski. Pod względem rozgrywki produkcja studia Success przypomina serię Mystery Dungeon firmy Spike Chunsoft. Innymi słowy, mamy tu do czynienia z dungeon crawlerem z elementami roguelike. Nasza podopieczna przemierza kilka dungeonów - każdy z proceduralnie generowanymi pomieszczeniami, co oznacza, że przy każdej kolejnej wizycie układ pięter jest inny. Starcia są turowe, choć na pierwszy rzut oka wyglądają jakby toczyły się w czasie rzeczywistym. W praniu wygląda to więc tak, że po wykonaniu jakiejś czynności przez Izunę ruch ma przeciwnik.

Izuna ma do dyspozycji różne rodzaje broni oraz zwoje z zaklęciami (ekwipunek z czasem ulega degradacji). W razie zgonu tracimy wszystkie pieniądze i przedmioty z wyjątkiem tych, do których podepniemy talizman lub damy na przechowanie w magazynie (staje się on dostępny po przejściu pierwszego dungeona).

Podobne gry