Mercenaries Saga 3: Grey Wolves of War
257V

Mercenaries Saga 3: Grey Wolves of War

Mercenaries Saga 3: Grey Wolves of War
  • Producent: Rideon Japan
  • Wydawca: Circle Entertainment
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 15.12.2016
  • Europa: 12.01.2017
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG taktyczny, Strategiczna
  • Liczba graczy: 1
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 7
  • przemoc

Mercenaries Saga 3: Grey Wolves of War to strategia turowa wyprodukowana przez studio Rideon Japan i wydana przez Circle Entertainment. Tytuł ukazał się na przenośnej konsoli Nintendo 3DS, gdzie dostępny był w cyfrowej dystrybucji.

Trzecia część Mercenaries Saga nie jest kontynuacją poprzednich odsłon cyklu. Akcja rozgrywa się w świecie, w którym toczy się konflikt między Północą i Południem - dwoma kontynentami przedzielonymi oceanem. Na północy znajduje się uprzemysłowione królestwo Flare, na południu z kolei sytuacja jest mniej stabilna, czego powodem są walki plemion o liczne bogactwa naturalne. Królestwo Flare postanawia podbić południowy kontynent pod pretekstem zaprowadzenia porządku i niedługo później instaluje marionetkowy rząd. Reakcją na to jest powstanie armii wyzwoleńczej. Decydenci Flare nie zamierzają jednak siedzieć z założonymi rękoma i na miejsce wysyłają oddział najemników zwany “Szarymi Wilkami”.

Rozgrywka nie uległa szczególnym zmianom względem poprzedniej części, która także ukazała się na przenośnej konsoli Nintendo. Mamy tu do czynienia z grą, która przypomina klasycznych przedstawicieli swojego gatunku, jak serie Tactics Ogre czy Final Fantasy Tactics. Walki toczą się na mapach pokrytych kwadratowymi polami, po których poruszają się jednostki nasze i naszego nieprzyjaciela. Ważną rolę odgrywa położenie (wysokość terenu), a także kierunek, w który odwrócona jest postać. Jeśli przeciwnik zajdzie ją od tyłu, będzie mógł zadać większe obrażenia. Starcia przedstawia izometryczna kamera. Jednostki posiadają różne profesje (łucznicy, kapłani, rycerze, złodzieje itd.), które różnią się umiejętnościami. Każda profesja posiada własne drzewko rozwoju, na którym odblokowujemy nowe umiejętności korzystając ze specjalnych punktów (nie ma tu poziomów doświadczenia).

Nowym patentem w Mercenaries Saga 3 jest wskaźnik Aggro. Im wyższy, tym więcej przeciwników ‘zainteresuje’ się daną jednostką. Drugie novum dotyczy systemu MP. W ‘trójce’ bowiem jednostki zaczynają bitwę bez MP, a mana regeneruje się co turę (podobnie jak w Tactics Ogre).

Podobne gry