Guild Wars: Nightfall
416V

Guild Wars: Nightfall

Guild Wars: Nightfall
  • Producent: ArenaNet
  • Wydawca: NCSOFT
  • Polski dystrybutor: CD Projekt
  • Wersja językowa: Polska Napisy
  • Premiery
  • Świat: 26.10.2006
  • Europa: 27.10.2006
  • Polska: 27.10.2006
  • Gatunek: MMORPG
  • Liczba graczy: MMO
  • od lat 12
  • przemoc

Guild Wars: Nightfall to gra MMORPG wyprodukowana przez amerykańskie studio ArenaNet i wydana przez NCSoft. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych. Nightfall to trzecia odsłona serii Guild Wars.

Guild Wars: Nightfall zabiera nas do nowego zakątka uniwersum wykreowanego przez amerykańskie studio ArenaNet. Tym razem jest to region o nazwie Elona, który składa się z trzech prowincji: Istan, Kourna oraz Vaabi. Obecnie panuje w nich pokój, ale na horyzoncie rysuje się nowe zagrożenie. Upadły bóg Abaddon szykuje się do powrotu dzięki swoim oddanym wyznawcom, co oznaczać będzie koniec świata, czyli tytułowy “nightfall”. My wcielamy się tu w nowego członka Order of the Sunspears, oddziału z prowincji Istan, który stopniowo odkrywa prawdę o intrydze fanatyków.

Główne założenia rozgrywki nie uległy oczywiście zmianie w porównaniu z poprzednimi odsłonami cyklu. Grać możemy w dwóch trybach: Player vs. Environment, czyli walczyć z przeciwnikami kierowanymi przez sztuczną inteligencję, oraz Player vs. Player, gdzie rywalizujemy z innymi graczami (nowością są fabularne misje PvP). Przygodę rozpoczynamy od stworzenia własnej postaci. Zadecydować możemy rzecz jasna o wyglądzie i klasie. W Nightfall pojawiają się dwie nowe profesje - Paragon (walczący na tyłach z włócznią i wspierający towarzyszy bojowymi okrzykami) oraz Dervish (potrafiący przemienić się w awatarę któregoś z bóstw).

Podczas przygód w krainie Elona możemy zwerbować postacie zwane bohaterami/herosami (“heroes”). W odróżnieniu od NPC-ów z poprzednich odsłon cyklu umiejętnościami i wyposażeniem bohaterów możemy zarządzać według własnego widzimisię. Co więcej, w trakcie rozgrywki można im też wydawać proste komendy.

W Nightfall urozmaicono też misje, które mogą stawiać przed nami różne wytyczne. Niektóre z nich musimy np. przechodzić bez pomocy bohaterów, a jeszcze w innych przypadkach możemy mieć do czynienia z minigrami, jak np. wtedy, gdy wcielamy się w obrońcę podczas procesu.

Podobnie jak w Guild Wars: Factions nasze dokonania w trakcie wykonywania misji są oceniane. Im lepiej nam pójdzie, tym lepsze nagrody/bonusy zgarniemy.

Podobne gry