Strife:  Quest for the Sigil

Strife: Quest for the Sigil

9,3
3 oceny

Ocena wg platformy:

PC 9.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Rogue Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP,   RPG,   Skradanka
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
15.05.1996
Europa:
31.05.1996
Polska:
1996
Producent:
Rogue Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP,   RPG,   Skradanka
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
15.05.1996
Europa:
31.05.1996
Polska:
1996

Strife: Quest for the Sigil - opis gry

Strife: Quest for the Sigil (często określany jako Strife albo Strife: Trust No One) to mieszanka strzelaniny z perspektywy pierwszej osoby, skradanki oraz RPG wyprodukowana przez Rogue Entertainment i wydana 15 maja 1996 roku przez Velocity Inc. na terenie USA i 31 maja 1996 roku na terenie Europy przez 3DO Company jedynie na MS-DOS (wersja shareware była dostępna od 23 lutego 1996 roku). W późniejszym czasie produkcja pojawiła się na terenie Polski, gdzie za dystrybucję odpowiadało Mirage Media.

12 grudnia 2014 roku, dzięki Night Dive Studios, pojawiła się reedycja gry (The Original Strife: Veteran Edition), dostępna na PC (Linux, Windows, OS X) zarówno na Steamie jak i GoG-u. Wersja na Steam posiada "karty Steam" i - tak samo jak wersja na GoG - obsługuje wyższe rozdzielczości niż wersja z 1996 roku oraz ma osiągnięcia.

Dalsza część tekstu pod wideo

Strife pierwotnie tworzony był przez Cygnus Studios, który na polecenie id Software miał stworzyć grę korzystającą z Doom Engine (id Tech 1). Jednak wskutek pewnych zawirowań wewnątrz firmy ta rozpadła się, a część byłych pracowników założyła Rogue Entertainment i dokończyła produkcję. Jest to jedna z ostatnich wydanych komercyjnie gier wykorzystujących id Tech 1.

Pod względem mechaniki produkcja łączy sobie elementy zarówno strzelanin typowych dla tamtego okresu - więc mając coraz potężniejszy w ramach progresu arsenał gracz walczy z różnymi przeciwnikami, mając do wyboru np. nóż oraz miotacz płomieni - jak i RPG. Jest więc tu miasto będące punktem centralnym mapy oraz rozgałęzione wokół niego mniejsze obszary. Dodatkowo także istnieje możliwość atakowania niektórych wrogów bez wywoływania alarmu wykorzystując w tym celu ciche bronie jak np. nóż. W porównaniu do gier z tego okresu produkcja wyróżnia się wyraźnie większym naciskiem położonym na opowieść, relacje z innymi postaciami oraz dodatkowo ma wielopoziomowe mapy. Gracz może zapoznać się z tą mechaniką w pewnej części w ramach rozgrywki rywalizacyjnej do 8 osób albo w pełni w kampanii.

W ramach kampanii opowiedziana jest historia dziejąca się na terenie Ziemi, na której wskutek uderzenia tajemniczego meteorytu dochodzi do masowego skażenia wirusem. Efektem tego większość ludzi umiera, a część mutuje i - słysząc głosy ze strony złowrogiego bóstwa - zakłada "The Order", która potem zniewala niezarażonych ocalałych i zmusza część z nich do niewolniczej pracy. Część ocalałych oraz niezmutowanych Ziemian ucieka do podziemi i formuje organizację The Front (w wersji shareware nazywali się oni The Movement), której celem jest obalenie reżimu. Gracz wciela się w rolę kupca, który wskutek splotu pewnych wydarzeń dołącza niej i stara się jej pomóc obalić tyranów, gdzie jednym z ważnych elementów są tzw. Sigile.

Tuż po premierze Strife, choć niektóre elementy jak np. voice-acting były dość dobrze oceniane, spotkał się z chłodnym przyjęciem - spowodowanym m. in. niezbyt ładną grafikę oraz iluzorycznymi wyborami - i otrzymywał oceny na średnim poziomie 71 procent. Jakiś czas później, produkcja w ramach retro recenzji została oceniona bardziej pozytywnie, a Richard Cobbett w artykule na stronie PC Gamer stwierdził, że Strife na kilka lat przed Deus Ex próbował połączyć elementy RPG oraz FPS-a.

Wideo - Strife: Quest for the Sigil

Komentarze (9)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper