Recettear: An Item Shop’s Tale

Recettear: An Item Shop’s Tale

7,0
3 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
EasyGameStation
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Symulacja
Premiery
Świat:
12.2007
Europa:
10.09.2010
Producent:
EasyGameStation
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Symulacja
Premiery
Świat:
12.2007
Europa:
10.09.2010

Recettear: An Item Shop’s Tale - opis gry

Recettear: An Item Shop’s Tale to japońska gra RPG wyprodukowana przez niezależne studio EasyGameStation i wydana przez Carpe Fulgur. Tytuł ukazał się na komputerach z systemami Windows.

Główną bohaterką gry jest Recette Lemongrass, córka sklepikarza, który opuścił dom, by zostać poszukiwaczem przygód. I zaginął w tajemniczych okolicznościach. Problem w tym, że ojciec miał poważne długi w firmie Terme Finance, które Recette musi teraz spłacić. Przedstawicielka Terme Finance, wróżka Tear, zmusza bohaterkę do przerobienia domu na sklep z przedmiotami. Sklep ten nazywać się będzie Recettear, a nasza podopieczna przyjmie na nowej drodze życia motto “capitalism, ho!”.

Dalsza część tekstu pod wideo

Recette musi łącznie spłacić 820 tysięcy pix (tutejszej waluty) i ma na to miesiąc. Każdego dnia musimy więc podejmować działania, które przybliżą nas do tego celu. Możemy zarządzać sklepem, wybyć w świat w poszukiwaniu skarbów, odwiedzać inne przybytki itd. Po wykonaniu jakiejś czynności czas w świecie gry upływa, co oznacza, że działania powinniśmy planować z głową (system przypomina trochę serię Persona).

Podczas zarządzania sklepem możemy rozstawiać towar na półkach, co ma przełożenie na zainteresowanie klientów. Z klientami można się także targować. Jeśli dobrze nam idzie, będziemy mogli ubić lepszy interes, a Recette rozwinie się jako handlowiec. Z drugiej strony nieudane negocjacje spowodować mogą, że nie zarobimy nic.

W grze nie brakuje też elementów bardziej typowych dla jRPG, czyli eksplorowania dungeonów w poszukiwaniu skarbów. Recette wprawdzie nie potrafi walczyć, lecz może ona wynająć wojowników z gildii i następnie wspomagać ich zaklęciami Tear. Pomieszczenia w dungeonach są generowane proceduralnie. Co więcej, nie brakuje tu elementów roguelike. Jeśli bowiem wojownik zostanie znokatowany, Recette będzie musiała wyrzucić dużą część inwentarza, by móc go z lochu wynieść.

Jeśli nie uda nam się spłacić długu, Recette będzie zmuszona sprzedać sklep i zamieszkać w kartonowym pudle. My zaś będziemy mogli powtórzyć miesiąc, zachowując przy tym osiągnięty level i przedmioty. W przypadku sukcesu odblokowujemy zaś trzy nowe tryby. Jest to New Game+ (pozwalający zachować level i przedmioty), Endless Mode (możemy grać bez długu) i Survival Mode (w którym musimy spłacać coraz większe długi).

Wideo - Recettear: An Item Shop’s Tale

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper