Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall

Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall

8,1
8 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Firaxis Games
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Strategiczna
Premiery
Świat:
08.02.2018
Europa:
08.02.2018
Polska:
08.02.2018
Producent:
Firaxis Games
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Strategiczna
Premiery
Świat:
08.02.2018
Europa:
08.02.2018
Polska:
08.02.2018

Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall - opis gry

Sid Meier’s Civilization VI: Rise and Fall  to rozszerzenie do szóstej części popularnej serii gier strategicznych 4X. Za jego produkcję odpowiadało studio Firaxis Games. Dodatek ukazał się na komputerach PC.

Założenia rozgrywki w Rise and Fall nie uległy oczywiście dużym zmianom względem ‘podstawki’. Innymi słowy, nasze zadanie wciąż polega na ‘zarządzaniu’ cywilizacją na przestrzeni wielu lat historii. W dodatku pojawia się dziewięciu nowych liderów oraz osiem cywilizacji do wyboru - każda z pewnymi unikatowymi cechami. Do tego dochodzą też nowe elementy globalne, jak cuda świata, cuda naturalne, zasoby itd.

Dalsza część tekstu pod wideo

Rozszerzenie wprowadza także szereg innych gameplayowych patentów. Na szczególną uwagę zasługuje system Wielkich Wieków (Great Ages). W praniu wygląda to tak, że podczas rozgrywki nasza cywilizacja wejść może w epokę mroczną lub złotą i każda z nich wiąże się z jakimi dodatkowymi wyzwaniami. Jeśli dla przykładu mroczne lata nas nie nadwątlą, kolejna złota epoka będzie dla naszej cywilizacji o wiele bardziej pomyślna.

Inne novum to pojawienie się tzw. nagłych zdarzeń (emergencies). Polega to na tym, że gdy jedna cywilizacja staje się zbyt potężna, inne mogą zawiązać sojusz przeciwko niej. W tym kontekście warto dodać, że developer zmodyfikował system zawierania sojuszy, dając nam w tej kwestii więcej możliwości.

Nowy jest ponadto system lojalności. Ta mierzona jest w przypadku każdego naszego miasta. Jeśli wskaźnik będzie wysoki, możemy liczyć na dodatkowe wpływy z podatków. Konsekwencją niskiego poziomu mogą być natomiast bunty przeciw władzy. Gra daje nam opcję wyboru gubernatora (to także nowość), którego zdolności da się z czasem rozwijać.

Wspomnieć też należy o tzw. osi historycznej (timeline) pozwalającej przeglądać najważniejsze wydarzenia z dziejów naszej cywilizacji.

Wideo - Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper