Resonance of Fate

Resonance of Fate

7,6
79 oceny

Ocena wg platformy:

PS3 7.4
X360 7.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
tri-Ace
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG taktyczny,   RPG
Śr. czas:
69 godzin
Premiery
Świat:
28.01.2010
Europa:
26.03.2010
Polska:
26.03.2010
Producent:
tri-Ace
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG taktyczny,   RPG
Śr. czas:
69 godzin
Premiery
Świat:
28.01.2010
Europa:
26.03.2010
Polska:
26.03.2010

Recenzja redakcji

Recenzja: Resonance of Fate (PS3)
8.0
Recenzja: Resonance of Fate (PS3)

Resonance of Fate - opis gry

W 2009 roku rozluźnił się związek tri-Ace ze Square Enix. Deweloperzy skierowali swoje kroki w kierunku firmy Sega, która stała się wydawcą ich najnowszego RPG-a pod tytułem Resonance of Fate. Gra pojawiła się na europejskim rynku 26 marca 2010 roku.

Resonance of Fate porównywane było przez niektórych dziennikarzy przed swoją premierą z Fallout 3 i takie skojarzenia okazały się celne. W tytule poznajemy losy postapokaliptycznego świata, w którym powierzchnia ziemi została silnie skażona przez gazy pochodzenia biologicznego, co doprowadziło do śmierci większości ludzi na globie. Pozostała garstka ludzkości zbudowała gigantyczną konstrukcję służącą do oczyszczania powietrza w pobliżu. Akcja Resonance of Fate rozpoczyna się  wiele wieków po skonstruowaniu ogromnej wieży, w której schronili się ludzie. W trakcie zabawy poznajemy losy trójki bohaterów - Zephyra, Vashyrona oraz Leanne. Bohaterowie zarabiają na życie działając w ramach najemnej grupy założonej przez Vashyrona, która podejmuje się m.in. akcji o charakterze zbrojnym.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Osią zabawy w Resonance of Fate są walki. Ich najciekawszym elementem jest system tri-Attack, który łączy elementy znane z role-playów turowych oraz real-time'owych. Każda z postaci ograniczona jest wyczerpującą się pulą punktów akcji. Przed atakiem musimy najpierw "naładować" naszą ofensywę (kilkukrotne ładowanie znacznie wzmocni siłę ataku). Postaci mogą poruszać się po arenie potyczek swobodnie lub po wyznaczonych torach. Kluczowe w tym miejscu jest wykorzystywanie ataków specjalnych (Hero Actions). System walki w Resonance of Fate chwalony był przez dziennikarzy za wysokie wyrafinowanie i skomplikowanie. Z drugiej strony jednak takie połączenie mechanizmów rozgrywki z RPG-ów turowych i real-time'owych nie wszystkim się podobało. Tytuł był w związku z tym również krytykowany za zbyt duży poziom trudności i niejasne mechanizmy gameplayowe.

 

Gra wyróżniła się ładną oprawą wizualną i dobrą muzyką (za jej skomponowanie zabrał się Motoi Sakuraba, autor utworów do m.in. serii Valkyrie Profile oraz Star Ocean). Lokacje, które eksplorujemy wystylizowane są na styl modernistyczny oraz gotycki. W trakcie walk 3-osobowa drużyną kamera robi natomiast efektowne najazdy, co podbija efektowność graficzną tytułu.

Wideo - Resonance of Fate

Komentarze (12)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper