Blog użytkownika PanZMordoru

PanZMordoru PanZMordoru 23.02.2021, 22:49
Ori and the Blind Forest - Recenzja gry
144V

Ori and the Blind Forest - Recenzja gry

Nigdy nie ma czasu, aby powrócić do gier dla w zasadzie najmłodszych odbiorców. Dzisiaj chciałbym przedstawić po miesięcznej przerwie kolejną recenzję z produkcji tym razem ze stajni Microsoftu.

Fabuła gry
Jest dość ciekawa i mocno pociągająca za serce. Nie raz poczujemy, że ze łzami w oczach dostaniemy uśmiechu. Utwór zaczyna się narodzinami głównego bohatera i przygarnięciem go przez Naru. Potem w tytułowym lesie 
następuje zaburzenie równowagi przez co las umiera, a wraz z nim przyszywana mama protagonisty. Potem na swojej drodze spotykamy ducha, który będzie nas bronił w czasie podróży. Naszym celem jest ocalenie lasu i ustabilizowanie trzech świątyń znajdujących się na rozległej mapie. Odpowiadają one z kolei trzem żywiołom (lawie, wodzie i powietrzu). Każdy z nich ma wpływ na to jak bardzo będziemy mieli ułatwione poruszanie się. Np. świątynia wody pozwala nam potem na swobodne przepływanie pod wodą. Wszystko wyszło super, a historia potrafi zaskakiwać. Uświadczyć można wzruszającej historii jednego ze stworzeń, ale to zostawię dla siebie. Wspomnę jeszcze, że występują postacie poboczne, ale szkoda, że w Ori części pierwszej nie wyjaśnili ich motywów działań (oprócz jednej).

Naru | Ori and the Blind Forest Wiki | Fandom

Mechanika produktu
Mamy do dyspozycji podstawowe ataki jak i ładowane. Możemy je ulepszać w stosownym do tego i występującym w grze drzewku umiejętności. Punkty ulepszeń zdobywamy przez likwidację opponentów lub zbieranie znajdziek. W grze został zaimplementowany system umiejętności, które zdobywamy absorbując światło, ze specjalnych do tego drzew. Mamy ich, aż jedenaście (typu podwójny skok czy grzmotnięcie o ziemię podczas skoku), a warto nadmienić, że bez nich nie odnajdziemy dostępnych w świecie produkcji ulepszeń. Można wymienić chociażby pasek zdrowia, czy magii. Każdy biom testuje naszą zręczność oraz zapoznanie i opanowanie darów. Już na samym starcie możemy zacząć opłakiwać nasze umiejętności, bo jest to trudny typ rozgrywki. Już zdążyłem zginąć 743 razy, więc o to nie jest trudno. Niestety Microsoft nie nauczył się na błędzie i nawet w wersji definitive występuje bug z zatrzymaniem się wskaźnika przejścia obszaru na 99%, pomimo zebrania wszystkiego. Gra mi się przez ani chwilę nie nużyła swoimi założeniami.

Double jump! - Ori and the Blind Forest: Definitive Edition #03 - YouTube

Świat gry
Jest bardzo baśniowy. Ma swój mroczny i bajkowy klimat. Wszystko zależy od tego w jaką część się udamy świata się udamy. Szczególnie warto wspomnieć o jednym z miejsc dzięki, któremu poznamy historię dzieciństwa Naru. W krainie Nibel grasują również wszelakie stworzenia. Nie wiadomo skąd one pochodzą, ale są bardziej w celu przeszkadzajki. Miejsca po których podążamy za fabułą i nie tylko zostały zrobione w przejrzysty sposób, więc trudno się zgubić. A z racji, że jestem wzrokowcem z łatwością powracałem do lokacji, którą chciałem odwiedzić. 
Fan art:ori and the blind forest, xiaofei ye | Art, Fan art, Artwork

Chwała dla Microsoftu
Optymalizacja jest miodna. Stałe 60 FPS poproszę. Jeśli chodzi o grafikę cudnie, że moja zintegrowana karta spokojnie uciągnęła grę nie pocąc się przy tym. Właśnie takiej gry mi brakowało, która jest piękna, ale niezbyt wymagająca. Twór klatkował mi tylko w jednej niestotnej lokacji. Podczas rozgrywki nie dopatrzyłem się żadnych artefaktów graficznych.

Audio i wizualne aspekty
Dochodzimy do końca, więc kilka słów o muzyce. Dobrze skomponowany utwór. Spokojny i lekko dynamiczny w niektórych momentach. Postać i wrogowie są dobrze animowani, co na plus, a do efektów specjalnych nie ma co się przyczepić. Błyski, światła, promienie, to jest to co lubię najbardziej.

Ori and the Blind Forest - Travel to Magic World

Tagi: Ori and the Blind Forest: Definitive Edition

Werdykt
Ori and the Blind Forest - Recenzja gry
Grałem na: PC
  • + - Bardzo dobra oprawa graficzna,
  • + - Stabilne przez większość lokacji 60 FPS,
  • + - Bardzo dobra kompozycja muzyczna,
  • + - Nie nużący system expienia,
  • + - Świetne efekty cząsteczkowe,
  • - - Niektóre postacie nie mają wyjaśnionych motywów działań,
  • - - Gra ma parę irytujących momentów,
  • - - Niezbyt rozbudowany system walki,
9.5
PanZMordoru
PanZMordoru Gra bardzo dobra. Nie żałuję ani jednej spędzonej z nią chwili. Mam nadzieję, że szybko zagram w drugą część. Dziękuję serdecznie i pozdrawiam znajomego, który udostępniłł swoją kopię gry
Oceń notkę
+ +8 -

Oceń profil
+ +7 -
PanZMordoru
Ranking: 54956 Poziom: 15
PD: 660
REPUTACJA: 229