Blog użytkownika skurch

skurch skurch 27.07.2018, 15:53
Deszcz, wszędzie deszcz
243V

Deszcz, wszędzie deszcz

Heavy Rain to jedna z tych pozycji, do których zabierałem się od lat. Zawsze byłem ciekawy jej stylu sygnowanego nazwiskiem wychwalanego Davida Cage’a. Niedawno zebrałem się w sobie i stwierdziłem, że tak dalej być nie może i wreszcie odpaliłem zremasterowaną wersję na PS4. Po godzinie rozgrywki nasunęło mi się pytanie: dlaczego do cholery zwlekałem tak długo?! Gra tak mocno wciąga fabułą i klimatem, że czasami można doznać zaćmień świadomości i jak jeden z głównych bohaterów obudzić się zdezorientowanym we własnym pokoju zadając sobie pytanie: co ja właściwie zrobiłem? Z tą różnicą, że w ręce zamiast origami trzymamy Dual Shocka.

skurch skurch 12.04.2018, 19:50
Skynet is coming.
148V

Skynet is coming.

Jeszcze nie tak dawno sztuczna inteligencja była czysto abstrakcyjnym konceptem. Nieznane zawsze budziło lęk i tak było w tym przypadku. Niezliczeni twórcy poruszali ten temat w filmach, książkach czy komiksach, gdzie w większości wypadków powstanie SI równało się zagładzie. Oczywiście rzeczywistość weryfikuje nasze infantylne wyobrażenia w stosunku do nieodkrytego. Teraz jest już oczywiste, że odpowiednik Skynetu nie zostanie zaprojektowany przez wojskowego naukowca a raczej powstanie na jednej z wielu konferencji dotyczących SI. Sama sztuczna inteligencja również nie jest już nam tak straszna jak kiedyś, a zamiast zagłady może przynieść zbawienie. I taką wersję wydarzeń kreują developerzy z Croteamu w The Talos Princilpe.

skurch skurch 04.03.2018, 23:55
Snake? Snake!? Snaaaake!
229V

Snake? Snake!? Snaaaake!

Wojna, wojna nigdy się nie zmienia. W imię tej zasady Kojima tworzy od lat gry i robi to w znakomity sposób. Metal Gear Solid V okazało się ostatnią jego produkcją wypuszczoną pod egidą stajni Konami. Czy najlepszą? Tego bym nie powiedział, ale na pewno jak zwykle u Kojimy wciągającą oraz pokręconą.

skurch skurch 28.09.2017, 21:19
Stary dobry Doom w nowym wydaniu
226V

Stary dobry Doom w nowym wydaniu

Doom 2 to jedna z moich ulubionych gier dzieciństwa. Do dziś dzień pamiętam, jak dostałem ją od kuzyna na 5 dyskietkach. Pomimo upływu wielu lat kody specjalne na nieśmiertelność lub wszystkie broni mogę wymienić obudzony w środku nocy, a wiele z poziomów potrafię przejść bez problemu i dziś. Przez lata ogrywałem kolejne części serii i zawsze sprawiało mi to niemałą przyjemność. Także bardzo ucieszyłem się na reboot serii, który po prostu został nazwany Doom. Pomimo, że założenia serii niewiele zmieniły się od pierwszych części, to kolejne odsłony trzymają stały, wysoki poziom i nie uświadczymy tzw. zmęczenia materiału. Czy tak jest też w przypadku Dooma AD 2016? Przekonajmy się.

skurch skurch 21.08.2017, 21:44
Inside - krótka recenzja, krótkiej gry
267V

Inside - krótka recenzja, krótkiej gry

Inside, czyli kolejna po Limbo, bardzo dobra gra duńskiego studia Playdead, to połączenie dystopii, wizji Orwella oraz klimatów rodem z Twilight Zone. Napisałem „gra”, ale chyba lepiej pasujące określenie to „doświadczenie o znamionach gry”.

skurch skurch 25.01.2017, 20:25
Darkest Dungeon - historie nieznane
1612V

Darkest Dungeon - historie nieznane

Drogi wędrowcze pozwól tu na chwilę, a usłyszysz opowieść wartą złotego talara. Moja historia zaczęła się kilka lat temu, gdy na szlaku zostałem zaczepiony przez nieznajomego. Skusił mnie monetą, którą władał w imieniu znamienitej rodziny mającej swoje siedlisko w posiadłości na urwisku. W przybytku tym i jego okolicach zaległa się cała masa plugastwa, a moim celem miałoby być pozbycie się tego tałatajstwa. Zaciekawiłem Cię? Rzuć talara to usłyszysz więcej.

skurch skurch 01.12.2016, 22:34
Sentymentalna podróż Drake'a
381V

Sentymentalna podróż Drake'a

Ponoć naukowcy znaleźli sposób, aby wykryć każdą komórkę rakową w naszym organizmie. Odbywa się to poprzez chemicznie zmodyfikowane atomy złota, które podróżują w naszym ciele od komórki do komórki i uaktywniają się tylko wtedy gdy znajdą komórki rakowe. Podobnie magicy z Naughty Dog  produkują gry, których indywidualne elementy, czy to grafika, fabuła czy też muzyka przyczepiają się do poszczególnych części naszego ciała i aktywują nieznane dotąd pokłady miodności i wrażliwości. Niedawno wydane Uncharted 4: Kres Złodzieja jest właśnie taką cząstką złota, która jak już się w nas zagnieździ to na długo.

skurch skurch 09.08.2016, 12:24
Pożegnanie z Wieśkiem
429V

Pożegnanie z Wieśkiem

„Krew i Wino” to ostatni dodatek do trzeciej części Wiedźmina. Chociaż nie wiem czy słowo dodatek tutaj pasuje, gdyż w Toussaint jest tyle do zobaczenia i zrobienia, że wystarczyłoby na niejedną grę. Dodatkiem tym autorzy prawdopodobnie będą chcieli pożegnać się z serią gier o Geralcie. Czy to pożegnanie jest godne tak zacnej serii gier? Przekonajmy się!

skurch skurch 01.08.2016, 16:29
Wiedźmin 3: Dziki Gon
456V

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Później mówiono, że wiedźmin nadszedł ze wschodu, od Bramy Polskiej. To Geralt, mistrz miecza i magii, mutant zaprogramowany, by strzec na świecie moralnej i biologicznej równowagi, który powraca w nowej odsłonie gry od CD Projekt RED. Wiedźmin 3: Dziki Gon odniósł międzynarodowy sukces (ponad 4 miliony sprzedanych kopii), został doceniony tak przez fanów jak i recenzentów. Dodatkowo Dziki Gon w świetny sposób promuje, mało znany na zachodzie, słowiański świat mitów i legend. Po 140 godzinach spędzonych w świecie wiedźmina nareszcie jestem gotowy, aby zmierzyć się z recenzją tej epopei narodowej polskiego game dev’u.

Oceń profil
+ +2 -
skurch
Ranking: 1226 Poziom: 40
PD: 9327
REPUTACJA: 570