Blog użytkownika Plugawy

Plugawy

Plugawy Plugawy 20.07.2013, 13:44
Crystal Defenders [PSP]
694V

Crystal Defenders [PSP]

Zapraszam do krótkiej recenzji.

 

Słyszeliście o grach typu Tower Defence? Właśnie do nich należy Crystal Defenders, opracowane przez  MSF/Winds i wydane przez Square Enix 29 października 2009 roku na konsolkę PSP. Gra doczekała się także edycji na inne platformy, to jest między innymi na Playstation 3, Xbox 360 czy też Wii.

 

Fabuły czy historii nie ma tutaj żadnej, możemy sobie sami ją sobie co najwyżej dopowiedzieć. Nie o to jednak chodzi w grach tego rodzaju. Jeśli znalazł się jednak ktoś kto nie wie na czym polega gra typu Tower Defence, to już spieszę z wyjaśnieniami. Jest to podgatunek gier strategicznych czasu rzeczywistego, a celem gracza jest powstrzymanie napierających przeciwników w przejściu przez planszę, na której możemy budować wieżyczki strzelnicze, stawiać jednostki i tak dalej. Wraz z każdą turą pojawiają się to nowe rodzaje wrogów a gracz poprzez ich likwidowanie zgarnia walutę na zakup coraz to lepszych przeszkadzajek. Nieskomplikowane prawda?

 

 

 

 

Rozgrywka w Crystal Defenders jest świetnie zbalansowana. Początkowe mapy są łatwe do opanowania, ale im dalej tym, co logiczne trudniej. Natomiast ostatnie levele to już wyzwanie dla wyjątkowo zaawansowanych graczy. Do dyspozycji oddano nam 3 Światy, w których znajdziemy 4 poziomy dla każdego z nich. Moim zdaniem powinno być ich jeszcze więcej, zwłaszcza, że rozgrywka jest nad wyraz miodna. Walka jest podzielona na 30 rund, podczas których zostaniemy zasypani różnymi rodzajami potworów znanych z gier Final Fantasy, a zdesignowanych w stylu tych z Final Fantasy Tactics. Gracz w zależności od tego który Świat wybrał do zabawy, może kupować różne jednostki. Znajdziemy wśród nich większość reprezentantów klas postaci z FFTactics, poczynając od zwykłego Soldier i Archer, a kończąc na Dragoon, Flintlock (strzela z guna) czy Thief, który jest wyjątkowo pomocny, ponieważ zwiększa ilość gil uzyskiwanych poprzez zabicie wroga. Jak sami widzicie każda jednostka różni się od siebie, ale co więcej istnieje możliwość ich ulepszania, zwiększając im poziom odpowiednim kosztem monet. To do jakiego stopnia zwiększymy skuteczność postaci, zależy już od niej samej, bowiem każda ma swój maksymalny limit.

 

 

 

 

Gra idealnie sprawdza się jako przerywnik pomiędzy dużymi tytułami, a i nawet potrafi mocno przykuć do ekranu konsolki. Sprawa audio wideo wypada bardzo dobrze, biorąc pod uwagę, że to Minis, co podkreślam podczas opisywania każdej gry tego typu. Jest ładnie kolorowo, sama mapka mogłaby być nieco większa, ale idzie się do tego przyzwyczaić. Dużym plusem jest spora liczba rodzai naszych podopiecznych jak i oponentów. Na pewno trudno się przy niej nudzić. Podczas każdej rozgrywki przygrywa muzyka, przywodząca motyw muzyczny znany z walk w Final Fantasy Tactics. SFXy też brzmią dobrze i w ogóle nie drażnią za co należy się kolejny plus.

 

No cóż zbliżamy się do końca tej minirecki i wypada powiedzieć ostatnie słowo. Wiem, że są lepsze gry z tego gatunku, wiem, że map mogłoby być jeszcze więcej, że też na PSP nie ma dużej konkurencji w tym temacie, a że za grą przemawia więcej pozytywów niż negatywów, to nie pozostaje nic innego jak napisać Wam, żebyście sięgnęli po wersję na swoją konsolkę i poszpilali, a na pewno nie zmarnujecie czasu.

 

Moja ocena: 8

 

Tagi: blog crystal defenders minis playstation portable plugawy PSP tower defence

Oceń notkę
+ -1 -

Step aside junior
Oceń profil
+ +26 -
Plugawy
Ranking: 214 Poziom: 59
PD: 27136
REPUTACJA: 2580