Piękne, rude i niebezpieczne!

BLOG
683V
RSG76 | 23.06.2014, 17:24
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Idąc za przykładem koleżanek i kolegów ( starszych stażem - choć nie tylko ) stwierdziłem,że i ja napiszę kilka słów na temat moich przemyśleń. Jako,że chciałem aby był to temat w miarę przyjemny, dlatego naskrobię coś o jednej z pierwszych gier na Playstation 3 czyli " Heavenly Sword "

Dlaczego ta gra? Boja wiem :) Może z racji mojej słabości do rudowłosych kobiet, może z racji wrażenia jakie wywarła na mnie ta gra a może ze względu na lokalizację... Jedno jest pewne: zrobiła duże wrażenie !

                  

Przechodząc do meritum ....

Jedna z krótszych gier wydanych na PS3. Do jej ukończenia wystarczy ok. 5-8 godzin. Swoją premierę datuje na 2007 rok, co jest dość odległym na dzisiaj terminem,a jednak jak na tamte czasy - odnoszę wrażenie - producent czyli " Ninja Theory " oraz " Sony Computer Entertainment " bardzo się przyłożyła do jej produkcji.

Rozgrywka skupia się na dynamicznej walce, przypomina typową grę Hack & slash z elementami sztuk walki. Często mamy do czynienia z sekwencjami ciosów i specyficznych ataków co tylko dobrze wpływa na wizualność gry. Główna bohaterka to Nariko - wojowniczka ogarnięta rządzą zemsty po śmierci bliskich.

 

I tutaj właśnie zacznę marudzenie :)

Chodzi mi o to,że ta gra była dopieszczona, ba gry były bardziej dopieszczone..Jest to oczywiście skromne zdanie takiego " lajkonika " w temacie jak ja.

Grafika, chodzi mi o wizualność - nie parametry, była ładniejsza, dokładniejsza. Podczas intensywnych starć zarówno Nariko jak i przeciwnicy nie tracili nic ze swojego uroku.

Sporo możliwości związanych było z użyciem kontrolera SIXAXIS, który przydawał się w sekwencjach pomiędzy poszczególnymi walkami ( strzelanie z łuku, obsługa katapult )

Dostarczało to sporej ( dodatkowej ) frajdy z zabawy a i " widać " było wykorzystanie technologicznych możliwości konsoli.

Właśnie te dwie kwestie ( a w zasadzie jedna ) grafika i wykorzystanie sixaxis'a spowodowały u mnie późniejsze porównywania z innymi grami. Porównania,które skutkowało obrazem mniejszego przyłożenia do produkcji gier jak i wykorzystywania potencjału konsol.

W/w wpis jest tylko moim skromnym zdaniem w którym z jednej strony chciałem oddać zachwyt dla postaci Nariko i całej produkcji a z drugiej podzielić się refleksją na temat wykorzystywania potencjału obecnych konsol.

Podsumowując: Ciekawe jak wyglądało by " Heavenly Sword " gdyby powstało dziś?

Oceń bloga:
1

Komentarze (28)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper