Przejdę całe Plejstejszon!!! Longi z moich boi #4

BLOG
355V
Przejdę całe Plejstejszon!!! Longi z moich boi #4
TheUrien84 | 12.08.2018, 20:40
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Witam. Zbieram gry na różne sprzęty,mój ulubiony system to PSX. Do tej pory udało mi się zebrać około 1200 unikalnych gier z regionów NTSC-J & NTSC-U . W swoim blogu zamierzam prezentować swoje longplaye z tych że gier . Zapraszam do komentowania i dalszej dyskusji. Pozdrawiam  Urien84

Witam.Dziś będzie nieco sentymentalnie ;)

Samurai Spirits - Kenkaku Shinan Pack

Wydany 26 Marca 1998 w Japonii tytuł to składak 2 pierwszych części gry legendy od mistrzów z SNK. W 1994 roku jako nastolatek "mieszkający" w osiedlowej papierosowo-tyotoniowo-alkocholowej budzie,było mi dane zagrać w grę cudo. Przepiękne duże, ładnie animowane postacie,epicki soundtrack. Pewnego dnia,jak co dzień wracałem ze szkoły do domu,po drodze zwabiony do budy odgłosami " Go!!! Budyyyy,Tam Tam!!!,Geeenannn...." Gra zaczarowała mnie do tego stopnia,że podobnie jak przy SF2,stałem godzinami przy automacie i oglądałem niemy atract mode. Pierwotnie wydany w 93r tytuł,to była mega nowość na salonie,tym bardziej,że królowały tam tytuły z lat 80" Rygar,Shadow Dancer,Jackal,The New Zelland Story,Midnight Resistance i SF2 WW. Marzenie mieć taką grę w domu to był szczyt HI-ENDU,nie da się tego przyrównać do niczego obecnie. Ja jako szczęśliwy posiadacz A500 wręcz śniłem o Samuraju,lecz musiałem jeszcze trochę poczekać... Pierwszy sensowny port tej gry wyszedł na blachę więc koło roku 97-98 było mi dane zagrać na Pentium 90 z Windą 95 w Samuraja! Pamiętam bajki mojego kolesia szpeca,jak wkręcał mi,że uruchomił PC-owego Mortala 3 i Samuraja na Amidze za pomocą programu PC-TASK :D  Gra traktowała o szlachetnych bohaterach walczących bronią białą. Był to tytuł przełomowy,w grze z 1993 był już bieg-dash,było "łamanie kosy" czyli power kręcony z 2dwóch półkoli,i było to wszystko szybciej niż w grach od CAPCOM takie są fakty. W grze do wyboru mamy następujące postacie:

- Haohmaru - główny bohater; ronin, który podróżuje, by wyostrzyć swoje umiejętności szermiercze i poczucie bushido.

- Nakoruru - Ainu miko, która walczy o ochronę Matki Natury.

- Ukyo Tachibana - schorowany narcyzowski szermierz, który poszukuje idealnego kwiatu dla ukochanej osoby, Kei.

- Wan-fu - generał sił z dynastii Qing, poszukujący rekrutujących potężnych wojowników do zjednoczenia Chin.

- Tam Tam - słynny bohater Majów z Meksyku (w grze określany jako "Green Hell"); walczy o odzyskanie świętego artefaktu, Kamienia Palenke.

- Charlotte Christine Colde - szlachcianka z Wersalu, która walczy o uratowanie swojego kraju przed Amakusa.

- Galford D. Weller - amerykański żeglarz  ninja, który walczy w imię sprawiedliwości.
- Kyoshiro Senryo - słynny kabuki wykonawca, który chce wzmocnić swoje tańce poprzez szermierkę.

- Erathquake - amerykański ninja i bandyta z Flunky'ego, chce ukraść cały światowy skarb.

- Hanzo Hattori - ninja obsługujący Ieyasu Tokugawa. W tej fikcyjnej relacji walczy o uratowanie swojego syna, Shinzo.

- Jubei Yagyu - podobnie jak inne fikcyjne relacje, jest roninem wynajętym przez Szogunata do egzekucji demona.

- Genan Shiranui - ekscentryczny członek klanu Shiranui, stara się uczynić siebie bardziej złym.

- Shiro Tokisada Amakusa - ostatni boss i czarny charakter gry; w tej fikcyjnej relacji zostaje wskrzeszony wiele lat po swojej śmierci przez demona, Ambrozję. Z powodu zawartego paktu z demonem, chce ożywić Ambrosię, niszcząc świat.

- Kuroko - wyjątkowa, nadająca się do gry postać znajdująca się w porcie Game Boy. Jest sędzią, który uznaje zwycięzcę meczu, w grze GB włada dwoma flagowymi ostrzami jako bronią. Nie dostał konsolowego debiutu aż do Samurai Shodown II, w którym naśladuje ruchy kilku bojowników z innych gier SNK (takich jak Haoshokoken Ryo Sakazakiego). Port Game Boy to jedyna gra, w której miał własne oryginalne ruchy i bronie w przeciwieństwie do swojego konsolowego odpowiednika.

Gra ta to dobry port,grze nie brakuje zbyt wielu klatek,muzyka lekko ssie do ver MVS,która bardziej przypomina tą z NEO-GEO CD,port z 3DO mimo iż CD ma oryginalny soundtrack. Jest to dobry set gdyż na jednym krążku mamy 2 gry.

Stahlfeder - Tetsukou Hikuudan 

To pionowy shmup z tradycjami klasycznych strzelanek, takich jak 1942, Flying Shark czy Dodonpachi. Gra oferuje 4 różne samoloty do wyboru, 3 poziomy trudności, klasyfikacja bossów- poziomów i dzieli się na 6 różnych etapów. Gra wydana na start PSX,jeden z pierwszych shmupów na ten system ,wydanych przez Santos w 1995. Ta data figuruje na ekranie startowym,inne źródła podają 26 Styczeń 1996. Postacie:
- Blau Stern: Pilot to Schwalbe (23 lata)
- Weib Nacht: Pilot to Krähe (24 lata)
- Schwarz Wind: Pilot to Gras-mücke (40 lat)
- Lippenstift: Pilot to Kranichi, jedyna dziewczyna w grupie (17 lat)

Gra sama w sobie jest przyjemna,i w zasadzie nie miałem większych problemów z jej przejściem,myślałem,że zrobię to na jednym kredycie. Defaultowo jest ustawienie easy,podniosłem sobie belkę na normal,i zacząłem grę. Paterny ataków nie są zbyt wyszukane,ot atakują nas chmarą od góry,mamy 4 kwadraciki energii w jednym life-barze. Jednak gra zweryfikowała mnie i sprowadziła do parteru,ostatni boss okazał się przegięty i musiałem się dołączyć...(co rzadko w ogóle mi się zdarza...) Gra ta to defintywnie Hidden Gem,bardzo dobra grafika i świetny soundtrack,na pewno zagram jeszcze na hard,i postaram się przejść bez dołączenia.

Oceń bloga:
10

Komentarze (5)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper