Przejdę całe Plejstejszon!!! Longi z moich boi #1

BLOG
655V
Przejdę całe Plejstejszon!!! Longi z moich boi #1
TheUrien84 | 21.07.2018, 20:58
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Przejdę całe Plejstejszon...

Witam. Zbieram gry na różne sprzęty,mój ulubiony system to PSX. Do tej pory udało mi się zebrać około 1200 unikalnych gier z regionów NTSC-J & NTSC-U . W swoim blogu zamierzam prezentować swoje longplaye z tych że gier . Zapraszam do komentowania i dalszej dyskusji. Pozdrawiam  Urien84

 

Na pierwszy ogień Tekken 2 Perfect Run

Gra w którą gram od dziecka czyli od 96 roku,najpierw rzeźba na arcade,i wstukiwanie i przerabianie suchych faktów z Gamblera pod arcadowy input,to był hardcor i makabra. W 97r w końcu po roku marzeń i mokrych snów,było mi dane zagrać na PSX. Grę zobaczyłem na 14 calowym Sony Trinitronie u mojego kolegi Adama,i wgięło mnie w fotel. Wersja PAL razi swoim slow-downem,i był to znaczący argument,że gra nie jest taka sama jak na Arkadach (jako dzieciak mało kto miał pojęcie co to PAL-NTSC. Dany tytuł albo latał i był szybki,albo slimaczył.

Capcom Vs Snk Pro Perfect Run

Capcom Vs Snk Pro to godne pożegnanie od Capcomu. Firma już wcześniej miała w zwyczaju wyciskać hardware limit z danych systemów. Pierwszy który znam,to SFA wydany na dziadka CPS1,a drugi to SFA2 wydany na SNES. Okrojony port z Naomi,hula na PSX że aż miło,grałem bez grymasu,postacie są duże i bardzo ładnie animowane,zmieniona jest grafika czarów,dłuższy doczyt,co zrozumiałe przez mała ilość pamięci ram w PSX,brakuje także zróżnicowanych portretów w ver Capcom,są tylko rysunki autora SNK.

 

Trap Gunner

Trap Gunner to gra mało znana u nas i definitywnie hidden gem na PSX z kraju samurajów. Gra pochodzi z legendarnego studia ATLUS ojcowie min genialnej serii Shin Megami Tensei i Persona. W grze mamy 36 plansz ustawionych w prostokąt,chodzi o to,że podkłada się pułapki przeciwnikowi. Tytuł ten zabija mega kozackim soundtrackiem i ultra miodnym gameplay'em.

Street Fighter 2 Champion Edition Capcom Generation 5

O tym,że seria Street Fighter 2 jest moją ulubioną serią,wiedzą wszyscy, rodzina,przyjaciele,znajomi. W Strita gram nie przerwanie od 92 roku,kiedy to na osiedlowych "maszynach" ujrzałem "Tysona" aka Barloga. W grze tej znam dosłownie każdą klatkę animacji. Przez lata molestowania zdewastowanych maszyn,a później tony padów i joysticków,doszedłem do poziomu pixel perfect, w tej części. Poważne granie zaczęło się wraz z końcem ery arcade (u mnie w mieście 99/00). Wtedy to wyszła kompilacja na PSX,zatytułowana SF2 Collection 2,obejmująca 3 pierwsze części starej 2. Dla pirata tej kolekcji byłem w stanie zjechać z wakacji nad morzem i przerobić konsolę, (wtedy grałem na SWAP bez chip'a) . W późniejszym czasie okazało się,że potrafię tę grę przełożyć i bez przeróbki,bardzo nie typową metodą znaną z SCPH 1000,gra hulała na jedno przełożenie pod koniec cyklu wczytywania oryginalnego nośnika,podczas gdy reszta wczytywała się na 3 przekładki (demo przyspiesza-backup-zwalnia-demo itd itp...) . Od tej doskonałej konwersji (jak mi się wtedy wydawało) zaczęło się rzeźbienie. Grę miałem w PAL od razu w oczy rzucał się ohydny PAN-SCAN i ścięte czarne pasy horyzontalne,jednak sama gra poza loadingami nie odbiegała od ver. Arcade wtedy mi się tak wydawało. Jednak port okazał się nie perfect...brakowało kilkanaście klatek animacji w ver.PAL,która to była mega zmulona. Wszystko to zmieniło się wraz z nadejściem emu Callus ,a później raczkującym MAME. Odbiłem definitywnie od ver konsolowej. Mijały lata,i w końcu po latach wpada mi w ręce pierwotny Street na PSX wydany na tej składance,oczywiście w NTSC-J. I tu już duużo lepiej. Grafika po RGB w 240p,brak pasów,szybsze tępo,no to gramy. Z całą świadomością gracza i jako fanatyk tej części dostrzegam jednak glitche. Bison aka Vega podczas kręcenia śruby,nie trafia w kołowrotek Ryu. Jest on tak samo nie widzialny jak glitch z shoryukenem na nadlatujący hadoken (znany z ver.arcade) Reasumując jest jeszcze ciut lepsze wydanie na Sege Saturn,ale tam z kolei jest boss glitch w World Warrior. Run ten przedstawia moją zabawę w tę grę,jak się przypnę to robie full set perfectów na hardzie. Zatem zapraszam do mojego Perfect Run ;)

 

R Type Delta

Priorytetem w mojej kolekcji gier są przede wszystkim shmupy. Staram się wyzbierać wszystkie jakie są na dany system. Biblioteka PSX to biblioteka król,na platformę tą jest ponad 70 gier z tego gatunku. R type Delta zdecydowanie należy do najlepszych horyzontalnych kosmicznych shooterów wydanych na Playstation. Ojcem serii jest legendarny team IREM,który stworzył oryginalnego R Type na arcade (porty tej gry są na praktycznie każdy domowy system) .Do pokonania mamy 7 epickich poziomów,grafika i muzyka w tej grze ,to najwyższa liga,soundtrack to techniczny majstersztyk w klimatach techno-ambient-indriustal , grafika zachwyca desingiem wrogów jak i tłami,gra stawia opór i przejście jej na hardzie to już jest wyzwanie. Wrogowie atakują nas zmyślnymi niartykułowanymi atakami,ich unikanie i balans na krawędzi życia i śmierci to cały miód tej gry. Paterny ataków są ciężkie do zapamiętania,a bossowie są trudni. Takich gier już się dziś nie robi,każdy kto uważa się za skill mastera powinien zmierzyć się z tą grą.

 

 

Oceń bloga:
11

Komentarze (29)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper