Autumn Aurora 2.1 - rzut narządem wzroku

BLOG O GRZE
1435V
Autumn Aurora 2.1 - rzut narządem wzroku
Blin | 19.10.2018, 19:45
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

GSC: *pokazuje projekt Cienia Czarnobyla*
Autumnal Wanderers: XDDDDDDDDDDDDD

Póki co w Autumn Aurorze doszedłem do Wysypiska. Fajen modzik. Na początku zaprezentuję wam listę zmian zerżniętą z moddb i przetłumaczoną przeze mnie:

Graficzne/dźwiękowe ulepszenia:

  • Nowe modele drzew/tekstury (Absolute Nature). Każdy poziom został zedytowany w celu dodania większych ilości listowia i nowego listowia.
  • Nowy system pogody (specjalna edycja AtmosFeara dla Autumn Aurory 2).
  • Mnóstwo nowych dźwięków otoczenia, broni, przedmiotów, a także dźwięków specyficznych dla poszczególnych poziomów oraz głosów aktorów.
  • Dźwięki otoczenia są zależne od typu pogody oraz pory dnia. Ponadto każdy typ pogody szczyci się zupełnie innymi i unikalnymi dźwiękami.
  • Mnóstwo nowych, zedytowanych tekstur.
  • Nowa muzyka.

Gameplay:

  • Trochę nowych broni (w posiadaniu unikalnych NPCów oraz jako nagród za zadania) i przedmiotów (nie za dużo, może z dziesięć).
  • Artefakty wykrywalne jedynie za pomocą detektorów (Echo, Niedźwiedź i Weles. Każdy z nich ma inne właściwości). (Był tutaj link, ale jest tam pusto, to po co go zostawiać).
  • Dwa sposoby naprawy (handlarze oraz zestawy do naprawy ubrań i broni).
  • Spanie możliwe w zaznaczonych miejscach (jak w ZP).
  • Nowy UI/HUD (bazowany na tym z ZP).
  • Tekstury rąk dopasowują się do ubrania, jakie nosisz (jak w ZP).
  • HUD oraz dźwięki oddychania zależą od maski.
  • Losowe schowki.
  • Nowe filtry ekranu podczas bycia napromieniowanym, ledwo żywym oraz bez tchu (niska stamina).
  • Używanie apteczek, jedzenie lub używanie zestawów do naprawy zabiera czas.
  • Nowe efekty odrzutu.
  • Nowe noktowizory.
  • Nowe efekty postprocesowe dla anomalii, promieniowania itd.
  • Niektóre modele artefaktów są bazowane na tych z ZP, niektóre są nowe.
  • Stalkerzy będą nosić głównie bronie rosyjskie. Bronie amerykańskie, takie jak LR300 lub M16, zostały przypisane do tylko jednej frakcji i będą one rzadkością. Jeżeli zdarzy ci się znaleźć jedną z tych broni, będziesz miał konkretną przewagę nad twoimi wrogami. To samo tyczy się egzoszkieletów oraz SEVY - są one bardzo egzotycznymi i drogimi przedmiotami, ale zdecydowanie wartymi swojej ceny.
  • Gra sama w sobie będzie trudniejsza, ale dobrze zbalansowana w celu uniknięcia bycia niesprawiedliwą.
  • Trochę bugfixów, naprawiających np. puste schowki czy nieznikające wskaźniki misji.

Głębia ostrości w pełnej krasie.

Najbardziej rzucającą się w oczy zmianą - poza ogólnym ulepszeniem grafiki - jest wprowadzenie głębi ostrości. Rozwiązanie to dodaje realizmu, w przeciwieństwie do śmieciowego rozmycia ruchu (którego szczęśliwie w tym modzie nie stwierdziłem). Jest to też ogólnie fajen efekt. Na plus.

Ładne jest to też bardzo, naturalnie. W nocy płynność jest luksja, w dzień już trochę niedomaga, ale to wina mojego ziemniaczanego pececika, nie optymalizacji moda. Tak czy siak jest na tyle płynnie, że jest grywalnie.

Niektóre modele postaci są zmienione nie do poznania. Czy na plus - no nie wiem, taki Wilk to raczej średnio wygląda.

Tekst dodany w modzie został spolszczony, co plus. Nie powinno to jednak dziwić, wszak jest to modyfikacja polska (tutaj akurat trochę zdziwko). Niestety przy okazji wylatuje lektor, można go jednakże w jakiś sposób (pliki spolszczenia) przywrócić, ale prawdę mówiąc - nie chce mi się. Ważne, że gadają po rusku.

Niezbyt ez

Podoba mi się podejście do poziomu trudności. Wrogowie nie są gąbkami na naboje, takie bandziory padają po mniej więcej dwóch strzałach. Przy odrobinie pomyślunku pokonanie wszystkich żołnierzy spod mostu za pomocą pistoletu jest jak najbardziej wykonalne. Czy to źle? Absolutnie nie. Mod nie stara dosrać nam za wszelką cenę - to raczej rebalans. Grając w tego moda starałem się prowadzić strzelaniny tak, aby nie być draśniętym (albo być draśniętym lekko) w ogóle. I to jest wspaniały projekt! To nie jest vanilla z jej "a chuj, że mnie trafili, mam pięćset bandaży więc ez". Bandaże nie leczą, a pomimo tego, iż w sumie to deficytu wcześniej wymienionych oraz apteczek zbytnio nie ma, to i tak staram się przechodzić bitki "na czysto". No i warto też mieć na uwadze, że podczas używania tych przedmiotów nie można strzelać.

Miejscami jednak ostrożny ostrzał z daleka nic nie daje. Widzicie tego ziomeczka na zrzucie wyżej? Próba ustrzelenia gnębiących go bandytów z bezpiecznej pozycji jest skazana na niepowodzenie. Po prostu momentalnie go ubijają. Rozwiązanie? Teoretycznie samobójcze wbiegnięcie w bandziorów i zaczęcie strzelania z biodra. Działa? Działa.

Dodano detektory artefaktów. Co prawda nadal uważam, że ujawnianie się artefaktów dopiero po wyciągnięciu detektora jest dość głupie, ale na dobrą sprawę jest to całkiem niezłe rozwiązanie gameplayowe, także tego. Fajen nawet.

Mnie się podoba. Może niedługo napiszę coś tam o I Work Alone (tak, wiem, że to w zasadzie prototyp Misery, ale jakoś bardziej mi się od niego podoba), o ile raczy się w końcu ściągnąć.

I byłbym zapomniał. Usunęli kombinezon najemnika z Kordonu, zamiast niego są chyba ze trzy flaszki wódki. Nie wiem, czy to lepiej, czy gorzej.

W galerii coś tam jest jeszcze.
 

Link do moda: https://www.moddb.com/mods/autumn-aurora-compilation-mod/downloads/autumn-aurora-21-by-autumnal-wanderers

https://i.imgur.com/iSks0DZ.jpg

Zrzuty ekranu zrobiłem sam.

Oceń bloga:
4

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper