Gra Słów

Bartol-BB Bartol-BB 05.07.2019, 19:13
Final Fantasy Tactics: Ivalice. Rozdział Jedenasty.
191V

Final Fantasy Tactics: Ivalice. Rozdział Jedenasty.

Witajcie po krótkiej przerwie! Lato to idealna okazja by naładować baterie słoneczne i spożytkować tę energię na coś kreatywnego. Nasz projekt dojrzewa i coraz więcej ludzi się nim interesuje, co mnie cieszy i napędza do pracy. Jednak największą niespodzianką tego przełomu wiosny i lata zostaje… wywiad ze mną i Hubertem dla Destructoida! Zimne Potiony dla wszystkich!

Na początek podziękowania, za nieustające wsparcie i chęć pomocy oraz zainteresowanie- Gra Słów na obecną chwilę ma ponad 9 tysięcy wyświetleń! Szok i niedowierzanie!:) Dziękuję Rybonatorowi za propagowanie i jego talent. A Stathamowi za pomoc przy zasadach!


Rozdział XI, czyli Jak byłem dzieciakiem wyobrażałem sobie, że zapraszają mnie do jakiegoś talk show i odpowiadam na pytania gdzie złapać Staryu w Pokemon Crystal i jak przejść Spyro jedynkę na sto procent.

      Nie będę ściemniał, pisanie do naszej gry i pisanie tego bloga sprawia mi dużo satysfakcji. Jest to niekiedy wyzwanie, bo z obróbki zdjęć jestem kiepski. Tym większe szczęście, gdy jednak efekt końcowy jest lepszy niż się spodziewam i jest pozytywny odzew. Mamy też kilku czytelników z innych krajów, Kanady, Holandii i USA i staram się im ułatwić czytanie pisząc po angielsku. Pewnego dnia mając w zamiarze poprawić wpis, wpisałem w przeglądarkę tytuł bloga. Rzuciłem prędko okiem po wynikach, mój wzrok przykuł adres inny niż ppe i przez kilka sekund stałem jak wryty. Na portalu Destructoid zamieszczony był wpis autorstwa Chrisa Cartera o naszym projekcie! Przeczytałem go kilka razy, wciąż nie dowierzając, komentarze również były pozytywne! Niesiony na fali entuzjazmu, napisałem do autora tekstu z podziękowaniami. Nie liczyłem na odzew, ale chciałem by wiedział.

Link: Artykuł Chrisa o FFT:I na portalu Destructoid

      Wtem po kilku dniach przyszła odpowiedź od Chrisa. Ponownie mnie zatkało, przez co ostygło mi śniadanie, bo musiałem kilka razy przeczytać wiadomość, czy aby na pewno dobrze zrozumiałem. Chris zaproponował wywiad i zapytał czy mogę podesłać więcej zdjęć! Gdy już przestałem skakać, dogadaliśmy szczegóły. Wszystko poszło gładko, na luzie i po kilku dniach wraz z Hubertem odpowiedzieliśmy na wszystkie nurtujące Chrisa pytania. Z tego miejsca chciałbym jeszcze raz podziękować Chrisowi, w swoim i Huberta imieniu! To absolutne szaleństwo, które wyśle jeszcze mocniejszy sygnał w świat, że ludzie kochają Ivalice i nerdowskie marzenia się spełniają!

Link: Wywiad Chrisa z nami dla Destructoida!

      Chciałbym również w dzisiejszym wpisie, przedstawić Wam prace dwóch utalentowanych artystek, AJ i Mdevos, które narysowały dla Nas dwie postacie rasy nu mou!

      Pierwsza praca autorstwa AJ przedstawia młodego nu mou, jobu Beastmaster- wyszkoleni w poskramianiu i ujarzmianiu stworów poszukiwacze przygód. Ten konkretnie młody przedstawiciel, do przyjemniaczków nie należy- wieczny grymas, na głowie hełm z czaszki bestii, długie pazury i długie, posklejane włosy.

      Druga praca autorstwa Mdevos przedstawia nu mou, jobu Morpher- mistrzowski Beastmaster, który szarlatańską magią wyrywa z umierającego stwora duszę i łączy ją ze swoją, dzięki czemu może przyjąć formę tego stwora! Ten na ilustracji to bardzo wiekowy nu mou, który przez lata przybierania postaci potworów, zatraca powoli cechy wyglądu swojej rasy i tylko dzięki glifom, talizmanom i tatuażom, które trzymają w ryzach nieudane próby, jeszcze nie zmienił się w zlepek różnych elementów ciał stworów.

Czekam na Wasze propozycje imion dla nich i może jakieś back story?:) Dla autora najlepszej propozycji, prezent: pionki, karta postaci i kostki!

      Przez ostatnie tygodnie dopinałem ostatnie guziki kampanii, którą przygotowałem dla moich przyjaciół. Każdy z nich wymyślił już swoje postacie i ich backstory, więc moje zadanie polegało na stworzeniu odpowiedniego settingu i tła fabularnego dla Ivalice, w którym będą poruszać się bohaterowie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, już za niedługo będę mógł Wam przedstawić owe postacie i początek ich historii.

      W ostatnim rozdziale rozpoczęliśmy naszą grę ankietową (jest takie określenie? Czy właśnie je stworzyliśmy?), w której decydowaliście jaki ruch ma wykonać Felix, nasz bohater. Według Waszej decyzji ma nie ruszać się z miejsca i rzucić kamieniem w Ichthona. Dziś zobaczycie jak przebiegły rzuty kostkami tej akcji, jaki miały rezultat i jakie ruchy wykonali przeciwnicy! Przypomnijmy sobie jak wygląda sceneria, w której odbywa się walka. Przystań miasta Brifort często nawiedzana jest przez potwory, zarówno z morza jak i lądu. Tym razem to wspomniany Ichthon- bardzo agresywna bestia-ryba, której skrzela ewoluowały tak, by mogła oddychać powietrzem atmosferycznym. Bomba, alchemiczny eksperyment, który wyrwał się spod kontroli i sieje zniszczenie podpalając co się da. Oraz Flan- ohydny, galaretowaty stwór, który zamieszkuje kanały i ścieki dusząc ofiary swoim oślizgłym, półprzezroczystym ciałem. Nagrałem wideo z każdym rzutem po sobie, by nie było mowy o oszustwie. To mój absolutny początek z edycją filmów na YT, więc prośba: gdyby ktoś z Was miał rady jak uatrakcyjnić takie filmy lub sam chciałby je edytować by wyniki były estetyczne, piszcie! Zamieściłem napisy, które pokazują wartości kości, wystarczy nacisnąć na klawiaturze "c" a się pojawią.

      Pierwszy rzut kostkami mówi nam kilka rzeczy: aby sprawdzić, czy Felix trafił cel umiejętnością Stone, rzucamy d100, czyli dwiema kostkami dziesięciościennymi- jedna pokazuje liczbę dziesiątek, druga jedności. Felix miał 70% szans na trafienie, więc wystarczy, że wyrzucimy na kostkach przynajmniej wartość 30. Na nagraniu widzimy, że wyrzucona wartość d100= 46. TRAFIENIE! Wzór na obrażenia od Stone to d2* PA, więc Felix z PA=4, może zadać 4DMG lub 8DMG. By sprawdzić jakie to trafienie zada obrażenia rzucamy d2, za które w tym przypadku robi d4 (jej wynik 1 lub 2 będzie d2=1 a wynik 2 lub 3 to d2=2). Wyrzuciliśmy d4=2, więc 4DMG. Stone ma tą własność, że z 50% szansą może odrzucić przeciwnika o jedno pole. Wzięliśmy kostkę d6 i pierwsza jej połowa to porażka a druga połowa sukces KNOCK BACK. Wyrzuciliśmy 6, więc sukces! Ichthon jednak stoi tyłem do ściany i KB nie ma niego efektu, może to dobra okazja by wymyśleć zasadę na takie sytuacje? Jakieś propozycje? Kolejny rzut, to sprawdzenie czy atak był krytyczny i podwoi obrażenia. Szansa na to wynosi 5%, więc na d20 wynik 20- nasz rzut na d20=17, nieudane. Ichthon nie może użyć umiejętności REACTION, więc akcja na tym się kończy. Felix podrzuca kamieniem patrząc uważnie na bestię. Widzi jej czarne puste oczy i celuje między nie. Szybki i mocny rzut i kamień wędruje prosto w łeb Ichthona, bestia jest zaskoczona i syczy wściekle.

Następna tura należy do Ichthona- bestia jest zdumiona atakiem i zachowuje ostrożność, postanawia wykonać tylko ruch i zmierza powoli w stronę Felixa.

Kolejna tura przypada Bombie! Przeciwnik rusza na Felixa i atakuje go od przodu i ma 63% szans na trafienie, rzucamy d100 i… 34, PUDŁO!

      Tu mamy ciekawą sytuację, nad którą warto się na chwilę pochylić. Felix uniknął trafienia i zazwyczaj w takiej sytuacji powinniśmy rzucać d4 by określić w jaki sposób uniknął. Gracz tego nie zrobił, ale w takiej sytuacji zakładamy, że postać uniknęła dzięki wartości uniku, która jest najwyższa, w przypadku Felixa jest to TARCZA i to dzięki niej zrobił BLOCK. Nasz bohater ma jednak przygotowaną odpowiedź, REACTION!

      Możliwość użycia tych umiejętności bazuje na BRAVERY postaci, które Felix ma na poziomie 75, patrzymy na wynik d100 i wynosi on aż 96! Felix chroni się tarczą przed płonącymi szponami i zębami Bomby, po czym wykonuje Rush, czyli mocne uderzenie ciałem! Następnie po sprawdzeniu czy postać użyje umiejętności REACT. sprawdzamy czy nią trafia- Felix wykonuje ją na front Bomby i ma na trafienie 95%, sprawdzamy d100’ i wynik to 86, TRAFIENIE! Obrażenia przez jego REACT. wynoszą d4*PA, patrzymy na wynik d4… 2, które mnożymy przez PA=4. DMG=8! REACT. Felix ma 50% szansy na KNOCK BACK, rzucamy kością d6= 3, czyli bez KB. Bomba jest wściekła, że po raz pierwszy w życiu jej ofiara tak długo żyje i ją atakuje- Bomba puchnie niebezpiecznie. Warto zauważyć, że rzucający popełnił pomyłkę i nie użył przysługującemu mu rzutu d20 by sprawdzić Trafienie Krytyczne. To częsty błąd i warto o nim pamiętać, bo Krytyk sam w sobie daje możliwość KB! Gdyby Bomba została odepchnięta o jedną kratkę, wpadła by do wody, co najpewniej skończyłoby się dla niej śmiercią! Morał: nie warto zapominać o d20 na Krytyk.

      Kolejna tura należy do Flana, który pełznie do Felixa i atakuje go od tyłu z 90%, rzut d100 pokazuje 68,  więc stwór trafia Felixa, z d4*4 DMG, wynik d4=1. Ohydne galaretowate ciało wydłuża się i uderza w bohatera! Atak Flana ma 25% szansy na zadanie statusu Poison, ale wynik d4’=1, więc porażka, jak i wynik d20= 6, który pokazuje brak Krytyka. Mimo, że Felix ma REACT. nie może go użyć, ponieważ Flan stoi wyżej niż zasięg umiejętności!

Koniec tur przeciwników, następny ruch ma Felix- co wybieracie?

Mamy ciekawą sytuację, Felix ma przeciwnika przed i za sobą. Ma kilka możliwości rozwiązania tej sytuacji i w tym momencie będziemy również mogli zdecydować, w którą stronę skierowany będzie Felix po ruchu. Kierunki zaznaczyłem kolorowymi kryształkami. Jest to o tyle istotne, że może taktycznie rozważyć jaki będzie kolejny ruch przeciwnika i ustawić się tak, by się skuteczniej osłonić. Opcje ma następujące:

1. Zaatakować od boku Flan z 95% DMG=16, CRIT=5% i COMBO=5%. Koszt akcji i ruchu -100CT oraz naraża się na REACT.= 55% i DMG=4. Po turze może pozostać przodem do celu (niebieski kryształ), zwrócić się  do niego bokiem prawym (fiolet) lub lewym (żółty) oraz tyłem (czerwony).

2. Może również zaatakować Flan od tyłu, zaatakować ze 100% szansą i zadać DMG=16, CRIT=5% i COMBO=5%. Koszt akcji i ruchu -100CT oraz naraża się na REACT.= 55% i DMG=4. Po turze może pozostać przodem do celu (żółty kryształ), zwrócić się  do niego bokiem prawym (niebieski) lub lewym (fioletowy) oraz tyłem (czerwony).

3. Może także pozostać na miejscu i spróbować zepchnąć Bombę do morza dzięki Rush: szansa 70%, DMG= d4*4, Crit=5%, KB= 50%. Naraża się na REACT. 70% o DMG=15. Koszt CT=80. Po tej turze, również może wybrać kierunek.

4. Może się ruszyć i zaatakować Bombę od jej boku: 95%, DMG=16, CRIT=5% i COMBO=5%. Koszt akcji i ruchu -100CT oraz naraża się na REACT.= 70% i DMG=15.

5. Może również ruszyć się w stronę budynku. Stamtąd znów rzucić kamieniem w Ichthona bez narażania się na REACT.  Może również pozostać w miejscu w którym stoi i nie wykonywać akcji wybierając tylko kierunek, wtedy CT- 60, ale naraża się na atak od przeciwników z dwóch stron!

Jak widzicie, już po jednym ruchu możliwości jest dużo więcej!

Ponownie nagram wideo z wieży do kości i do następnego za niedługo!

Tagi: Boardgame FFT FFXII Final Fatnasy Tactics vagrant story Zodiac Age

Przejdź do strony
Oceń notkę
+ +8 -

Ekhem...Raz dwa trzy, próba podpisu.
Oceń profil
+ +21 -
Bartol-BB
Ranking: 1543 Poziom: 37
PD: 7186
REPUTACJA: 1244