Serie książek, które proszą się o e-granizację.

BLOG
424V
Serie książek, które proszą się o e-granizację.
Kenpachi | 09.04.2020, 12:06
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

W czasach kwarantanny dobra lektura potrafi być zbawienna. Chciałem przedstawić moją osobistą top liste serii książek, które  świetnie wypadłyby w świecie gier. Ta lista to jednocześnie świetna lekturą dla graczy ze względu na unikatowy klimat i prowadzenie fabuły.

Wielokrotnie obcując ze światami przedstawionymi w podanych seriach, zastanawiałem się jak wypadłyby gry osadzone w tych realiach. Okazuje się, że wiele książek dostarcza nam wręcz gotowe mechaniki czy klasy postaci, które świetnie sprawdziłyby się w świecie gier. No to lecimy...


Z mgły zrodzony (tytuł oryg. Mistborn) – cykl książek  Brandona Sandersona. Sama seria podzielona jest na dwie ery, przedstawiająca histori innych bohaterów.Łączy je edna genialna cecha - bohaterowie potrafią wykorzystywać metale w celu zapewnienia sobie wyjątkowych umiejętności. Dodatkowo w przedstawionym świecie istnieją dwa rodzaje sposobu wykorzystania metalu (co automatycznie generuje nam klasy postaci do potencjalnej gry). Tutaj będę posiłkował się wikipedią, bo lista długa >> https://pl.wikipedia.org/wiki/Z_mg%C5%82y_zrodzony_(cykl) 

Lista umiejętności jest ogromna, a jej potencjał do wykorzystania w grze jest porażający. Mamy gotową liste skilli, klas postaci. Ich balans jest ciekawy (przeciwstawne umiejętności), potencjał bojowy i możliwości rozwiązań gameplayowych zawstydza większość aktualnych tytułów AAA. Wybierzesz allomante, któremu wyczerpią się zasoby metalu? Może wolisz feruchemika, za cenę utrudnien w trakcie gry (na przykład musisz poruszać się powoli, by zmagazynować szybkość)?

Było już kilka podejść, do realizacji gry w świecie Mistborn, jednak najciekawszy news to ostatnia informacja, że autor serii jest skłonny oddac CD Projekt prawa do świata za darmo w celu realizacji gry - https://www.pcgamesn.com/mistborn-game


Cykl Demoniczny - seria powieści fantasy autorstwa Petera V. Bretta. Genialne fantasy osadzone w ciekawym świecie, gdzie w nocy z otchłani (innego wymiaru) materializują się demony. Ludzkość zmuszona jest do chronienia się za magicznymi barierami stworzonymi z runów ochronnych. Ta defensywna strategia zostaje zmieniona w momencie odnalezienia starożytnych runów bojowych,. Główny bohater serii ozdabia swoje ciało runami, co pozwala mu na podjęcie walki z demonami. 

Po raz kolejny dostajemy gotową wręcz liste skilli - runy defensywne i ofensywne, mają różne właściwości, na dodatek można je ładować energiąmagią pokonanych demonów. Wolisz wytatuować sobie na łokciu run odpychania w celu zwiększenia siły ciosu, czy wolisz defensywny run odbicia w celu zbijania ciosów?

W kwesti przeciwników i klas postaci, też mamy bogactwo. Demony są świetnie opisane i skatalogowane, posiadają unikatowe umiejętności i slabości. Bohaterowie też znacznie różnia się w kwestii umiejętności bojowych (różne pochodzenie, unikatowe sztuki walki, wykorzystanie artefaktów). Jest przepych.

Sama seria należy do moich ulubionych i szczerze ją polecam. Ciekawostką z tego świata, są plany ekranizacji serii przez Paula W.S. Andersona.


No dobrze, sami zagraniczni autorzy. A może coś z naszego podwórka? Jasne! Polski świat fantastyki może się pochwalić conajmniej kilkoma świetnymi seriami spokojnie konkurującymi z zagranicznymi bestsellerami.

Świat Achai - to już seria legenda autorstwa Andrzeja Ziemiańskiego, na dodatek kontynuowana genialnie przez ostatnie książki z serii Virion. Mistrzowsko wykreaowany świat łączy w umiejętny sposób magie i technologie, Warto docenić też silny wątek militarny i strategiczny, co otwiera wiele możliwości gameplayowych. Z jednej strony mamy świetną bazę do stworzenia gry skupiającej się na walce wrecz - gra obfituje w świetne opisy walk, technik, posiada legendarne klasy postaci "szermierzy natchnionych". Dodatkowo mamy postacie magiczne o unikatowych umiejętnosciach. Dodatkowe aspekty takie jak alternatywna wersja naszego świata obfitująca w technologie (tak, mamy tu nawet łodzie podwodne) ścierające się ze światem magicznym i dodatkowy wątek kosmicznoboski powinny uzmysłowić wrecz gargantuniczny potencjał tej serii.


Materia prima - seria Adama Przechrzty, która poziomem klimatu po prostu fascynuje. Seria może mniej znana, ale na pewno warta polecenia. Kolejny raz wspomogę się zewnętrznym materiałem:

Warszawa początek dwudziestego wieku.
W środku miasta pojawia się enklawa, jej rozrost może powstrzymać jedynie mur nabity srebrnymi prętami. Nikt nie wie, skąd się wzięła, dlaczego zmienia się tam układ ulic i wygląd kamienic. Identyczne strefy znajdują się w Moskwie i Petersburgu. Pozornie normalne życie tuż obok emanacji wynaturzonego świata pełnego stworzeń rodem z mrocznych legend. Do strefy zapuszczają się jedynie carskie patrole i alchemicy w poszukiwaniu składników do swoich eksperymentalnych leków. Polski alchemik Olaf Rudnicki oraz oficer elitarnej carskiej gwardii, muszą zmierzyć się z zagrożeniem, stawiając na szali nie tylko życie. Na domiar złego narasta konflikt miedzy mocarstwami, nieubłaganie zbliża się wojna. Pojedynki, zakazane eksperymenty i narastające wrzenie w mieście, prowadzą do finału, którego nikt się nie spodziewa.

Alchemia, magia, słowa mocy, demony, intrygi polityczne, enigmatyczny setting początku XX wieku i na dodatek konflikt militarny pomiędzy Polską, carską Rosją i Niemcami to naprawde mix, który daje ogromne możliwości e-granizacji. Enklawy pojawiające się w miastach to miejsca przepełnione magią, przenikające się z wymiarem demonów. Widzicie ten level w grze? Ja tak.


Cykl Inkwizytorski – znany i lubiany cykl Jacka Piekary o niezmordowanym inkwizytorze Mordimerze. Myślicie, że średniowiecze i inkwizycja to wystarczająco mroczny temat? Bład. Tu mamy wersje premium tego mroku - w tym świecie Jezus nie umarł na krzyżu, tylko złamał go i zemścił się na swoich oprawcach. I to właśnie takiej wersji wiary broni nasz inkwizytor. Roraty w wersji Mortal Kombat. Poza świetnymi intrygami i wątkami detektywistycznymi, mamy tu cały szereg umiejętności magicznych, podróże do alternatywnego wymiaru i świetnie zobrazowane demony i anioły. Potencjał tego świata już został dostrzeżony. Studio The Dust ma w planach wypuścić grę właśnie osadzoną w tym świecie.


Cykl Komornik - mniej znana seria Michała Gołkowskiego. Tym razem nasz setting to świat po apokalipsie. Tej biblijnej, na dodatek zrealizowanej co do każdego zapisanego słowa -.Ziemia się zatrzymała i mamy od tej pory jasną i ciemną półkulę, świat podzielony na strefę wpłyu aniołów i demonów. Okazuje się, że słowa zapisane w Apokalipsie, nie sprawdzają się do końca we współczesnym świecie. Parafrazując autora, w milionowym mieście przed rydwanem jeźdźca apokalipsy można uciec na rowerze. Anioły potrzebują pomocy i zwalają czarną robotę eksterminacji ludzkości na ludzi - tak powstają komornicy. Egzekutorzy na służbie Nieba. Przepełniona wyjątowo wartką akcją i pełna humoru seria to świetna lektura, która już w formie książki ma ten 'gamingowy' feeling. Intensywne pojedynki, artefakty i moce stanowia świetną bazę na potencjalną grę.


Jakie są wasze ulubione książki, które chcialibyście zobaczyć w formie gry? Podzielcie się prosze waszymi typami w komentarzach.

Oceń bloga:
10

Komentarze (29)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper