Blog użytkownika @ Valoo

@ Valoo @ Valoo 06.06.2020, 23:51
Ostatni weekend z Nintendo: maj 2020
541V

Ostatni weekend z Nintendo: maj 2020

Zapraszam do autorskiego przeglądu ze świata Nintendo z minionego miesiąca.

W minionym miesiącu trafiło się kilka większych premier i zapowiedzi. Ale jeżeli poza grami interesujesz się tematyką ogólnie związaną z Nintendo, to również działo się naprawdę dużo. Warto tylko powiedzieć o wielkim wycieku danych Nintendo, oszałamiających wynikach sprzedaży Animal Crossing i podsumowaniu finansowym. Można powiedzieć, że to nie będzie stricte przegląd wydarzeń z maja, a bardziej moje luźne dywagacje i rozważania, które zebrały mi się przez ostatnie 4 tygodnie. A chcąc być dokładniejszym, to muszę zaznaczyć, że ostatni przegląd opublikowałem prawie tydzień przed końcem kwietnia. Dlatego też w majowym przeglądzie zawarte będzie trochę wydarzeń z końcówki kwietnia. Zapraszam do autorskiego przeglądu z minionego miesiąca.


[premiera] Void Bastards w eShop na Switch


Void Bastards to produkcja firmy Humble Bundle, w której połączono elementy strzelanki ze strategią. A do tego przedstawiono to w ciekawej kreskówkowej stylistyce. Premierę miała w zeszłym roku na PC, a teraz gra ukazała się na Switch i PS4.


Najpopularniejsze tytuły na Wii U, 3DS, Wii oraz NDS (stan na marzec 2020)


Opublikowana została lista dziesięciu najlepiej sprzedających się gier na Nintendo Switch. Przy tej okazji podano także zaktualizowane dane dotyczące starszych konsol

Oto najlepiej sprzedające się gry Nintendo na Wii U, Nintendo 3DS, Wii i Nintendo DS (aktualne na 31 marca 2020 r.). Uwzględniono zarówno sprzedaż fizyczną, jak i cyfrową.

Wii U

  • Mario Kart 8 - 8,45 mln
  • Super Mario 3D World - 5,84 mln
  • New Super Mario Bros. U - 5,80 mln
  • Super Smash Bros. for Wii U - 5,37 mln
  • Nintendo Land - 5,20 mln
  • Splatoon - 4,95 mln
  • Super Mario Maker - 4,01 mln
  • New Super Luigi U - 3,05 mln
  • The Legend of Zelda: The Wind Waker HD - 2,31 mln
  • Mario Party 10 - 2,23 mln

Nintendo 3DS

  • Mario Kart 7 - 18,71 mln
  • Pokémon X and Y - 16,45 mln
  • Pokémon Sun and Moon - 16,18 mln
  • Pokémon Omega Ruby and Alpha Sapphire - 14,27 mln
  • New Super Mario Bros. 2 - 13,34 mln
  • Super Mario 3D Land - 12,70 mln
  • Animal Crossing: New Leaf - 12,55 mln
  • Super Smash Bros. for Nintendo 3DS - 9,59 mln
  • Pokémon Ultra Sun and Ultra Moon - 8,77 mln
  • Tomodachi Life - 6,59 mln

Wii

  • Wii Sports - 82,90 mln
  • Mario Kart Wii - 37,32 mln
  • Wii Sports Resort - 33,13 mln
  • New Super Mario Bros. Wii - 30,30 mln
  • Wii Play - 28,02 mln
  • Wii Fit - 22,67 mln
  • Wii Fit Plus - 21,13 mln
  • Super Smash Bros. Brawl - 13,32 mln
  • Super Mario Galaxy - 12,80 mln
  • Wii Party - 9,34 mln

Nintendo DS

  • New Super Mario Bros. - 30,80 mln
  • nintendogs - 23,96 mln
  • Mario Kart DS - 23,60 mln
  • Dr. Kawashima's Brain Training: How Old Is Your Brain? - 19.01 mln
  • Pokémon Diamond and Pearl - 17,67 mln
  • Pokémon Black and White - 15,64 mln
  • More Brain Training: How Old Is Your Brain? - 14,88 mln
  • Pokémon HeartGold and SoulSilver - 12,72 mln
  • Animal Crossing: Wild World - 11,75 mln
  • Super Mario 64 DS - 11,06 mln

Drastyczny spadek sprzedaży 3DS


Czytając powyższe zestawienia 10 najlepiej sprzedających się gier na konsolach Nintendo, nie można pominąć faktu, że 3DS kończy swoją działalność na rynku. W ciągu ostatniego okresu rozliczenia finansowego (czyli od kwietnia 2019 do marca 2020) Nintendo 3DS wygenerowało sprzedaż 0,69 miliona egzemplarzy, co stanowi 73% spadek w porównaniu z ubiegłym rokiem (sprzedaż na poziomie 2,55 miliona). Podobnie jest w przypadku oprogramowania na 3DS, z wynikiem tylko 4,99 miliona sztuk w porównaniu do 13,22 miliona w zeszłym roku (spadek o 62,3% rok do roku).

Nintendo nie przedstawiło żadnych prognoz dotyczących przyszłej sprzedaży systemu ani oprogramowania. To pierwszy raz od momentu premiery 3DS, co sugeruje, że sprzęt ten po cichu jest wygaszany. Na dodatek konsola jest obecnie bardzo rzadko wspominana w kampaniach reklamowych.


Animal Crossing: New Horizons 11,77 mln w zaledwie 12 dni


Nintendo opublikowało pierwsze dane dotyczące sprzedaży Animal Crossing: New Horizons. Akurat zbiegło się to w czasie z raportem zysków za rok finansowy, który jest aktualny na dzień 31 marca 2020 r. Do tego czasu Animal Crossing: New Horizons sprzedał 11,77 mln egzemplarzy. Uwzględniając, że jego data premiery przypadła na 20 marca oznacza, że ​​osiągnęła ten wynik w zaledwie 12 dni. Niesamowite zainteresowanie, którego nie mogę zrozumieć, ale może kiedyś sięgnę po ten tytuł i mnie też olśni.


55,7 milionów konsol Nintendo Switch


W corocznej publikacji wyników finansowych Nintendo ujawnia, że Switch sprzedał się w ubiegłym roku w ilości 21,03 miliona sztuk, co daje łączną ogólną liczbę konsol na poziomie 55,77 miliona. Te 21,03 mln sprzedanych konsol obejmuje okres od 1 kwietnia 2019 do 31 marca 2020. W porównaniu do zeszłego roku, sprzedaż konsoli wzrosła o 24,0%.

Zaś sprzedaż oprogramowania wyniosła w tym roku 168,72 miliona sztuk (co stanowi jeszcze bardziej imponujący wzrost bo aż o 42,3% w porównaniu z rokiem ubiegłym).


[zapowiedź] Limited Run planuje fizyczne wydanie gry Shantae And The Seven Sirens


Kolejna odsłona serii pojawiła się w dystrybucji cyfrowej 28 maja. Zaś wersja fizyczna będzie dostępna dzięki Limited Run Games na Nintendo Switch i PlayStation 4

Do wyboru będą wersja standardowa ( 34,99 USD) lub limitowana edycja kolekcjonerska (69,99 USD), zawierająca oprócz kopii gry, SteelBook, także replikę kartridża z Game Boy, ścieżkę dźwiękową i inne dodatki.

We're excited to announce physical editions of @WayForward's Shantae and the Seven Sirens for PS4 & Switch! Four-week pre-orders open at 10am ET on Friday, May 15 over on http://limitedrungames.com.


[zapowiedź] The Mother Project


Seria Mother, znana także pod nazwą EarthBound, nie cieszy się zbytnim zainteresowaniem Nintendo. Co prawda EarthBound Beginnings ukazało się na Wii U eShop w 2015 roku, ale poza tym nic nie wskazuje, żeby w temacie zadziało się coś więcej. Na szczęście seria nie została całkowicie zapomniana przez wszystkich poza fanami.

Ostatnio twórca serii Shigesato Itoi w jednej z wypowiedzi stwierdził, że nie jest szczególnie zainteresowany tworzeniem czwartej części, ale za to jego firma Hobonichi Shinbun uruchomiła „Hobonichi Mother Project”. W ramach tego przedsięwzięcia mają ukazać się zróżnicowane treści i towary dotyczące serii Mother.

Dokładnie jeszcze nie wiadomo co to  będzie, ale na początek zapowiedziano premierę książki MOTHER, która będzie dostępna we „wszystkich językach”. Co by to nie znaczyło, możemy spodziewać się wersji anglojęzycznej. Premierę zapowiedziano na  koniec tego roku. Według Famitsu będzie prawdopodobnie zawierać skrypty MOTHER 1-3.

Hobonichi Shinbun uruchomił witrynę 1101.com/mother_project, niestety w języku japońskim...


[plotki] "ogromny" wyciek danych o konsoli Nintendo Wii


W ostatnim czasie mocno zawrzało w środowisku miłośników zakulisowych prac w Nintendo. Doszło do udostępnienia wielu poufnych informacji z okresu generacji Nintendo Wii. Użytkownik ResetEra o imieniu Atheerios wyjaśnia, o co dokładnie tyle zamieszania:

As you may be aware, in the last few weeks in 4chan multiple Nintendo-related old things have been leaking, starting with old Pokémon debug ROMs and source code, then most recent 3DS debug ROMs, then keys for all consoles up until the DSi and now the biggest of them all: the full source code, design files, documentation and pretty much everything used to create the Revolution, aka Wii.

Serwery BroadOn zostały rzekomo zhakowane. Ta firma została zatrudniona przez Nintendo podczas generacji Wii do opracowania zarówno sprzętu, jak i oprogramowania. Ten sam post wyjaśnia, w jaki sposób „największą i najbardziej szaloną rzeczą” wycieku są arkusze danych, schemat blokowy i pliki Verilog dla każdego komponentu:

Verilog is a hardware description language; is used to describe circuits via code, so with this we can learn how every single piece of the Wii was made.

W ramach tego samego wycieku znajduje się materiał wideo z jednej z wielu demonstracji Nintendo 64, które zostały teraz przesłane online. Uważa się, że jest to ROM demonstracyjny używany przez Nintendo do testowania systemu:


Po co nam był "Friend Code" ?


Jedną z bardziej zauważalnych różnic podczas grania online na konsoli Nintendo w porównaniu do systemu rywalizującego jest brak nazw użytkowników. Gracze korzystający z usług Nintendo są zmuszeni zachować prostotę, a system Friend Code jest wprowadzany zamiast unikalnych i zaprojektowanych przez graczy nazw użytkowników. Oczywiście metoda Nintendo ma swoje wady i zalety, ale konieczność wykreślania losowego 12-cyfrowego Friend Code za każdym razem, gdy chce się kogoś dodać jest męcząca.

Dlaczego, więc Nintendo zdecydowało się na przyjęcie systemu Friend Code? Ten fakt został ujawniony w ramach ogromnego wycieku z Wii, w którym odkryto pełny kod źródłowy, pliki projektowe, dokumentację i inne elementy związane z rozwojem systemu.

Prezentacja PowerPoint Conference ujawnia, że ​​Nintendo początkowo myślało o dopuszczeniu dowolnie wybranych nazw ekranowych, ale ostatecznie tego nie wprowadzono. Zasadniczo Nintendo uważało, że konieczność wypróbowania wielu nazw użytkownika w celu uzyskania czegoś, czego chcesz, może być zbyt frustrująca lub myląca dla odbiorców Wii. Ponieważ nieznajomy może odgadnąć czyjś pseudonim, Nintendo uznał również, że nazwy ekranowe mogą być sprzeczne z jego „wygodną” zasadą, która obraca się wokół zapewnienia graczom spokoju podczas grania online.

Odstępstwem od tego rozwiązania było Wii U, gdzie pozwolono graczom używać własnych nazw. Jednak nie na długo, bo w Switch powrócono do tego rozwiązania. Osobiście nie jestem zwolennikiem wpisywania ciągu cyferek niczym w numerze konta bankowego i nie rozumiem takiego utrudniającego życie rozwiązania.


Wycieki danych o Nintendo Wii okazały się mało istotne


W ostatnim czasie pojawiły się informacje na temat dużego wycieku z Nintendo, ujawniającego wiele zakulisowych spraw z okresu Nintendo Wii. 

Od tego czasu członek grupy hakerów Wii „Team Twiizers”, znany jako Hector Martin (który również jest konsultantem IT), zbadał rzekomy wyciek i stwierdził, że jest to „kompletna bzdura” - wyjaśniając, że pliki te nie zawierają żadnego rzeczywistego kodu źródłowego do odtworzenia konsoli i gier siódmej generacji Nintendo.

Uważa się, że większość odkrytych dokumentów potwierdza informacje, które były znane lub dostarczają technicznych ciekawostek, które nie mają praktycznych konsekwencji.  Martin mówi dalej, że to co zostanie odkryte, może mieć niewiarygodnie niewielki wpływ biorąc pod uwagę czas tego wycieku.

Most of the docs at this point are confirming things we already knew, or providing interesting technical tidbits, which are fun, but of no practical consequence[.] They contain documentation, source code for some parts of the system software (just a small portion), architecture diagrams and engineering docs like that. I’m sure someone is going to learn something interesting from this, maybe even fix some emulator bugs, but it’s all going to be very, very minor at this stage in the game[.]


Super Mario 64 na PC


Przez lata wiele klasycznych gier znalazło się w rękach moderów i hakerów, którzy próbują pchnąć wszystko do granic możliwości lub odkrywać nowe sekrety. Najnowszym fanowskim projektem przykuwającym uwagę ludzi jest ten w pełni funkcjonalny port na PC. Port po raz pierwszy pojawił się i po kilku dniach został usunięty. Najważniejszą cechą tego projektu jest fakt, że pozwala na uruchomienie gry na PC bez korzystania z emulatora, a także w znacznie wyższych rozdzielczościach niż oficjalne wydanie.

Port został umożliwiony przez fanów, którzy zmienili kod źródłowy gry. Obsługuje także oprogramowanie innych firm, takie jak ReShade, narzędzie, które może dodawać do gier wiele nowoczesnych efektów wizualnych, takich jak okluzja otoczenia i efekty głębi ostrości.

Niestety nie zamieszczę tutaj żadnego filmu z YT, bo już zostały one dawno usunięte...


[zapowiedź] The 64Mate


64Mate jest to australijski projekt, który został określony jako „nowy dodatek” do konsoli Nintendo 64, idealnie mieści się pod konsolą i może być wykorzystywany do przechowywania urządzeń peryferyjnych i kartridży.

Kampania Kickstarter została już oficjalnie uruchomiona i aby osiągnąć swój ostateczny cel, wymaga finansowania w wysokości 60 000 USD.

It makes using an N64 console with ancillary hardware more convenient and space-effective, and has an aesthetic that not only fits the original console but is easily customizable and expandable.

The 64Mate will be available in two basic configurations:

'Standard Enclosure' model (designed around housing video upscalers and other electronic devices with an added front-facing artwork frame)
'Cart Caddy' model (designed with an open front and cartridge slots)

The units can be stacked to create a Nintendo 64 TOWER OF POWER!!

We are asking for your help to fund the initial production costs for a small run of 64Mates; in this way we can get these enclosures into the hands of N64 fans around the world!

64Mate

Nie jestem przekonany po co komu coś takiego? Ja wolę przechowywać swoje kartridże w pudełku na półce.


[dyskusje] Nintendo jako usługa w stylu  Apple Arcade?


Switch sprzedaje się w zadziwiającym tempie, firma zyskuje na atrakcyjności dzięki filmom i parkom rozrywki, a jego franczyza zyskuje większą uwagę niż kiedykolwiek wcześniej

Analityk branży gier i długoletni krytyk Nintendo Michael Pachter, który w wywiadzie dla CNBC na temat przeszłości, teraźniejszości i przyszłości Nintendo. Stwierdził, że firma Nintendo wiele traci nie oferując usługi w stylu Apple Arcade za istniejące treści retro na smartfonach i tabletach. Po tym komentarzu pojawił się raport, w którym twierdzono, że firma ValueAct Capital Partners LP z północnoamerykańskiego inwestora aktywisty, która ma obecnie 1,1 miliarda USD udziałów w Nintendo, oświadczyła swoim inwestorom, że japoński gigant przechodzi obecnie transformację cyfrową, dzięki której staje się tak duży jak Netflix, Disney +, Tencent Interactive Entertainment i Apple Music.

Podczas gdy firmy takie jak Capcom, Sega, Electronic Arts i Konami dość szybko sięgnęły po modę na smartfony, Nintendo słynie z tego, że do tego rynku podchodzi bardzo ostrożnie. Przełomem był rok 2015 gdy podpisano umowy z DeNA. Od tego czasu wydano kilka oryginalnych gier na smartfony, w tym Super Mario Run, Fire Emblem Heroes i Animal Crossing: Pocket Camp. Te kroki wydają się jednak niewystarczające.

To, na co wskazują zarówno Pachter, jak i ValueAct, to przedsięwzięcie oparte na subskrypcji dla Nintendo, w którym wykorzystuje godny pozazdroszczenia katalog gier. Rozwiązanie to skierowane byłoby do graczy, którzy nie posiadają jeszcze konsoli domowej.

Już mamy Nintendo Switch Online. Chociaż wybór gier oferowanych do tej pory jest całkiem pokaźny, to nadal można na tej płaszczyźnie wiele poprawić. Gdyby Nintendo naprawdę "otworzyło drzwi" do swoich skarbców, to sprawiło by, że każdy tytuł, do którego ma teraz prawa, stałby się dostępny na platformach mobilnych.

As of 2020, around 3.5 billion people own and use a smartphone every day, which translates to around 45% of the total population of the world

To może wydawać się całkowicie sprzeczne, biorąc pod uwagę, że podstawowa działalność Nintendo opiera się na własnym sprzęcie, ale wszystko sprowadza się do liczb.

W chwili obecnej jest ponad 50 milionów konsol Switch. O tej skali może nam powiedzieć więcej porównanie z liczbą osób posiadających smartfona. Do 2020 roku około 3,5 miliarda ludzi posiada i używa smartfona każdego dnia, co przekłada się na około 45% całkowitej populacji świata. Oczywiście nie oznacza to wprost 3,5 miliarda potencjalnych klientów Nintendo, ponieważ nie wszyscy będą chcieli grać w gry na swoich telefonach, ale daje wyobrażenie o tym, jak ogromny jest rynek smartfonów. Tak więc, przynajmniej na poziomie finansowym, komentarze Pachtera mają sens.

Gdyby Nintendo uruchomiło podobną do Apple Arcade usługę na iOS i Androida, która zapewniłaby dostęp do ogromnego wyboru klasycznych gier NES, Game Boy, Game Boy Color, Game Boy Advance i SNES, to miliony zostałyby dosłownie zarobione z dnia na dzień przy użyciu treści, które nic nie kosztowały firmę.

Jeśli jednak jest to takie proste, dlaczego Nintendo nie robi tego już na swoich konsolach? Możemy jedynie spekulować o tym, co dzieje się w salach zarządu firmy z Kioto, ale wyobrażamy sobie, że obecnie koszty przewyższają korzyści. Właściciele Switcha zasubskrybują Nintendo Switch Online bez względu na to, co jest oferowane za darmo pod względem gier, ponieważ chcą grać online i oszczędzać w chmurze. Niewielki wybór tytułów NES i SNES stanowi jedynie bonus. Nintendo Switch Online nie jest zatem odpowiedzią Nintendo na Apple Arcade, ponieważ nie wystarcza, by oferować wymaganą jakość usługi. Chodzi raczej o zachęcanie użytkowników do płacenia za funkcje, a nie za treść.


[zapowiedź] Terraonion planuje wydać Multi Optical Disc Emulator dla Sega Saturn i Dreamcast


Każdy sprzęt mający ponad 20 lat ma prawo ulec awarii. A najbardziej na to podatne są czytniki płyt CD. Problem ten stara się rozwiązać firma Terraonion zapowiadając wydanie emulatora dysku optycznego - MODE (Multi Optical Disc Emulator). W założeniu będzie on zastępował napęd optyczny w starych konsola Sega Saturn i Dreamcast. Na obu konsolach jest kompatybilny z dyskami twardymi, pendrivem i kartami MicroSD. Posiada funkcję automatycznego rozpoznawania regionu, dzięki czemu możliwa jest gra w tytuły z dowolnego regionu bez względu na posiadaną konsolę i automatycznie wykrywa, w którym systemie został zainstalowany.

Dzięki zastosowaniu układu FPGA, Terraonion obiecuje 100% kompatybilność ze wszystkimi programami Saturn i Dreamcast, a także twierdzi, że czas wyszukiwania zostanie skrócony do zera, ponieważ nie jest wymagane wczytywanie z płyty CD. Oczywiście takie urządzenie wymaga użycia obrazów dysków, które można albo stworzyć z własnej kolekcji gier, albo pobrać z internetu.

Terraonion MODE kosztuje 182,00 € / 160 £ / 197 $ i ma zostać wydany pod koniec czerwca lub na początku lipca tego roku.


[premiera] Spirit Of The North


Spirit of the North wyprodukowane przez Infuse Studio w zeszłym roku ukazało się na PS4. Jest grą przygodową w której wcielamy się w lisa. Na swej drodze odkrywamy piękne  islandzkie krajobrazy i rozwiązujemy zagadki logiczne. W tym roku za sprawą wydawcy Merge Games tytuł trafił na Switcha.


100 konsol Super Famicom dla japońskich mieszkańców z powodu lockdown


Pandemia COVID-19 trwa w najlepsze i nie omija także Japonii. Tam jednak znaleźli ciekawe sposoby na poprawę nastrojów wśród mieszkańców w tym trudnym okresie. Japan Retro Game Association zaoferowało pożyczenie 100 lekko żółknących konsol Super Famicom japońskim mieszkańcom, którzy znudzeni utknęli w domu podczas kwarantanny. Rozrywka jest gwarantowana, ponieważ każda konsola będzie dostarczana w pakiecie z Donkey Kong Country i Final Fantasy VI. Wystarczy wziąć udział w loterii, wypełniając formularz. Pierwszeństwo będą miały gospodarstwa domowe z dziećmi poniżej 16 roku życia. To dobra okazja, żeby poznać 16-bitowe klasyki. Ciekawe tylko jak podłączą konsole do telewizora, który już dawno nie obsługuje starych wejść z konsoli SNES...?

 

新型コロナウイルスで自宅待機を余儀なくされている子供達の為、
今回スーパーファミコン本体セットを100世帯に支給します。
楽しんで頂ければ幸いです。

☆応募資格
①16歳未満の子供が居る世帯
②送料着払いで受け取れる方

☆応募方法
詳しくは協会HPをご覧下さい。http://jarga.or.jp


[plotki] To koniec CD Action - pracownicy otrzymali wypowiedzenia

Może to nie temat na tego bloga, ale tak bardzo jest dotkliwy dla wszystkich, że nie sposób o tym wspomnieć.


[premiera] Kholat na Nintendo Switch


Jedno z wielu rodzimych produkcji pojawi się na konsoli Switch. Jest to gra studia IMGN.PRO zrealizowana jakop pierwszoosobowy survival horror.


[premiera] Borderlands Legendary Collection


W skład tego zestawu wchodzi: Borderlands: Game of the Year Edition, Borderlands 2 oraz Borderlands: The Pre-Sequel.


[premieraXCOM 2 Collection


Składanka XCOM 2 Collection zawiera XCOM 2, cztery DLC (Resistance Warrior Pack, Anarchy’s Children, Alien Hunters, Shen’s Last Gift) rozszerzenie War of the Chosen.


[premieraBioshock: The Collection


Kolekcja zawierająca w sobie BioShock Remastered, BioShock 2 Remastered oraz  BioShock Infinite: The Complete Edition


[premiera] Xenoblade Chronicles: Definitive Edition


Odświeżona wersja jednego z najlepszych jRPG na konsolach Nintendo trafia na Swict w pięknej oprawie, zbierając pozytywne opinie wśród krytyków i graczy. Najgłośniejsza premiera miesiąca na Switcha wylądowała w ostatnich dniach maja.


Auto Museum 64 wycieczka po wirtualnym muzeum gier wyścigowych z Nintendo 64


Auto Museum 64 to oprogramowanie, które można pobrać na komputery PC, Mac lub Linux. Jest to wirtualne muzeum  zbudowane w Unity, które zawiera samochody, łodzie i inne pojazdy z 20 gier wyścigowych na Nintendo 64. Działa jak gra z perspektywy pierwszej osoby, umożliwiając swobodne spacery po muzeum. Możesz zbliżyć się do każdego pojazdu, a nawet powiększyć, aby przyjrzeć się bliżej.

Auto Museum 64 to ciężka praca Leoburke, który podjął starania, aby odtworzyć wszystkie te modele pojazdów z Nintendo 64 w tak precyzyjny sposób. Według twórcy, „ma służyć jako edukacyjna prezentacja wielokątnej sztuki z końca lat 90-tych, charakterystycznej dla gier wyścigowych tamtych czasów”.

San Francisco Rush 2049 vehicles in Auto Museum 64

Korzystając z emulatora, oprogramowania do ekstrakcji i programu do modelowania 3D, odtworzył wszystkie pojazdy i rozmieścił je na dużej wirtualnej wystawie.

The iconic Mooga bike display in Auto Museum 64

Chcąc przekonać się samemu jak to wygląda, wystarczy wejść na stronę Auto Museum 64 i pobrać aplikację. Nie trzeba nic instalować. Wystarczy rozpakować plik ZIP.


Perfect Dark - 20 lat temu, historia gry, która zdeklasowała GoldenEye 007 na Nintendo 64


Całą historię można przeczytać na nintendolife.com

Perfect Dark


[plotki] Nintendo's Quality Of Life Project


Inicjatywa „Quality of Life” firmy Nintendo działa od wielu lat - pierwszy raz o tym słyszeliśmy w 2014 roku - ale minęło trochę czasu, odkąd ostatnio otrzymaliśmy nowe informacje. Dziś jednak okazało się, że Big N złożył wniosek o nowy patent, który dotyczy pomiaru informacji zdrowotnych, w tym wzorców snu użytkownika. Patent obejmuje urządzenie podstawowe, które siedziałoby w domu użytkownika i łączyło się z urządzeniem mobilnym. Ma wiele potencjalnych sztuczek w rękawach, jak udokumentowano w poniższym opisie dzięki uprzejmości japońskiego Nintendo:

The base device is installed in the user’s home where-as the mobile terminal is fully portable. The base device can also charge the mobile terminal when connected with communication between both mobile and base devices also able to be performed by a communication method via a network such as a LAN or the Internet.

A Doppler sensor is included in the base device which detects biological information such as respiration and pulse, in addition to the user’s body movement.

The base device also includes a projector that projects an image on a wall surface (including a ceiling) or a screen. Such images could be to prompt the user to fall asleep or wake up, or to display an image that shows the sleep evaluation result when the user wakes up in the morning.

Further, the base device also includes a camera, speaker, and control unit. The control unit has a CPU and a memory, and can also transmit the information detected by the Doppler sensor to the mobile terminal.


[zapowiedź] Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 Remasters omija konsole Switch


Nie sposób nie wspomnieć o tej grze, która nareszcie doczeka się remastera. Co prawda omija on konsole Switch, ale nie jest powiedziane, że w przyszłości jednak zostanie jednak przeniesiona jak to ma miejsce z wieloma innymi tytułami.

Dobrą jednak tego stroną jest, że oba remastery będą dostępne na PS4, Xbox One i PC za pośrednictwem Epic Game Store 4 września.


[zapowiedź] Paper Mario: The Origami King


Niedawno wspominane plotki o odświeżaniu starych klasycznych gier z Mario w 3D jeszcze się nie potwierdziły, ale plotki o szykowanym nowym Paper Mario, właśnie się urzeczywistniły. Nintendo ujawniło Paper Mario: The Origami King dla Nintendo Switch. W najnowszej serii Paper Mario księżniczka Peach wita Mario i Luigiego na festiwalu origami w Królestwie. Jednak król Olly, który jest władcą Królestwa Origami, nakreślił przebiegły spisek i zagraża wszystkim mieszkańcom.

Nick Chavez, starszy wiceprezes ds. Sprzedaży i marketingu w Nintendo w Ameryce, udostępnił następujące informacje w komunikacie prasowym:

"Paper Mario: The Origami King delivers a grand new adventure on Nintendo Switch for players to wrap themselves up in. This game marks the debut of the Paper Mario series on Nintendo Switch, expanding the vast library of games with another standout entry in a beloved franchise."

Nowy Paper Mario trafi na Switcha 17 lipca, zarówno w formie cyfrowej jak i fizycznej.


[plotki] Pikmin 3 Deluxe


Ostatnie plotki o planowanym nowym Paper Mario właśnie się sprawdziły.Niedawno ogłoszono rychłą premierę Paper Mario: The Origami King. Zaś już teraz dochodzą z różnych mediów społecznościowych głosy o szykowanej odświeżonej wersji Pikmin 3. W tym kontekście te plotki nabierają znacznie większej wiarygodności... warto czekać, bo jest na co.


Nintendo Switch jest w połowie swojego cyklu wydawniczego


Nintendo Switch funkcjonuje na rynku już od ponad trzech lat. David Gibson, doradca inwestycyjny, uczestniczył w sesji spotkań firmy Nintendo z inwestorami, które odbyło się tuż po opublikowaniu informacji o zyskach za ostatni rok fiskalny. Przekazał niektóre kluczowe punkty spotkania w mediach społecznościowych, wyjaśniając, że przedstawiciele Nintendo opisali Switch jako „zaledwie w połowie” swojego cyklu życia.


Nintendo przygotowuje jeszcze wiele niezapowiedzianych do tej pory gier


Od pewnego czasu pojawiają się obawy o to, co Nintendo zaplanowało dla Switcha w najbliższej przyszłości.

Według prezesa Nintendo, Shuntaro Furukawy, nie trzeba się martwić. Podczas ostatnich jego ostatnich wypowiedzi, przekonuje, że japoński gigant planował inne gry na ten okres, ale coraz trudniej jest przestrzegać obecnego harmonogramu z powodu obowiązujących ograniczeń.

For our forecast, we have games that are scheduled to release during this period other than what’s been announced. However, many workers at Nintendo and our partners are working from home during this time. Considering the working environments between home and office are quite different, it could become increasingly difficult to release our games in line with our current schedule if the situation is prolonged. As things currently stand, we’re forecasting as if we’ll be able to release our games according to schedule.


Tokyo Game Show 2020


Tak jak każda inna wielka impreza gier video, tak też Tokyo Game Show zostało odwołane, żeby zapobiec rozprzestrzenianiu się COVID-19. Program, który miał odbyć się w dniach 24–27 września, zostanie teraz zastąpiony wydarzeniem online. Oto oficjalne oświadczenie:

Due to the outbreak of novel coronavirus (COVID-19) on a global scale and the situation remains unpredictable in Japan as well, the organizer and the co-organizers have reached this decision after a long consideration to place the utmost priority on the health and safety of visitors, exhibitors and stakeholders. We ask for your kind understanding and cooperation.

Więcej szczegółów na ten temat będzie udostępnionych na oficjalnej stronie.


[zapowiedź] Turbo Grafx-16 Mini wkrótce trafi do sklepów w Stanach. Europa musi jeszcze poczekać


Moda na konsole w wersji mini nie ustaje. Do tego wąskiego grona, obok Nintendo, Segi i Sony, niebawem dołączy Konami z konsolą Turbo Grafx-16 Mini. 

Oryginalna konsola pierwotnie debiutowała w w Japonii 30 października 1987 pod nazwą PC Engine, a w Stanach Zjednoczonych 29 sierpnia 1989 jako TurboGrafx-16. Do Europy nigdy nie trafiła do systrybucji, jedynie w niewielkim nakładzie sprzedawan była w Wielkiej Brytanni. Była to konsola do gier oparta na kartridżach, produkowana i sprzedawana przez NEC Home Electronics, a zaprojektowana przez Hudson Soft. W Japonii system został wprowadzony jako konkurent Famicom, ale opóźnione wydanie w Stanach Zjednoczonych oznaczało, że ostatecznie konkurował z Sega Genesis, a później Super Nintendo Entertainment System.

Premiera wersji mini Turbo Grafx-16 była zapowiedziana na maj tego roku, ale tylko dotyczyła USA. Nie wiadomo kiedy sprzęt trafi do Europy.


David Wise z Rare, wyjaśnia dlaczego wolał kartridże na N64 od płyty CD


David Wise to osoba, która stworzyła wiele niezapomnianych ścieżek dźwiękowych w grach na NES, SNES, Game Boy i N64. W rozmowie dla US Gamer wyjaśnia, że ​​chociaż N64 nie miał ogromnej przestrzeni dyskowej potrzebnej do tworzenia melodii jakości CD, oferował kilka ciekawych sztuczek własny:

With the N64 having MIDI, it meant that we could have dynamic responsive scores that react to the gameplay environments. Even though our competitors could use a CD, it was a fixed track and had limited scope for reactive music.

W tym samym wywiadzie Kirkhope dodaje:

You had to try your best to write a good melody and set of chords, as most of the time that was the best you could do. Rare were huge Nintendo fans, so I was constantly being reminded as to how good the Nintendo OSTs were.

Cały wywiad jest do przeczytania na stronie US Gamer.


Szef PlatinumGames oczekuje większej innowacyjności od konsol next-gen


Atsushi Inaba z PlatinumGames w takim tonie wypowiada się w jednym z wywiadów:

I don’t want to sound like, ‘hey, I know everything about the new consoles and they’re boring’. But with the information that I have now, I haven’t seen any extremely big surprises.

when you’re simply seeing graphical improvements or just ‘faster, bigger’… obviously it’s nice, but it doesn’t have that same inventive quality that really surprised me with past consoles.

Skok technologiczny i coraz lepsza grafika jest sprawą zupełnie przewidywalną. Brakuje zaś czegoś co przewróciło by rynek elektronicznej rozrywki do góry nogami.

There’s not the extreme surprise or the unexpected quality that I felt from the leap to previous consoles. Now I see the announcements and I think, ‘oh, that’s cool’ and then the next minute I think, ‘hmmm… what should I watch on Netflix tonight?’


 

W tym miesiącu to tyle z ciekawszych doniesień ze świata Nintendo. Jeżeli wiecz o czymś czego tutaj nie uwzględniłem lub masz inne zdanie w jakimś temacie, to podziel się tym w komentarzu.

Wpis pojawił się na moim blogu, gdzie umieszczam także inne publikacje dotyczące Nintendo.

@ Valoo

Tagi: Nintendo

Oceń notkę
+ +12 -

Oceń profil
+ +32 -
@ Valoo
Ranking: 708 Poziom: 48
PD: 14957
REPUTACJA: 2667