Blog użytkownika @ Valoo

@ Valoo @ Valoo 05.01.2020, 13:55
Ostatni weekend z Nintendo: grudzień 2019
646V

Ostatni weekend z Nintendo: grudzień 2019

Autorski przegląd najciekawszych wydarzeń ze świata Nintendo z minionego miesiąca - grudzień 2019.

Ostatni miesiąc 2019 roku okazał się wyjątkowo leniwy. Nie za wiele się działo, a premier też nie było dużo. Jednak dzięki temu każdy mógł nacieszyć się kupionymi do tej pory grami na Switch'a. A ponieważ ja nie mam Switch'a to zagrywałem się na innych sprzętach, a w wolnej chwili zaglądałem co ciekawego dzieje się w małym świecie Nintendo. Poniżej mój autorski przegląd wydarzeń, które przykuły moją uwagę w grudniu 2019.

Axiom Verge 2 zapowiedziane na Nintendo Switch

W trakcie Nintendo Indie World, Tom Happ zaprezentował kontynuację Axiom Verge. Prace nad grą trwają od 4 lat, ale dopiero teraz są na tyle zaawansowane, aby ją ujawnić.

Na  premierę można liczyć w tym 2020 roku. Poniżej zwiastun.

Bravely Default II zapowiedziano na Switcha

Główną wiadomością podczas tegorocznych Game Awards dla fanów Nintendo było ujawnienie Bravely Default II. Według Square Enix jest to następca oryginalnego wydania z 3DS.

Tytuł pojawi się już w 2020 roku wyłącznie na Nintnendo Swicht. Poniżej zwiastun gry.

Przewodnik o kartach SD dla Switcha

Dla osób posiadających Nintendo Switch, na stronie nintendolife.com opublikowano przewodnik o kartach micro SD, warto się zapoznać.

Donkey Kong 64 przed korektą Miyamoto

Niedawno gra Donkey Kong 64 obchodziła swoją 20 rocznicę wydania. Z tej okazji w jednym z wywiadów opublikowanych w Games Radar z kierownikiem kreatywnym George Andreas przytoczono ciekawą anegdotkę. W trakcie prezentacji gry dla Shigeru Miyamoto, Satoru Iwata i Howard Lincoln zapomniano, że nie usunięto realistycznie wyglądającej broni. Wprowadzono ją na etapie projektowania jako element tymczasowy i zupełnie zapomniano go zmienić lub wycofać.

Tak o tym opowiada George Andreas:

We switched on the game, they saw the rap, and then I started running around as DK. I swung on some vines, collected bananas, and they were beginning to really smile. And then I pressed the button to pull out the gun. It wasn't a textured gun that you might expect but a realistic shotgun with bullets flying out and with horrifying sound effects.

Jak można się spodziewać Miyamoto nie był pozytywnie zaskoczony. Jednak szybko wyjął kartkę papieru na której naszkicował kokosową broń. Tak to zapamiętał Andreas:

You get so used to things being in development, even if it is a placeholder, and I completely forgot that it was in there. I'm shooting beavers, turned to my side, and see this look of horror on Miyamoto's face! Then he smiled and, taking some paper and a pencil, drew a coconut gun in front of us. It had leaves on it and he handed it to me. I looked at it and said 'Oh yeah, that's cool, we'll put that in' and the coconut gun was put in after that.

Jak dobrze pamiętam, to nawet chyba kojarzę, że ta metalowa giwera gdzieś przewijała się w materiałach z zapowiedzi. Swoją drogą, szkoda, że usunięto taki nietypowy smaczek, bo bardzo by pasował do rozrabiających małp.

Funkcja Cross-Save na Switchu

Na jednym z ostatnich trailerów Nintendo zaprezentowało funkcję cross-save, umożliwiającą przeniesienie zapisanych postępów w grze z wersji PC na Switch. Co prawda nie za wiele jest gier, które wydano na obu wspomnianych platformach, ale znajdzie się kilka. Będą to Divinity: Original Sin 2, Fortnite, Smite.

Jest to mały krok na drodze do zniesienia bariery jaką są różne platformy na których możemy grać i swobodnie się pomiędzy nimi przełączać.

Premiera Neverwinter Nights na Switcha

Po niedawnej premierze Baldur's Gate, Planescape: Torment i Icewind Dale, nadszedł czas na ostatni tytuł z klasyków. 3 grudnia 2019 roku premierę miała gra Neverwinter Nights: Enhanced Edition na Switch'a. Do podstawowej wetsji gry dołaczono jeszcze dodatki w postaci DLC.

Czytając jednak pierwsze recenzje, niestety tytuł ten wypada najgorzej na tle pozostałych przeniesionych na Switch'a klasyków. Warto więc może zacząć od Wrót Baldury, a dopiero w następnej kolejności zabierać się za pozostałe pozycje.

5. rocznica Amiibo

Zbieracie figurki Amiibo? Jeżeli tak, to możecie świętować już 5 rocznicę premiery pierwszych figurek. W ramach serii Super Smash Bros zaprezentowano takie postacie jak Link, Kirby, Donkey Kong, Star Fox, Pikachu, Mario.

Co ciekawe data premiery Amiibo paradoksalnie wypadła najpóźniej w Japonii, bowiem dopiero 6 grudnia. Wcześniej można było je kupić w Europie 28 listopada, a najwcześniej w USA, bo już 21 listopada 2014 roku.

Plotki o remaku Solatorobo z NDS

Solatorobo: Red the Hunter jest grą akcji RPG, wydaną przez CyberConnect2 wyłącznie na Nintendo DS. Pomimo dobrego przyjęcia sprzedaż okazała się niezadowalajaca (w skali wszystkich regionów to 100 tys egzemplarzy).

Hiroshi Matsuyama, szef CyberConnect2, został niedawno zapytany o szanse na odświeżenie tego tytułu.

W odpowiedzi przyznał, że jest otwarty na ten pomysł. Głównym  jednak problemem byłoby wypracowanie sposobu obsługi gry na nowszym systemie, który niekoniecznie może obsługiwać projekt panelu dotykowego Solatorobo. Poniżej fragment wywiadu ze strony Nintendo Everything:

Of course, the possibility is there. As you know, Solaroboto was a game exclusively released on Nintendo DS. You all remember, right? Nintendo DS had two screens. The top screen was the play screen and the bottom one a touch panel.

On the operational side of things, it will be quite hard to port the game without a hardware that supports this system. It is possible to rebuild the touch panel system of Solatorobo, and integrate the bottom screen into a single screen, but would call for a complete remake. I feel that this would bring its own set of difficulties.

I personally think that, not only for our title Solatorobo, but also for a lot of other games that were made for the Nintendo DS and 3DS, a lot of us would like to re-release, whether just a downloadable version, an HD remastered version of these games, so that our current customers could play with our past properties, but at this time, I don’t think the industry is aiming for that goal yet. If we were to remake Solatorobo, we would start over from scratch.

Link w świecie Super Mario Maker 2

Jednym z ostatnich dodatków do Super Mario Maker 2 jest zaimplementowanie postaci Linka z The Legend of Zelda, a także kilku przedmiotów związanych z tym uniwersum.

Poszerzanie zawartości tej niezwykłej gry edytora idzie w ciekawym kierunku. Jakie kolejne postacie mogłyby zagościć? Kirby? Yoshi? Samus?

Popatrzcie na zwiastun.

Sony Music wydawcą płyty winylowej z okazji 30-lecia gry Mother

Aby uczcić 30 rocznicę powstania MOTHER - pierwszej gry z popularnej serii gier RPG firmy Nintendo i znanej jako EarthBound Beginnings na zachodzie - Sony Music Direct wydaje oryginalną ścieżkę dźwiękową MOTHER w Boże Narodzenie w Japonii. Ścieżka dźwiękowa to brytyjskie nagranie Moonriders Keiichi Suzuki. Ten podwójny zestaw albumów zawiera dwie płyty winylowe z zatrzaskami, a cena detaliczna to ¥5,500 (czyli około $50). Pełna lista utworów do sprawdzenia poniżej:


Disc 1:
Side A:
01: Pollyanna (I Believe in You)
02: Bein' Friends
03: The Paradise Line
04: Magicant
Side B:
01: Wisdom of the World
02: Flying Man
03: Snow Man
04: All That I Needed (Was You)

Disc 2:
Side A:
01: Fallin' Love, And
02: Eight Melodies
Side B:
01: The World of Mother (Extended Version)

mothervinyl-800x400.png

 

Wiedźmin podbija kolejne gry. Geralt i Ciri za darmo w Daemon X Machina

Wiedźmin mocno wpłynął na całą branżę gier video i stał się postacią szeroko rozpoznawalną.

W ramach bonusowego dodatku pojawia się jako grywalna postać w Daemon X Machina jako postacie, którymi można sterować, bez dodatkowych opłat.

Death Stranding na SNES. 16-bitowy styl w demake'u

Death Stranding cały czas pozostaje w głowach graczy. Zainspirowany tą grą Fabricio Lima przygotował wersję gry stylizowaną na 16 bitową konsolę SNES. Uproszczona grafika i ograniczenia technicze nadają swego rodzaju uroku tej grze.

Proces celowego uwsteczniania możliwości danej gry, przystosowując ją do możliwości starszych sprzętów zwany jest jako "demake".

Trzeba przyznać, że wygląda bardzo interesującą. Fragment rozgrywki dostępny pod tym adresem:

Reggie i jego kolekcja gier na SNES-a

Były prezes Nintendo of America Reggie Fils-Aimé często podkreślał, że jest fanem Nintendo. W jednym z wywiadów podczas Game Awards z The Hollywood Reporter Reggie został zapytany o swoje wczesne doświadczenia z Nintendo. Jego pierwszym systemem było Super Nintendo i okazało się, że miał do tego ponad 80 gier, co pomogło mu zrozumieć i połączyć się z fanami, kiedy dołączył do firmy w 2003 roku jako wiceprezes ds. Sprzedaży i marketingu. Cytując jego słowa:

I had over 80 games on that system, and I think that helped me with the fans and the company, because I knew the content so well. … For me it's been a part of my growing up. I was with Nintendo of America for 15 years.

Ilość rzędu 80 pozycji jest bardzo imponująca. Z moich własnych doświadczeń, niedawno robiąc zestawienie gier na NES'a udało mi się dojść do zaledwie 40 pozycji w które chciałbym zagrać w przyszłości lub przejść ponownie. Zaś z pudełkowych wydań gier na moją ulubioną konsolę Nintendo 64 posiadam zaledwie 33 pozycje.

Tym miłym akcentem dziękuję na dzisiaj i do przeczytania za miesiąc.

@ Valoo

Tagi: Nintendo switch

Oceń notkę
+ +22 -

Oceń profil
+ +30 -
@ Valoo
Ranking: 851 Poziom: 44
PD: 11923
REPUTACJA: 2009