Blog użytkownika Marcellus78

Marcellus78 Marcellus78 16.09.2016, 15:16
Battlefield 1 - Podsumowanie Beta Testów...
1110V

Battlefield 1 - Podsumowanie Beta Testów...

Zaznaczam na początku że jestem Fanboyem serii z tym, że nie przyjmuję na ślepo tego co nam dają Elektronicy ale realnie oceniającym Beta Testy Battlefield 1. Będzie uczciwie, rzetelnie, zwrócę uwagę na plusy oraz liczne mankamenty które rzuciły mi się w oczy podczas grania

Nie sugeruję się opiniami innych graczy, bo każdy zapewne będzie miał swoje i inne niż moje ale pokazuje punkt widzenia gracza który nie jest opłacany przez EA i chce aby było zawsze uczciwie i rzetelnie na polu bitwy!

Pozytywne strony Battlefield 1 dostrzeżone podczas Beta testów:

  • Grafika – nie powala ale jest dobra – nie mam jej nic do zarzucenia – niestety całkowicie zerżnięta z BFSW – szkoda bo gra mogła mieć swój pierwszo wojenny klimat  a tak – zmarnowano fajną okazje do tego…
  • Udźwiękowienie gry – efekty przeładowania broni, efekty zgiełku i walki na polu bitwy, odgłosy żołnierzy, komend i krzyków, efekt hedshota.
  • Destrukcja otoczenia – bardzo dobrze zrobiona można wszystko zrównać z ziemią co bardzo mi się podoba i pole walki uzyskuje nowe warianty taktyczne
  • Mechanika poruszania się postaci – bardzo sprawna i mobilna parkurowa choć nie pozbawiona irytujących sytuacji – bardzo mi się podoba - również efekt przeładowania broni, dział ustawionych na polu bitwy oraz wsiadania do pojazdów
  • Bardzo rzetelne odwzorowanie broni oraz wszelkiej maści pojazdów lądowych oraz powietrznych które działały podczas I wojny światowej – nie jest fantastycznie ale widać że się starali i tutaj trzeba docenić ten fakt
  • Kawaleria – bardzo fajny i dobrze rozwiązany pomysł – przyjemnie się jeździ i jeszcze przyjemniej zabija z szabli oraz z winchestera – bardzo fajne odgłosy komend dla konia – niestety sam kawalerzysta zbyt op ale może przez tą metalową kamizelkę – czekam na serwery gdzie będzie dostępna sama kawaleria i bitwy kawaleryjskie ale będzie jazda…
  • Klasa Snajper – bardzo dobra i skuteczna a zarazem bardzo przyjemna gra i to na normalu – fajne miodne udźwiękowienie broni oraz odgłos hedshota – bullet drop bardzo mały odczuwalny i to dopiero od 75 metrów
  • Klasa Assault – najmocniejsza – szybka mobilna skuteczna z bardzo szybkostrzelnymi karabinkami – zapewne będzie najczęściej używaną klasą
  • Walka wręcz i szarża – świetna, miodna oraz fajne pokazana aż chce się biegać tylko z siekierą i zabijać kolejnych  przeciwników w ten sposób.
  • Podnoszenie – bardzo dobry pomysł – podnoszą Nas kiedy tego chcemy co eliminuje darmowe fragi które tak licznie występują w poprzednich wersjach.
  • NetCode - Opóźnienie podczas strzału z karabinu jest mniejsze niż w Battlefield 4, CS:GO i Overwatch. Testy przeprowadzone przez Battle(non)sense dowodzą, że netcode w Becie Battlefield 1 był naprawdę szybki. W oficjalnej wersji, która pojawi się w dniu premiery kod sieciowy będzie jeszcze bardziej zaawansowany. Battlefield 1 w dniu premiery będzie wykorzystywać serwery z 60 Hz tickratem.
  • Grywalność – to co lubię w BF to właśnie szybkość i mobilność, szybkie akcje na polu bitwy, szybkie parkurowi przemieszczanie się, przeładowywanie w biegu  a w tym wypadku są one naprawdę miodne i bardzo dobrze to wygląda – czuć naprawdę prawdziwy zapach pola bitwy. Jak gracz hardcora o dziwo na normalu miałem średnie K/D 1.80 więc jestem zaskoczony z jednej strony, a taki wynik pokazuje że spokojnie sobie poradzę w tym trybie.
  • Mimo jednej mapy 2 trybów i kilkuset irytujących/wkurwiających sytuacji naprawdę chciało mi się powracać i grać – co stawia ten tytuł w dobrej pozycji mimo licznych błędów.

Ciemna strona Battlefield 1:

  • Beta testy – wstępnie do 8 września i grało się miodnie, jednak kiedy do gry wkroczyli wszyscy graczy nie tylko Ci z insajdera zaczęły sie dropy, bo serwery po prosu nie wyrabiały czyli EA nie była gotowa na tylu graczy! W końcu wszystko padło na 1 dzień  ok. rozumiem problemy techniczne ale po co następnie wrzucać info że beta będzie przedłużona skoro i tak nas wydymali i zamknęli 8 września – uczciwie było by przedłużyć o ten jeden dzień ale po co przecież mamy w dupie graczy i uczciwość wobec nich!
  • 1 mapa i 2 tryby – zdecydowanie za mało pokazali – uczciwie i dobrze dla testów było by pokazać 2 mapki – gracze mieli by fajne urozmaicenia a z drugiej strony DICE pokazałoby się z dobrej strony – a tutaj po 2 dniach każdy rzygał tą mapą i trybami. 
  • Grafika – całkowity BF SW – tylko ślepy tego nie widzi – po za tym  błędy i glitche w grafice nie pozwalające przejść przez mały pagórek lub kamień czy też wspiąć się na skałę – a przez 1.5 metrowe murki skaczemy na luzie.
  • Optymalizacja – fatalna przy większej ilości graczy – szczególnie na podboju – klatki wariowały od 30 do 100 – monetami nie dało się grać – masakra – tym bardziej że grafika wygląda gorzej do SW zmuszony byłem grać na Lov kiedy podczas bety SW grałem spokojnie na Medium lub High – co zepsuli tym razem nie mam pojęcia ale muszą to naprawić!
  • Pole bitwy – zbyt szerokie przy Szturmie i zbyt duże przy Podboju – nie rozumiem tak dalekiego rozmieszczenia punktu E na mapie – po co i w jakim celu? Nie mam pojęcia praktycznie nikt tam nie chodził bo wszyscy skupili się na walce o punkty A-B C-D –oraz F-G.
  • Brak możliwości customizacji jest bolesny – i bardzo tą grę upraszcza pod względem graficznym, a przecież można stworzyć fajne klimatyczne skórki do broni z I wojny światowej – np. zwykłe proste nacięcia na snajperkach itd. itp. – tych elementów wystarczy tylko poszukać w materiałach odnoszących się do I WŚ.
  • Za szybko zdobywa się bronie – zdecydowanie po za tym brak paska informującego ile nam zostało punktów do odblokowania kolejnego poziomu w danej broni – jest to irytujące dość mocno.
  • Śmieszne i wkurwiające hitboxy – strzelasz w skałę za którą się kryjesz mimo że widzisz przeciwnika, a on nagle Ci wali heada! O co chodzi?
  • Minimapa – po co mi na normalu minimapa która nie pokazuje przeciwnika? Jestem hardcorowcem i mi to nie przeszkadza ale niech normal będzie normalem a hardcor hardcorem, a nie jakieś nowe dziwne tryby robią – od tego jest Klasyk.
  • Odznaczanie przeciwników nie działało jak trzeba – z dużym opóźnieniem.
  • OP shity:
  • Wszelkiej maści pojazdy są OP – za trudno je zniszczyć, za duży mają demage oraz zadziwiającą celność, ich przewaga na polu bitwy powoduje brak balansu i odechciewa się grać.
  • Pistolety – zdecydowanie do znerfienia – nie może być tak że pistolet zadaje większe obrażenia od ciężkiego karabinu Wsparcia!
  • Shotguny – jak zwykle się to nie zmienia zabiją bardzo skutecznie i niestety nie tylko z bliskich odległości. 
  • Klasy – Dwie kluczowe ze względu na posiadany arsenał ora skuteczność w walce to Snajper oraz Assault, Medyk za słabe bronie i brak broni o charakterze automatu powoduje że bardzo mało osób chce nim grać, a przecież podnoszenie jest bardzo ważnym elementem gry. Wsparcie ssie po całości – znienawidzona klasa którą granie po prostu męczy i wkurwia – i jeszcze bardzo słaby demage pocisków oraz bardzo duży ricoil powodują że klasa jest bez użyteczna. Łowca Czołgów była nie grywalny ale w wersji ostatecznej ma się różnić - dostanie buffa dzięki czemu będzie mógł lepiej wykorzystywać swoje uzbrojenie podczas walki z przeciwnikami w czołgach. Jednak gołym okiem w Becie było widać olbrzymi brak balansu broni oraz klas – do poprawy.
  • Cuda Normala czyli:
  • Strzelasz w głowę 3 razy przeciwnik żyje i cię zabija – oprócz broni snajperskich, bo tam head shot zabija – dlaczego nie pójść w stronę R6 i nie zrobić tak dla wszystkich sytuacji? Tego nie wiem i nie rozumiem ale jest to wkurwiające i nieuczciwe. Bardzo rzadko gram ten tryb więc niech się martwią Ci którzy tylko grają na normalu.
  • Brak hit markerów
  • Ładujesz pół albo cały magazynek i nie zabijasz.
  • Strzelasz w głowę kawalerzyście w czapce a spada mu hełm piechociarza hm o co chodzi?
  • Brak cholernego przygwożdżenia w kolejnej części BF, co powoduje że rozgrywka jest nieuczciwa i wkurzająca – dlatego głównie gram na HC.

Ktoś powie to tylko Beta

Ale ja wiem że to wersja finalna bo ileż można poprawić kluczowych rzeczy w niecały miesiąc? Uważam że tylko marketing i niektóre elementy jak np. optymalizacja zostaną poprawione – reszta w kolejnych poprawkach i oby to nie trwało 1,5 roku jak w BF4. Również mam nadzieję że BF1 nie podzieli losu Hardline czy Battlefront, bo potencjał jest fantastyczny.

Tagi: bf1 battlefield 1 beta testy podsumowanie beta bf1 analiza

Oceń notkę
+ +11 -

Oceń profil
+ +12 -
Marcellus78
Ranking: 4068 Poziom: 30
PD: 4133
REPUTACJA: 1260