SKLEP

Pijane treści

pisane bez alkoholu
drunkparis drunkparis 02.07.2017, 10:50
Rozbieramy Larę Croft!
968V

Rozbieramy Larę Croft!

Przyznam się, że jako fan nawet ja miewam takie grzeszki. Bo tak na dobrą sprawę, kto by nie chciał ujrzeć nadal seksownie wyglądającą Larę Croft, tak jak ją... ten, który lubi duże cycki stworzył? Przyjrzyjmy się zjawisku Nude Raider bliżej, które momentami przekraczało granice smaku.

Swego czasu w grach wideo nagość nie była częstym widokiem z prostego powodu, nie pozwalała na to technologia. Owszem, pojawiało się trochę wulgarnych gier w produkcjach retro czy 2D - ale tak na dobrą sprawę były to głównie obrazki, bądź mocna pikseloza. W momencie pojawienia się pierwszego Tomb Raidera w 1996 roku pojawiły się także pierwsze próby rozebrania głównej bohaterki do naga. Im bardziej popularna była Lara Croft, tym więcej pojawiało się entuzjastów nagich wirtualnych ciał, którzy dłubali w kodzie gry, aby tylko zadowolić swoją fantazję oraz ciekawość.

deviantart/luciferFlash

Po premierze gry Ci bardziej wygłodniali mogli zaspokajać swój głód dzięki sporej ilości fanowskich artów, a także krótkimi animacjami na bazie pierwszego Tomb Raidera z wdzięczną główną bohaterką. Szum wokół Nude Raider robił się coraz bardziej popularny, a ciekawskich nagiego ciała Lary nie brakowało. Z każdym nowym dniem w sieci rodziły się kolejne strony internetowe oferując niekiedy nawet zbyt wulgarne arty Croftówny.

Największy przełom w niechlubnej historii Nude Raider nastąpił, gdy na rynku ukazała się druga część gry. To właśnie w 1997 roku gracze mogli sprawdzić, a przede wszystkim zobaczyć jak Lara zachowuje się podczas eksploracji bez żadnego odzienia na sobie! Tomb Raider II był pierwszym Tomb Raiderem, w którym można było ujrzeć główną bohaterkę bez ubrań, ale na pewno nie ostatnim. Choć tak naprawdę była/jest to tylko zwykła i dość mocno rozmazana tekstura nakładająca się na standardowe ciuchy LC, to nikt nie miał wątpliwości, że pokazuje za dużo. Niektórym to kompletnie nie przeszkadzało, liczyło się to, że Lara rzeczywiście była zupełnie naga. Wraz z kolejnymi, klasycznymi częściami gry, Nude Skin był przygotowywany od nowa pod konkretną część Tomb Raidera. Mimo że nadal była to tylko zwykła tekstura, to powoli zaczynała wyglądać coraz bardziej odważnie. Na tyle odważnie, że przed ukazaniem się piątej części Tomb Raidera (Chronicles - 2000r) - Core Design zdecydowało się na drastyczne kroki walki z fenomenem Nude Raider. W 1999 roku studio rozpoczęło działania prawne w celu zwalczania wszystkiego co z nagą Larą było kojarzone. W oficjalnym oświadczeniu można było przeczytać:

 „Mamy naprawdę dużą liczbę fanów gry i nie chcemy, aby najmłodsi gracze mieli styczność z nieodpowiednimi treściami, które dotyczą Tomb Raidera oraz samej Lary Croft”

Tak oto zaczęła się prawdziwa walka z wiatrakami. Skin, jak i fanarty stawały się coraz bardziej kłopotliwe również dla samej bohaterki, która miała zostać „Ambasadorem brytyjskiej doskonałości naukowej” - Wydawca gry, czyli w tamtym okresie firma Eidos, był na tyle zaangażowany w walkę z Nude Raider, że pojawiały się groźby i ewentualne kary finansowe dla graczy, którzy nadal będą wykorzystywać wulgarną łatkę. Z tego, co się orientuję, ostatecznie nikt takiej kary nie otrzymał, choć srogo karano wszelkie screeny na forach Eidosu. W kolejny komunikatach prasowych czytamy:

„Szukamy podjęcia działań prawnych. Istnieje wiele stron internetowych o nieodpowiednim charakterze dotyczących Tomba Raidera, ale jest jedna konkretna, która powoduje najwięcej szkód”

W 2004 roku wydawca w końcu osiągnął mały sukces zamykając najbardziej popularną stronę z dostępem do nagich patchy - nuderaider.com. Na mocy praw autorskich serii Tomb Raider, tym samym przywłaszczając sobie domenę wulgarnej strony.

Oczywiście wspomniany adres internetowy już nie istnieje, został on zamknięty zaraz po przejęciu przez Eidos praw własności. Wydawca dalej skrupulatnie starał się z różnym skutkiem banować osoby, które publikowały nagie materiały z Croftówną oraz zamykać kolejne strony internetowe zawierające erotyczne, oraz pornograficzne treści związane z marką Tomb Raider.

Nie trudno się domyślić, że ta sztuka w stu procentach się nie powiodła, z prostej przyczyny fenomen i popularność Lary Croft z roku na rok była coraz większa i nie sposób było zamknąć wszystkie strony www, czy zbanować ludzi wykorzystujących wizerunek Lary w treściach erotyczno-pornograficznych.

Gdy era klasycznych części ostatecznie dobiegła swego kresu, wielu moderów zacierało już rączki na myśl o nowych przygodach Lary Croft w lepszej, szczegółowej oprawie graficznej. Oczywiście kolejny Nude Skin był tylko kwestią czasu i faktycznie kilka tygodni po premierze, taka łatka była już dostępna do pobrania na kilku internetowych stronach. Niestety wszyscy ci, którzy liczyli na przebudowany model postaci LC, ukazujący jej nagie wdzięki musieli obejść się smakiem, ponieważ po raz kolejny Nude Skin, okazał się tylko zwykłą teksturą, która mimo wszystko i tak wyglądała przyzwoicie w tamtejszej generacji Tomb Raiderów.

Trzeba jednak zaznaczyć, że żaden z nowych, jak i starych Tomb Raiderów nigdy nie był przystępny do modyfikowania zawartości, stąd tworzone nagie łatki opierały się głównie na teksturach, które później gracz mógł podmienić jeszcze przed rozpoczęciem gry prostą aplikacją istniejącą do dzisiaj o nazwie: TexMod. Niestety największą wadą takiej tekstury był fakt, że nadpisywała się ona na obecny strój Croftówny, przez co efektem takiego zabiegu była dość dziwna forma ciała głównej bohaterki w miejscach kończącego się ubioru. Najładniej łatka prezentowała się w Legendzie, gdzie przy wykorzystaniu modelu Lary w stroju kąpielowym (najpierw trzeba było się pomęczyć i ukończyć grę w 100%), plik z teksturą nie łamał się tam, gdzie nie powinien i wyglądało to już bardzo przystępnie, choć pewne ozdobne części ubioru i tak pozostawały.

Wokół światka Lary było sporo skandali z golizną, aczkolwiek niekoniecznie wszystkie dotyczyły samych gier i łatek rozbierających główną postać. Zanim markę przejęła firma Square-Enix, popularne były modelki, które zazwyczaj reprezentowały konkretną część gry. Przy premierze trzeciej części w postać bardziej rzeczywistej Lary Croft wcieliła się Nell McAndrew, która sprawiła sporo problemów Eidos Interactive. Modelka przyjęła ofertę od popularnego magazynu dla mężczyzn Playboy, gdzie wzięła udział w rozbieranej sesji. Zabawne w tej całej sytuacji jest fakt, że Eidos najbardziej był poirytowany umieszczeniem napisu Tomb Raider na okładce magazynu (oczywiście bez oficjalnego logo) niż na samą modelkę. Sprawa trafiła do sądu i po krótkim procesie wyrok był korzystny dla brytyjskiego wydawcy. Playboy zmuszony był do usunięcia napisu Tomb Raider, a sama Nell została jedyną modelką wcielającą się w oficjalną Larę, gdzie w dalszym ciągu można zobaczyć jej roznegliżowane zdjęcia (nie tylko we wspomnianym wyżej magazynie). Oczywiście po zakończonej aferze McAndrew została szybko zastąpiona Larą Weller.

Skoro wywołałem już Square-Enix, warto nadmienić, że remake Tomb Raidera z 2013 roku również doczekał się niesławnej łatki z golizną. Tym razem pojawiło się kilka różnych wersji. Mamy możliwość wyboru tradycyjnie nagiej postaci Lary, jak i odzianej w oficjalny, standardowy strój, który odsłania najbardziej strategiczne miejsca. Ciekawostką jest również fakt, że właśnie ta część doczekała się najwięcej fanowskich artów wykorzystując model postaci z 2013 roku. Dzięki programowi XNA Lara (bardzo ciekawa aplikacja pozwalająca pozować modele postaci z różnych gier), nawet największy laik graficzny może pochwalić się w swojej galerii takimi właśnie fotkami. Jedyny na tę chwilę Tomb Raider opierający się goliźnie, to właśnie najnowsze dzieło Square, Rise of the Tomb Raider. Możliwe nawet, że nigdy takowa łatka nie powstanie. Zabezpieczenie pirackie Denuvo nie pozwala na żadną ingerencję w pliki gry, nawet jeśli miałby być to tylko zwykłe tekstury podmieniające wizerunek postaci.

Oczywiście wszelkie tego typu łatki dostępne były i są tylko dla posiadaczy PC-tów, choć w sieci można doszukać się informacji o tym, że po wpisaniu odpowiednich kodów na konsoli można było uzyskać identyczny efekt. Nie muszę chyba dodawać, że to tylko plotka rozsiana przez naiwnych fanatyków roznegliżowanych ciał ;)

deviantart/luciferFlash

Niestety golizna z Larą to dzisiaj nic nowego i w erze wszelakiej animacji, erotyki i pornografii można doszukać się mało przyjemnych filmów z Croftówną w roli głównej, które z pewnością znajdą swoich wielbicieli. Efekt Nude Raider zawędrował o kilka kroków za daleko (bo jak zwykłe tekstury z nagim ciałem jeszcze można zrozumieć, tak fetysze pornograficzne, to przesada) i prawdopodobnie nikt nie jest w stanie tego powstrzymać. Patrząc na to dzisiaj, przyznaje, że skiny z golizną nie są tak atrakcyjne, jakby się to mogło wydawać i to, co ma zostać zakryte, jest o wiele bardziej seksowne (dziwne, huh?). Cóż, granica dobrego smaku Nude Raider została dawno przekroczona i fajnie podsumował to jeden z menadżerów Square, mówiąc, że niektórzy fani zbyt dosłownie potraktowali miłość i kochanie do LC..

 

(Lara w bikini po prawej stronie: deviantart/saqune)

Tagi: lara croft Nude Raider tomb raider

Oceń notkę
+ +16 -

Oceń profil
+ +44 -
drunkparis
Ranking: 256 Poziom: 52
PD: 18520
REPUTACJA: 3529
Miesięcznik PSX Extreme