Cyfrowa dystrybucja - ZALETY
Zapraszam do zapoznania się z drugą odsłoną bloga dotyczącego cyfrowej dystrybucji. Tym razem pragnę przedstawić zalety takiej formy dystrybuowania produktów i usług. Tak jak wspominałem ostatnio - blog ma charaktery wyłącznie informacyjny - moim celem nie jest zachęcanie, bądź zniechęcanie graczy do zakupów za pośrednictwem platform cyfrowej dystrybucji ;)
Powstanie modelu cyfrowej dystrybucji stworzyło wiele wyzwań, ale także możliwości dla tradycyjnych sprzedawców i wydawców. Firmy które wprowadziły ten model sprzedaży zyskały szereg korzyści:
- redukcja kosztów poprzez ominięcie łańcucha pośredników, brak potrzeby utrzymywania punktów sprzedaży detalicznej, magazynów oraz zatrudnianego w tych punktach personelu
- dostęp do rynku światowego
- dostęp do nowych klientów
- elastyczność – możliwość natychmiastowej aktualizacji oferty
- przyspieszenie procesów biznesowych
- eliminacja części tradycyjnych dokumentów
- skrócenie czasu dostępu do rynku towarów , usług
- bardziej szczegółowe opisy towarów
- na otwarcie sklepu internetowego nie są wymagane żadne zezwolenia
- efektywność – prezentacja oferty 24 godziny na dobę, 365 dni w roku, bez zwiększenia kosztów
- interaktywność – powoduje, że dystrybucja cyfrowa może dostarczyć producentowi znacznie więcej informacji o kliencie, jego potrzebach i preferencjach
W ramach dystrybucji klasycznej zmieniające się relacje na linii producent - detalista wywierają istotny wpływ na systemy logistycznej obsługi dystrybucji. Model cyfrowej dystrybucji poprzez ominięcie łańcuch pośredników, na nowo definiuje owe systemy.
Dystrybucja cyfrowa rozwija się w bardzo szybkim tempie, co przekłada się na coraz większe zainteresowanie klientów. Taka forma dystrybucji produktów i usług jest niewątpliwie atrakcyjna dla konsumentów, za sprawą takich czynników jak:
- oszczędność czasu
- wygoda
- możliwość łatwego porównywania konkurencyjnych ofert
- możliwość lepszego zapoznania się z ofertą
- łatwy i szybki dostęp do informacji
- nowe możliwości niedostępne w tradycyjnych sklepach - np. możliwość pobrania wersji demonstracyjne gry, filmu, muzyki itp.
- szeroki wybór materiałów tworzonych przez twórców niezależnych
Na przykładzie obopólnych korzyści występujących na linii producent - konsument, można spodziewać się dalszego rozwoju dystrybucji cyfrowej, wzrostu konsumpcji cyfrowych dóbr oraz coraz większych zysków z tego tytułu dla producentów, a co za tym idzie korzyści gospodarczych dla regionu w którym ten producent funkcjonuje.
Dla zachowania równowagi za tydzień przedstawię WADY cyfrowej dystrybucji.