Jeszcze raz o DLC

BLOG
443V
Ojciec-Gracz | 28.01.2015, 13:30
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Początek lat 90. XX w.
siadamy wygodnie w fotelu i czytamy opowieść o lekkim zabarwieniu SF.

Grudzień 1994 r.

Pojawia się SEGA SATURN wszyscy popadli w koci zachwyt nad nowym rodzajem jakości graficznej ale tutaj pojawiły się małe zgrzyty bo wydawcy nie są przygotowani na nowe doznania wizualne i z uporem maniaka wciskają gawiedzi, że ich gry w życiu nie dobiją do 1080p. Przede wszystkim skarżą się na skomplikowaną strukturę sprzętu i zapowiadają cięcia w swoich finalnych produktach aby te poszły w 1080p i 60fps. Nowa era gier 3D staje na rozdrożu. Bo ponoć SEGA na szybcika dokonała zmian harłeru aby ten pociągnął grafikę 3D.

Sony nie pozostaje w tyle i odpowiada ciosem w nery wypuszczając Playstation. Chwali się przy tym mocno, że ich sprzęt będzie przyjazny dla developerów i z całą pewnością zdoła on pociągnąć FullHD w 60fpsach.

Ale problemy dopiero miały nadejść. Okazało się bowiem, że Virtua Fighter został wykastrowany z trybu story, który będzie można dokupić sobie w formie DLC. Dodatkowo gra gubi framerate i działa w 720p - w dalszym ciągu winę zrzuca się na skomplikowany hardware. W ramach rekompensaty klienci, którzy złożyli preorder na Saturna będą mogli ściągnąć sobie z SEGA network za darmo wybraną grę a będzie to: Panzer Dragon, Clockwork Knight lub Daytona USA. Ale w zamian nie będą rościć sobie prawa do odszkodowania.

Tymczasem w obozie Sony zawrzało po tym jak okazało się, że Ridge Racer zawiera poważny błąd uniemożliwiający grę po sieci. W ramach rekompensaty preorderowcy dostaną trzy dodatkowe samochody i zmienne warunki pogodowe.

1995 - problemów ciąg dalszy

Time Crisis nie będzie obsługiwało DualShocka 1 tak więc wszyscy, którzy zdecydują się na zakup gry będą musieli zapłacić dodatkowe 200 zł za pistolet. Sony przeprasza swoich użytkowników i obiecuje wydanie w najbliższym czasie stosownego patcha.

Ale są i dobre wiadomości Rayman na Saturna działa w 1080p i 60fps ale to przecież gra 2D.

Tymczasem wydawca Twisted Metal zapowiedział 3 pakiety DLC w skład, których wejdą odpowiednio po 3 trasy 2 auta i 2 rodzaje broni. Każde DLC po 45 zł w bundlu 100 zł.

1996 - sytuacja się zaognia

Panzer Dragon Zwei nie działa płynnie i gubi tekstury. Stosowny patch zajmujący 1200 MB podobno już jest do pobrania z SEGA network

Wychodzi Crash Bandicoot, który na dzień dobry każe sobie pobrać 400 MB patch poprawiający system kolizji z obiektami. Autorzy zapowiedzieli DLC w postaci nowych ciuszków i umiejętności naszego bohatera. Dzięki ich pobraniu ukończenie gry będzie prostsze bo od razu dostaniemy umiejętności, które i tak będziemy musieli zdobyć w trakcie gry. Skusisz się ?

Ludzie masowo pozywają  Fox Interactive za Die Hard Trilogy - rzekome trzy gry w jednej okazały się jedną grą z dwoma płatnymi DLC. W dodatku gra wyjdzie w trzech odcinkach w odstępie pół roku każdy.

1997 - ehh te nowe konsole 3D

Pojawia się Final Fantasy 7, którego bolączką stają się mikropłatności (podobno bez płacenia nie da się ukończyć gry), otóż specjalne umiejętności bohaterów, czary i summony można kupić jedynie w PSN. Nie są one możliwe do zdobycia w trakcie gry. Znów posypały się gromy.  Aby złagodzić sytuację Sony przygotuje pakiet DLC do pobrania za promocyjną kwotę dla preorderowców.

Crash Bandicoot 2 ukaże się na premierę z wyciętą zawartością - tak stwierdził nasz detektyw po zapoznaniu się z tytułem. Otóż etapy jeżdżone i latane zostaną udostępnione w DLC.

Pojawia się Gran Turismo z autami premium i standard. Uwaga aut standard nie można będzie tuningować. No chyba, że wykupi się DLC upgradujące standardowe samochody do premium.

1998 - Resident Evil 2 i dwie kampanie - mogło by się to okazać super wiadomością gdyby nie fakt, że kampania Leonem będzie dostępna w formie płatnego dodatku.

SEGA po wydaniu niedorobionego Panzer Dragon Saga ogłosił bankructwo.

1999

Metal Gear Solid zostaje wydane a wraz z nim pakiet ponad setki VR Missions jako DLC, które preorderowcy otrzymają 50% taniej.

Zostaje wydane Final Fantasy 8 oraz DLC w postaci gry karcianej.

Dzięki zyskom z DLC powstają kontynuacje Residenta, Tomb Raider oraz Spyro.

Ludzie przebąkują coś o PS2.

2000

PS2 zostaje oficjalnie zapowiedziane - na launchtitles dostaniemy Crash Bandicoot remastered, Tomb raider 3 definitive edition a także Resident Evil 3 Mercanaries pack. Dodatkowo z nowych IP Ratchet & Clank a także Gran Turismo 3, które się obsuwa bo jest nadal w produkcji a prawdopodobny termin wydania to 2006 rok.

To pierwszy launch konsoli bez wyścigów: EA zapowiedziało, że już pracuje nad sieciowym wyścigami NFS: Drive Club.

Microsoft wkracza na rynek konsol i wypuszcza Xboxa - serwisy toną od porównań frameratu i szegółowości tekstór na twarzach polskich piłkarzy w Fifie 2001.

przyszłość grania nie zapowiada się za różowo a ataki hackerów na Sony i Microsoft powodują masowy wykup GameCubów z pólek sklepowych.

koniec części pierwszej i ostatniej

 

 

Oceń bloga:
9

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper