Blog użytkownika Berninio

Berninio Berninio 01.10.2016, 17:02
Fakty i mity VR #2 – Powrót do podstaw
1005V

Fakty i mity VR #2 – Powrót do podstaw

Witam na moim drugim blogu o VR. Czytając w ostatnich dniach komentarze pod artykułami o VR doszedłem do wniosku, że przed przejściem do szczegółów wirtualnej rzeczywistości, powinienem wrócić do podstaw i odpowiedzieć na kilka często pojawiających się opinii i komentarzy.

Poprzedni odcinek tutaj: http://www.ppe.p(...)ier.html

 

Riddickq:

No z tego co się orientuję,  to właśnie PSPstro jest potrzebne do grania na VR.

Na "zwykłej"  chyba się nie da.

Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.

Zaczynam od rzeczy wydawałoby się oczywistej, ale nie dla wszystkich. PS4Pro nie jest potrzebne, by korzystać z PSVR. Zwykłe PS4 jest w zupełności wystarczające. Wersja Pro oczywiście poprawi grafikę w wielu tytułach poprzez dodanie więcej szczegółów, nowych efektów, wyświetlaniu tekstur w wyższej rozdzielczości lub downscalingu (renderowanie gry w wyższej rozdzielczości niż jest w stanie wyświetlić ekran).

 

Yabby:

VR skończy koniec końców tak jak 3D, kincect, i ps move."

I dobrze. VR wniesie tylko jeszcze więcej symulatorów chodzenia, które będą reklamowane jako cuda rozgrywki tylko dlatego że nie widzę pokoju dookoła. Dzięki wolę pada i wygodny fotel.

VR to nie tylko rozglądanie się dookoła. Jaka jest różnica między normalnym obrazem i VR świetnie pokazuje ta grafika:

Dzięki VR jesteś w grze, a nie tylko oglądasz ją. Tego wrażenia nie przekażą żadne słowa i żadne grafiki, dlatego polecam każdemu spróbować tego samodzielnie.

 

Retro-ojciec:

Kinect był fantastyczną zabawką ale cała moc obliczeniowa konsoli szła na to aby bardzo dobrze rozpoznawać ruchy gracza. Dlatego graficznie to była ostra mizeria.

 

Tutaj jest podobnie czyli cała moc idzie na to aby wyświetlać obraz w rozdziałce 2x1080p i 60fps. czyli jak rozumiem 2k. Skoro gra takim szajsie jak ps4 pro ma chodzić w 2k to musi wyglądać jak kupa.

...

Rozdzielczość PSVR to 1920x1080. Na jedno oko wychodzi więc 960x1080p.

W ostatnim odcinku Przegranych była rozmowa deweloperów zajmujących się grami VR na co dzień. Ich opinia jest taka, że wszystkie trzy „duże” headsety oraz headsety mobilne z dobrymi telefonami prezentują bardzo podobną rozdzielczość. Ich zdaniem nie ma wielkiego szału, ale jest dobrze.

Adam Robaszyński-Janiec (The House of Fables) próbował też bodajże chińskich zestawów z rozdzielczością 4K i twierdzi, że w nich obraz wygląda już super. Jeśli VR wypali to 4K w VR będzie w przyszłości standardem. Problem (dla niektórych) rozdzielczości zostanie wyeliminowany i nie uzależniałbym od tego przyszłości całego VR.

 

 

W unboxingu PSVR od IGN jak i w wielu komentarzach wcześniej pojawiło się zdanie jakoby dodatkowy box do którego podpinamy kable dodawał moc obliczeniową, bo zwykłe PS4 nie wystarczy. To oczywiście bzdura.

 

 

Czym się zajmuje owa „magiczna skrzynka”? Z pomocą przychodzą nam slajdy Dr. Richarda Marksa, który zajmuje się badaniem nowych technologii w Sony. Można dowiedzieć się, że ona odpowiada za audio 3D, ponowną reformację obrazu tak, by na telewizorze wyglądał normalnie oraz interface konsoli w trybie cinematic.

 

 

 

Pod newsem o trailerze World War Toons pojawił się komentarz użytkownika Skórożarłoczek skryty:

Wydać tyle pieniędzy na gogle żeby grać w takie gierki?

 

...

Otóż odpowiadam – raczej nie. Czy są ludzie kupujący PS4, by zagrać w Guns UP!, albo Xboxa One, by zagrać w Smite? Pewnie jacyś się znajdą, ale dla zdecydowanej większości to tylko dodatek, który może sprawdzą i jeśli się spodoba to spędzą przy nim miłe chwile. Tak samo będzie w przypadku produkcji F2P na VR. Moim zdaniem bardzo dobrze, że takie gry będą wychodzić.

 

RedEzzio:

Twoja analiza VR nie uwzględnia branży porno i potencjału gier erotycznych. Warto o tym wspomnieć w kolejnym odcinku. Sony może być "przyzwoickie" i nie dopuścić takich aplikacji do swojej konsoli (bardzo prawdopodobne). Natomiast na VR dla PC będzie sto procent swobody treści dla dorosłych.

Cóż… Poczytałem na ten temat i choć informacje pewne na 100% pojawią się dopiero po zdjęciu embarga na recenzję sprzętu, to taka treść powinna być odtwarzana na PSVR. Media Player na PS4 ma być w stanie wyświetlać treści w 360 stopniach, więc wrzucasz co chcesz na pendrive i oglądasz :)

 

Na dzisiaj tyle. Kolejny odcinek będzie o grach AAA na VR.

Tagi: fakty i mity vr htc vive oculus rift PlayStation VR vr

Oceń notkę
+ +18 -

Oceń profil
+ +6 -
Berninio
Ranking: 644 Poziom: 49
PD: 15643
REPUTACJA: 1860