Microsoft - okiem laika

BLOG
892V
KasiaKolorowa | 26.01.2014, 15:50
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Microsoft to firma, która mogłaby się wydawać posiada skostniałą strukturę oraz filozofię sprzedaży swoich produktów. Jednak jak przyjrzymy się dokładniej firma bardzo dynamicznie się zmienia i stara się ponownie "zmienić świat" jak to uczyniła wiele lat temu.

Misja Microsoftu

Pierwszą misją firmy i założeniem było wprowadzenie komputerów osobisty, które początkowy były drogie i duże do rynku konsumenckiego. Wizja mówiąca o tym, że w każdym domu ma znajdować się komputer osobisty początkowo była uważana za mało realną. Mamy 2014 rok w przeciętnym gospodarstwie domowym znajduje się kilka komputerów osobistych. Zatem misja została spełniona w 100%.

Skoro Microsoft osiągnął swój cel, zmienił swoją misją, która aktualnie polega na pomocy w osiągnięciu pełnego potencjału partnerów na gruncie sprzedaży produktów. Czyli misja polega na maksymalnym nasyceniu rynku produktami amerykańskiego giganta. 

W tym momencie pojawia się kolejna rewolucja, która została zapoczątkowana przez Baller. Amerykański gigant nie chce sprzedać już oprogramowania, chce sprzedawać usługi i urządzania.

Sprzedaż urządzeń to oczywista sprawa. Firma sprzedaje obecnie Xboxa, Surface czyli tablet oparty na pełnym wydaniu Windowsa 8, Windowsa 8 pro oraz Windowsa RT o ograniczonej funkcjonalności. Wkrótce możemy się spodziewać, ze Microsoft po wykupieni częscii Nokii odpowiedzialnej za smartphony zacznie produkować również na własną rękę własny telefon.

Natomiast ze sprzedażą usług jest nieco inna historia. Usługi to nic innego jak oprogramowanie, które jest sprzedawane w subskrypcji. Mówiąc prościej to oprogramowanie na abonament, który płacimy co pewnie okres czasu. Czyli oprogramowanie nie jest naszą wieczystą własnością. Takie rozwiązanie ma swoje plusy, ponieważ dzięki temu zwiększa ono swoją funkcjonalność oraz mamy zawsze dostęp do najnowszej wersji programu. Minusem oczywiście jest cena, ponieważ w modelu subskrypcji jest ona znacznie większa, kiedy użytkujemy takie oprogramowanie kilka lat. Trzeba w tym miejscu zauważyć, że Microsoft od dawna sprzedaje rozwiązania oparte na subskrypcji swoich flagowych produktów czyli Windowsa i Office do przedsiębiorstw. W tym przypadku chce w zupełności zakończyć sprzedaż rozwiązań wieczystych w firmach oraz powoli wprowadzać takie rozwiązania na rynek konsumencki.

Aby nie być gołosłowną podam przykład Office 365, który jest dostępny w modelu subskrypcji dla konsumentów masowych. Wiadomości, które napływają z Microsoft mówią o tym, że działy CCG(odpowiedzialne za sprzedaż rozwiązań wieczystych) są zmniejszane a w przyszłości mają zająć się sprzedażą urządzeń.

Microsoft zmierza do sprzedaży usług, które będziemy kupować za pośrednictwem dystrybucji cyfrowej. Office 2013 nie da się już kupić na płycie. Kupujemy pudełko w którym jest kod i na jego podstawie możemy pobrać office z sieci, który dodatkowo jest przypisywany do naszego konta Microsoftu czyli musimy posiada dodatkowo adres na hotmail bądź outlook.

Coraz częściej pojawiają się informację, że flagowy produkt MS, który odpowiada zaq 70% zysków giganta ma również w najbliższej przyszłości związanej w Windows 9 przejść na model subskrypcyjny dla rynku konsumenckiego.

Unifikacja systemów Microsoftu.

Najnowsze dziecko firmy czyli Windows 8.1 oraz Windows RT, To dwa zupełnie inne systemy. Windows RT jest dostępny na smartphonach Windows Phone. Jest to system, którego podstawą jest nowy kafelkowy interface znany z pełnej Wersji Windowsa 8.1. Jednakże Windows RT jest zupełnie innym systemem, ponieważ programy i aplikacje działające na Windows 8.1 nie są kompatybilne z tym programem.

Sprawa inaczej się ma kiedy chodzi o tablety oparte o system Windows 8. Mamy do wyboru tablet w Windows RT który jest tańszy ale zapewnia nam taką samą funkcjonalność jak Windows Phone. Mamy również możliwość zakupu tabletu w Windows 8.1 który daje nam wszystkie możliwości komputera osobistego. Możemy zainstalować każdą grę, program, aplikację, która działa na naszym komputerze osobistym na tablecie.

Unifikacja systemów Microsoft polega na połączeniu systemów Windows 8. oraz Windows RT. W niedalekiej przyszłości najprawdopodobniej wszystkie gry, programy, aplikacje będą działały na smartphone, tablecie i komputerze osobisty. Przypuszczam, że będą pewne różnice kiedy chodzi o wydajność ze względu słabszy podzespoły smarthponów, tabletów względem komputerów osobisty.

Windows Azure - chmura

Microsoft inwestuje w chmurę obliczeniową, która według niego będzie świetlaną przyszłością. Każdy z nas może skorzystać już w tym momencie z dobrodziejstw chmury instalując program SkyDrive na Win 7, Win 8 bądź Win RT. Dzięki takiemu rozwiązaniu otrzymujemy wirtualny dysk na którym możemy przechowywać zdjęcia, filmy, dokumenty, ustawienia urządzenia. I co istotne mamy dostęp z dowolnego miejsca do danych z każdego urządzenia jakie posiadamy podłączone do sieci.

Xbox One - Wizja Microsoftu.

Przed premierą XO najprawdopodobniej konsola wymagała stałego podłączenia do sieci oraz nie posiadała optycznego napędu co stanowiło prawdziwą rewolucje w sposobie sprzedaży gier i aplikacji, bez możliwości nabycia programu na płycie. O takiej teorii świadczą informacje, które docierały do nas przed premierą mówiące o tym, że gry na XO będą o 30% tańsze względem konkurencji(jak wiemy dystrybucja cyfrowa jest tańszym rozwiązaniem a gry na obecną generację są droższe ze względu na partnerów, którzy rozpowszechniają wersje pudełkowe z płytą) oraz braku możliwości sprzedaży gier. Za to miała być możliwość pożyczenia gry zakupionej wirtualnie. 

Podsumowując, Microsoft się zmienia. Rynek się zmienia. Najprawdopodobniej za kilka lat będziemy skazani na dystrybucję cyfrową, chmurę i subskrypcje.

Oceń bloga:
-6

Komentarze (49)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper